Ενδιαφέρον για το λιμάνι της Πάτρας – Γιατί ταιριάζει το “μοντέλο” της συνολικής παραχώρησης

05.09.2021 / 11:48
go 25

Συνεχίζεται η συζήτηση για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, μεταξύ αυτών και της Πάτρας, το οποίο βρίσκεται στη δεύτερη φάση του όλου εγχειρήματος.

Η βασική στρατηγική της ανάπτυξης, των επενδύσεων και της δραστηριότητας στο νέο λιμάνι βασίζεται στο υγροποιημένο φυσικό αέριο για τα πλοία, στη διαχείριση των περιβαλλοντικών προκλήσεων, στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και στην έλευση του τρένου.

 Θυμίζουμε πως, για την αναβάθμιση του εμπορικού κομματιού, για τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο και τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου συνεργάζονται άμεσα με τον ΟΛΠΑ τα Υπουργεία Υποδομών και Ναυτιλίας.

Αναμφιβόλως, με βάση τα παραπάνω θα ανοίξει ο δρόμος για την προσέλκυση επενδυτών, στο πλαίσιο της ολικής παραχώρησης και συνολικά μπορεί να μετατραπεί το λιμάνι σε διαμετακομιστικό κέντρο και πόλο ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα και τη χώρα.

«Δεν υπάρχει ξεπούλημα»

Ας φέρουμε στη μνήμη μας τα όσα είχε δηλώσει προσφάτως στο «Νεολόγο», ο Υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθείται ως προς την επενδυτική δραστηριότητα: «Πραγματοποιούνται μελέτες αξιοποίησης από το ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίες θα αποτελέσουν σημαντικό «χαρτί» στα σχέδια των υποψήφιων επενδυτών. Αυτή την ώρα, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, υλοποιείται ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών.

Ήδη, τρεις διαγωνισμοί βρίσκονται σε εξέλιξη, με μεγάλο μάλιστα ενδιαφέρον από ιδιώτες επενδυτές, σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Ηγουμενίτσα.  Η μελετητική εταιρεία θα αποτυπώσει τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του κάθε λιμένα. Θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση με την αποτύπωση των οικονομικών στοιχείων και τέλος, θα γίνουν οι διεθνείς διαγωνισμοί για το κάθε λιμάνι ξεχωριστά».

«Συνολική παραχώρηση»

«Στην Πάτρα, για την οποία υπάρχει ενδιαφέρον, ταιριάζει περισσότερο το μοντέλο της συνολικής παραχώρησης», είχε υποστηρίξει ο Υπουργός και συνέχισε: «Παραχώρηση σημαίνει πως νοικιάζουμε τις υποδομές του λιμένα, δεν υπάρχει ξεπούλημα. Τις αξιοποιούμε για σημαντικό χρονικό διάστημα, έναντι συγκεκριμένων επενδύσεων και εσόδων για το δημόσιο. Η κυριότητα ανήκει στο κράτος. Για την ανανέωση της σύμβασης πληρώνουν οι ιδιώτες. Οι υποδομές που θα μείνουν θα ανήκουν στο δημόσιο. Το αποσαφηνίζω γιατί υπάρχει ιδεολογική σύγχυση σε πολλές των περιπτώσεων».

Το LNG

Επιπροσθέτως, τα πλεονεκτήματα της χρήσης του LNG θα είναι πολλά. Είναι ασφαλές, άοσμο, μη τοξικό και μη αναφλέξιμο. Θα μειωθούν δραστικά οι ρύποι που προκαλούν τα πλοία, γεγονός φιλικό για το περιβάλλον.

Επιπλέον, η χρήση του LNG θα αυξήσει την επιχειρησιακή ικανότητα του ΟΛΠΑ ΑΕ και αναμένεται να δώσει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι της Πάτρας καθώς θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα