Εντυπωσίασε το θρυλικό βαγόνι του ΟΣΕ «Orient Express» στην ΔΕΘ

19.09.2021 / 9:41
pa 1

Το θρυλικό βαγόνι του ΟΣΕ είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά οι επισκέπτες της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Το Όχημα-Εστιατόριο κατασκευάστηκε στην πόλη Birmingham της Αγγλίας το 1926 για τη Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών (CIWL) και το 1951 ήρθε στην Ελλάδα, όπου χρησιμοποιήθηκε στον ελληνικό κλάδο του διάσημου Simplon Orient Express. Το 1963 αγοράστηκε από τους ΣΕΚ, που το χρησιμοποίησαν στα Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express, και σε αμαξοστοιχίες εσωτερικού.

Το 2020 αποφασίστηκε από τον ΟΣΕ η Γενική Επισκευή και μουσειακή αποκατάστασή του στη μορφή που είχε το 1963. Οι εργασίες εκτελέστηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Εργοστάσιο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και εξωτερικούς συνεργάτες.

Κατ’ αρχάς, αφαιρέθηκαν τα φορεία, που ευθυγραμμίστηκαν, και συντηρήθηκε ο συρμός κυλίσεως. Μετά την απομάκρυνση της μόνωσης αμιάντου των αγωγών θέρμανσης, ξεκίνησε η απογύμνωση του εσωτερικού και του εξωτερικού του κιβωτίου του αμαξώματος.

Δόθηκε έμφαση στην αφαίρεση των αρκετών στρωμάτων μπογιάς, με τα οποία είχαν καλυφθεί εκατοντάδες μπρούτζινα εξαρτήματα, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς και οι ξύλινες επιφάνειες στο μπουφέ. Αυτά καθαρίστηκαν, πολλές φορές με πλήρη αποσυναρμολόγηση, και λουστραρίστηκαν, έπειτα από επισκευή των κινητών τους στοιχείων (όπου υπήρχαν) και άλλες απαραίτητες εργασίες, όπως π.χ. αντικατάστασή τους εξ ολοκλήρου εκεί όπου είχαν χρησιμοποιηθεί απλούστερα υλικά.

Επιπλέον, εξωτερικά, έγινε αντικατάσταση ορισμένων υαλοπινάκων και των ελαστικών παρεμβασμάτων, τρίψιμο του κιβωτίου του αμαξώματος, καθαρισμός και βαφή των καπνοδόχων και εξαεριστήρων της στέγης, αντικατάσταση φθαρμένων ελασμάτων, αντικατάσταση των ελαστικών σωλήνων και γεφυρών επικοινωνίας, βαφή του πλαισίου και των υποδαπέδιων μηχανισμών, ευθυγραμμίσεις και επιθεώρηση των οργάνων κρούσης, έλξης και ζεύξης.

Εσωτερικά, αντικαταστάθηκαν οι χαμηλές ξύλινες επενδύσεις του χώρου των επιβατών, καθώς και φθαρμένες επιφάνειες πάγκων και ραφιών. Αντικαταστάθηκαν οι επενδύσεις των καθισμάτων (δερματίνη) με νέες από βελούδο, κατασκευάστηκαν νέα τραπέζια με μαρκετερί, τοποθετήθηκαν νέοι μουσαμάδες στο δάπεδο αφού αντικαταστάθηκαν φθαρμένα ελάσματα στο χώρο του μαγειρείου και λουστραρίστηκαν όλες οι ξύλινες επιφάνειες. Έπειτα από τρίψιμο, βάφτηκαν η οροφή και οι εσωτερικές μεταλλικές επιφάνειες, καθώς και ο λέβητας της θέρμανσης.

Στο μαγειρείο, επιπλέον, αντικαταστάθηκε το έλασμα της φθαρμένης πρόσοψης του φούρνου, διατηρώντας τα περίτεχνα στοιχεία του, τα τοιχώματα της εστίας επενδύθηκαν με πυρότουβλα και πραγματοποιήθηκε έλεγχος-επισκευή διαρροών στο υδραυλικό κύκλωμα. Έγινε δοκιμή του ηλεκτρικού κυκλώματος και της γεννήτριας του οχήματος, αντικατάσταση φθαρμένων καλωδιώσεων και λαμπτήρων, ενώ τοποθετήθηκαν νέοι συσσωρευτές και το ηλεκτρικό κύκλωμα δοκιμάστηκε συνολικά.

Στο σύστημα πέδης, επιθεωρήθηκε και επισκευάστηκε η τριπλοβαλβίδα. Πραγματοποιήθηκαν αντικατάσταση φθαρμένων ημισυνδέσμων, δοκιμή και αποκατάσταση διαρροών, επιθεώρηση και λίπανση εξαρτημάτων και του μοχλικού συστήματος, καθώς και ευθυγράμμιση στηριγμάτων ημισυνδέσμων και οδηγών τριγώνων πέδης που είχαν στρεβλωθεί.

Τέλος, το όχημα βάφτηκε, σχεδιάστηκαν εξ αρχής, εκτυπώθηκαν σε βινύλιο και τοποθετήθηκαν οι επιγραφές της σήμανσης καθώς και οι χυτές πινακίδες με τον λογότυπο των ΣΕΚ.

(από το ένθετο «Κόσμος», εφημερίδα «Νεολόγος»)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα