Στην καταβολή αποζημίωσης 6.000 ευρώ και μάλιστα εντόκως υποχρεώθηκε αεροπορική εταιρεία, καθώς, λόγω λαθών των υπαλλήλων της, χάθηκαν οι βαλίτσες ενός ζευγαριού και βρέθηκαν στον προορισμό τους χωρίς κανένα από τα υπάρχοντά τους.
Σε μία ιδιαίτερα πρωτοπόρα απόφαση το Μονομελές Εφετείο Αθηνών έκανε δεκτή την αγωγή του ζευγαριού το οποίο ξεκίνησε… ανέμελα το ταξίδι του για τις καλοκαιρινές διακοπές. Μόνο που φτάνοντας στον προορισμό του διαπίστωσε πως οι βαλίτσες του είχαν κάνει φτερά.
Το δικαστήριο υποχρεώνει την αεροπορική εταιρεία να καταβάλει σε καθένα εκ των εναγομένων το ποσό των 3.000 ευρώ με τον νόμιμο τόκο από τον Δεκέμβριο του 2014 και μέχρι την πλήρη εξόφληση, αυξάνοντας το ποσό που είχε επιδικάσει το πρωτόδικο Δικαστήριο κατά 1.000 σε καθένα εξ αυτών.
Όπως επισημαίνεται, η εν λόγω απόφαση ανοίγει το δρόμο για αποζημίωση της ηθικής βλάβης των επιβατών σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο, όταν διαπιστώνεται βαριά αμέλεια των αεροπορικών εταιρειών κατά την εκτέλεση της σύμβασης μεταφοράς.
Καταβολή αποζημίωσης από αεροπορική εταιρεία: Τα λάθη στο check in
Οι ενάγοντες, ένα ζευγάρι από τη Ρόδο, όπως αναφέρει το dimokratiki.gr το καλοκαίρι του έτους 2014 προγραμμάτισαν να ταξιδέψουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, κατά τη χρονική περίοδο από 20.7.2014 έως 28.7.2014, στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα και εν συνεχεία, κατά τη χρονική περίοδο από 28.7.2014 έως 2.8.2014, στην Βαρκελώνη.
Για το σκοπό αυτό εξέδωσαν για τη μετάβασή τους στην Πάλμα τα κάτωθι εισιτήρια Από Ρόδο – Αθήνα: στις 20/07/2014, με πτήση ελληνικής εταιρείας, με ώρα αναχώρησης 06:30 πμ, και από Αθήνα – Ρώμη (αεροδρόμιο Fiumiccino) στις 20/07/2014, ομοίως με πτήση της ίδιας εταιρείας και τέλος από Ρώμη – Μαγιόρκα στις 20/07/2014, πτήση με μία άλλη αεροπορική εταιρεία.
Κατά την εξυπηρέτηση, ωστόσο των εναγόντων στο check in του αεροδρομίου της Ρόδου, από βαριά αμέλειά του, ο υπάλληλος της πρώτης αεροπορικής εταιρείας παρέλαβε τις αποσκευές τους για να φορτωθούν στο αεροσκάφος, τοποθέτησε σε αυτές ετικέτες μεταφοράς τους στον τελικό τους προορισμό (Πάλμα ντε Μαγιόρκα) και πάνω στις ετικέτες καρτελάκι με την ένδειξη TRANSFER, ενώ η δεύτερη αεροπορική εταιρεία, με την οποία θα εκτελείτο η πτήση των εναγόντων από τη Ρώμη προς την Πάλμα, ως εταιρεία χαμηλού κόστους, δεν συνεργάζεται με άλλη εταιρεία και δεν αναλαμβάνει την αυτόματη διαβίβαση των αποσκευών από τη μία πτήση στην άλλη, μέχρι τον τελικό προορισμό των επιβατών, γεγονός το οποίο ήταν γνωστό στον ανωτέρω υπάλληλο.
Παράλληλα, ο υπάλληλος, διαβεβαίωσε τους ενάγοντες ότι θα παρελάμβαναν τις αποσκευές τους απευθείας στη Μαγιόρκα και όχι από κάποιο ενδιάμεσο προορισμό παρότι η πτήση της πρώτης εταιρείας ολοκληρωνόταν στη Ρώμη και η επόμενη πτήση εκτελείτο με τη δεύτερη.
Διέκοψαν το ταξίδι τους
Oι ενάγοντες πραγματοποίησαν το εν λόγω ταξίδι, με τους δύο ενδιάμεσους σταθμούς, προς Πάλμα, εντούτοις, αμέσως μόλις εκείνοι προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο Πάλμα ντε Μαγιόρκα (ΡΜΙ), και δη, κατά την παραλαβή των αποσκευών τους, διαπίστωσαν ότι αυτές δεν είχαν αφιχθεί στον τελικό προορισμό τους και αγνοούνταν.
Αμέσως υπέβαλαν δήλωση απώλειας. Μετά από δύο ημέρες, αφού κανείς δεν τους είχε ειδοποιήσει για την ανεύρεση των αποσκευών τους, επικοινώνησαν τηλεφωνικά με την δεύτερη αεροπορική εταιρεία, η οποία τους ενημέρωσε ότι δεν υποχρεούται να αναζητήσει τις αποσκευές τους διότι ως εταιρεία χαμηλού κόστους διενεργεί transfer μόνο στις δικές της πτήσεις και συνεπώς ουδεμία ευθύνη φέρει, καθώς οι αποσκευές τους δεν χάθηκαν ενώ βρίσκονταν στο δικό της χώρο ευθύνης.
Ακολούθως επικοινώνησαν τηλεφωνικώς με την πρώτη αεροπορική εταιρεία, όπου είχαν κλείσει τα αρχικά εισιτήρια, η οποία δια των υπαλλήλων της, τους ανέφερε εσφαλμένως ότι βάσει των αρχών της ΙΑΤΑ δε φέρει καμία ευθύνη η ίδια.
Κατόπιν τούτων, οι ενάγοντες επέλεξαν να διακόψουν το ταξίδι τους και αντί να συνεχίσουν τις διακοπές τους από την Πάλμα στην Βαρκελώνη για ακόμη πέντε ημέρες, να μεταβούν στις 28.7.2014 από την Πάλμα στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης, προκειμένου να αναζητήσουν μόνοι τους οι ίδιοι τις αποσκευές τους, τις οποίες και βρήκαν με δική τους αποκλειστικά προσπάθεια.
Οι ευθύνες της πρώτης αεροπορικής εταιρείας
Μετά δε την επιστροφή τους στην Ελλάδα διαπίστωσαν ότι τελικά την απόλυτη ευθύνη έφερε βάσει της ΙΑΤΑ η πρώτη αεροπορική εταιρεία, καθώς αφενός μεν η επόμενη εταιρεία που θα τους οδηγούσε στον προορισμό της δεν είναι μέλος της ΙΑΤΑ, αφετέρου η πρώτη εταιρεία έσφαλε βαρέως κατά την τοποθέτηση πάνω στις βαλίτσες την ένδειξης Πάλμα, αφού γνώριζε πολύ καλά ότι όλα αυτά τα χρόνια δε διατηρεί καμία συνεργασία, ούτε σε επίπεδο handling με τη δεύτερη εταιρεία.
Τελικά το Δικαστήριο με την τελεσίδικη απόφασή του, δικαίωσε τους ενάγοντες αναγνωρίζοντας τη βαριά αμέλεια και ευθύνη της εν λόγω αεροπορικής εταιρείας. Την υπόθεση χειρίστηκε η δικηγόρος κ. Μαρίνα Κρανίτη της εταιρείας Τσέρκης και Συνεργάτες.
Πηγή: www.dimokratiki.gr