ΕΡΓΟΣΕ-«Χάραξε» δήθεν εμπορική γραμμή στο νέο λιμάνι και παραπλανά με ψεύτικα στοιχεία

02.04.2023 / 9:31
stathmos

Του Γιάννη Γεωργόπουλου

Σοβαρά ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο η ΕΡΓΟΣΕ αντιμετωπίζει την προοπτική δημιουργίας εμπορικής γραμμής και εμπορικού σταθμού στο νέο λιμάνι της Πάτρας, προκύπτουν από τα στοιχεία που αποκαλύπτει ο «Νεολόγος».

Στην ουσία επί μήνες η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών –  Υποδομών και η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, συζητούν με τους φορείς της πόλης, έχοντας στη φαρέτρα τους ένα απλό σκαρίφημα το οποίο δεν συνοδεύεται από κανένα άλλο επίσημο στοιχείο και τεχνική μελέτη.

Αποκορύφωμα αυτής της τακτικής η οποία κινείται εκτός πραγματικότητας είναι το γεγονός, ότι στο σχετικό γράφημα η προτεινόμενη προς κατασκευή εμπορική γραμμή περνάει κατά παράβαση κάθε μέτρου και λογικής μέσα από την περιοχή ISPS (περιοχή ασφαλείας του Λιμένα), ακυρώνοντας τους  σχεδιασμένους χώρους αποβίβασης επιβίβασης νταλικών.

Υπενθυμίζεται ότι το λιμάνι της Πάτρας κατά κύριο λόγο έχει διεθνείς μεταφορές και ιδιαίτερα RO-RO.  Η υπόθεση γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνη ως προς το μέλλον του νέου λιμανιού σε συνάρτηση με τις συνδυασμένες μεταφορές και της πόλης,  από τη στιγμή που στο σχετικό γραφιστικό αποτύπωμα δεν έχουν ληφθεί υπόψη αφενός τα σχέδια του λιμανιού και αφετέρου δεν υπάρχει κανένα στοιχείο ως προς τις απαιτούμενες καμπύλες για την προσέγγιση του τρένου καθώς και το απαιτούμενο μήκος.!!!

Λόγω έλλειψης τεχνικών στοιχείων και μελετών στην ουσία η ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να κερδίσει χρόνο και να ρίξει «στάχτη» στα μάτια των φορέων και της πόλης, χάραξε σε ένα ανευ αξίας γράφημα μία κατ’ ευφημισμό εμπορική γραμμή χωρίς μάλιστα να έχει λάβει υπόψη και τις απόψεις κανενός άλλου εμπλεκόμενου.

Είναι επίσης προφανές πως η ΕΡΓΟΣΕ όχι μόνο δεν έχει ρωτήσει τους εμπλεκόμενους με τη λειτουργία του λιμανιού για όσα εμφανίζει ως δήθεν σχέδιο, αλλά  και πως  δεν έχει καν ενημερώσει διότι κάτι τέτοιο θα προβλεπόταν στο νέο Master Plan του λιμένα.

Εκτός τόπου και χρόνου

Μία άλλη παράμετρος μέσα από την οποία δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά για την ορθότητα των όσων θεωρητικά πάντα σχεδιάζει η ΕΡΓΟΣΕ σε σχέση με την έλευση του τρένου στο νέο λιμένα, είναι αυτή που αφορά στη δημιουργία εκεί του κεντρικού επιβατικού σταθμού.

Η σχετική αποτύπωση και από τη έως τώρα «διαβούλευση» όλα δείχνυν πως ο κεντρικός επιβατικός σταθμός θα πάει στο λιμάνι. Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι αξία θα έχει το εγχψείρημα καθώς στην ουσια θα πρόκειται για ένα σταθμό με σχεδόν μηδενική κίνηση τόσο ως προς την άφιξη όσο και ως προς την αναχώρηση.

Αποτελεί κοινό μυστικό πως κατά κύριο λόγω στο νέο επιβατικό λιμάνι η άφιξη όσων πρόκειται τα ταξιδέψουν με το πλοίο ή φτάνουν στην Πάτρα με αυτό γίνεται με Ι.Χ. μέσα μεταφορά και με λεωφορεία. Αυτό το δεδομένο  αγνοεί η ΕΡΓΟΣΕ και προτείνει τη δημιουργία του κεντρικού επιβατικού σταθμού σε μια περιοχή στην οποία οι θα υποχρεώνονται να μετακινούνται για αναχώρηση και άφιξη μόνο οι πατρινοί.

Οι συνδυασμένες  μεταφορές

Σε επίπεδο προτάσεων εδώ και καιρό σε επίπεδο προμελέτης είχε εξεταστεί ως σενάριο το κέντρο των συνδυασμένων μεταφορών στην Πάτρα να είναι στον Άγιο Διονύσιο.

 Εκεί ήδη βρίσκεται σε στάδιο ολοκλήρωσης  ο σταθμός των Υπεραστικών ΚΤΕΛ και ακριβώς δίπλα βρίσκεται όλη η υποδομή του Σιδηροδρομικού Δικτύου καθώς και το κτήριο Μελίνα στο οποίο θα μπορούσαν να μεταφερθούν τα «μπατάλια» που εκτελούν την ακτοπλοϊκή γραμμή προς Κεφαλλονιά – Ιθάκη.

Επίσης στην ίδια περιοχή – εάν και εφόσον ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις – έχει αδειοδοτηθεί και θα λειτουργεί το υδατοδρόμιο. Στη βάση αυτή μόνο η ΕΡΓΟΣΕ δεν έχει δει και δεν αποτυπώνει το αυτονόητο και παρουσιάζει πρόχειρα σκαριφήματα τα οποία έχει βαφτίσει πρόταση.

Κομβικές οι εκλογές

Σε επίπεδο εταιρειών και μελετητικών γραφείων απτελεί κοινό μυστικό πως μετά την τραγωδία στα Τέμπη τα πάντα και σε ότι αφορά τον σχεδιασμό και υλοποίηση της άφιξης του νέου τρένου στην Πάτρα και το νέο λιμάνι θα μπουν ξανά  στο μικροσκόπιο. Κομβικής σημασίας θεωρούνται και οι προσεχείς εθνικές εκλογές και ότι προκύψει από αυτές, καθώς είναι σίγουρος πως όποιο κυβερνητικό σχήμα αναλάβει να υλοποιήσει το έργο θα ξανά βάλει στο τραπέζι θέματα και παραμέτρους που η πόλη διεκδικεί, η σημερινή ηγεσία – μετά την παραίτηση Καραμανλή – του υπουργείου έχει παγώσει και η σημερινή αντιπολίτευση δεν αποκλείεται να διαχειριστεί από άλλο πόστο και με άλλες συνθέσεις και συνδυασμούς.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα