Δυτική Ελλάδα: Αποσυμφόρηση των ΚΕΠ με γνήσιο της υπογραφής με ένα κλικ!

13.09.2021 / 20:08
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
ka 56

Στον ψηφιακό χάρτη που προβλέπει την περαίωση διαδικασιών με ένα… κλικ εντάσσεται πολύ σύντομα η βεβαίωση του γνήσιου της υπογραφής και σε έγγραφα που δεν αφορούν εξουσιοδοτήσεις ή υπεύθυνες δηλώσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσα στις επόμενες μέρες θα τεθεί στη διάθεση των πολιτών υπηρεσία που θα τους επιτρέπει να θέτουν ηλεκτρονικά την υπογραφή τους σε έγγραφο (και σε χειρόγραφο), με οποιονδήποτε τίτλο και οποιοδήποτε περιεχόμενο.

Η διαδικασία θα ακολουθεί τη φιλοσοφία ηλεκτρονικής έκδοσης εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης: ο πολίτης αρχικά θα εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet, στη συνέχεια θα αναρτά το προς υπογραφή έγγραφο και θα επιλέγει τα σημεία στα οποία επιθυμεί να θέσει την υπογραφή του.

Τέλος, εφόσον δεν έχει δηλώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου μέσω του Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών, θα καλείται να το επιβεβαιώσει μέσω κωδικών web banking και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα το έγγραφο θα βρίσκεται στην οθόνη του, έτοιμο για εκτύπωση ή ηλεκτρονική αποστολή.

Με την υπηρεσία αυτή το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κλείνει- όπως λένε στελέχη του- το κεφάλαιο των κοινών βεβαιώσεων γνησίου υπογραφής, που συμβάλλει αποφασιστικά στην πλήρη αποσυμφόρηση των ΚΕΠ από τις συγκεκριμένες διαδικασίες μετά και τον προγραμματισμό και τη συμφωνία μεταξύ του ΚΕΠ και του αρμόδιου υφυπουργού Γιώργου Γεωργαντά.

Η ηγεσία του υπουργείου προχωρά ταυτόχρονα με σταθερά βήματα στην ψηφιοποίηση συγκεκριμένων διαδικασιών ενώπιον συμβολαιογράφων (άυλο διαζύγιο, δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού φακέλου μεταβίβασης ακινήτου κ.λπ.). Παράλληλη δε δράση του αποτελεί η χορήγηση ηλεκτρονικών υπογραφών σε εμπορικούς και επιστημονικούς κλάδους προκειμένου να διευκολύνει τις επιχειρηματικές και επαγγελματικές τους δραστηριότητες.

Περιττή γραφειοκρατία

Στόχος του κ. Κυριάκου Πιερρακάκη είναι από την πρώτη στιγμή όχι μόνο η δημιουργία λειτουργικών διαδικασιών -που είχε πρόσφατα περιγράψει από το βήμα της Βουλής- αλλά και η βελτίωση και διεύρυνση αυτών «εν κινήσει». «Ο στόχος αυτός βασίζεται στην όλη φιλοσοφία για τη λειτουργία ευρύτερα του του gov.gr αλλά και στη διαδρομή για την αποδοτικότητα στην πράξη», τονίζει κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου υπενθυμίζοντας ότι αν επιχειρούσαμε ένα ταξίδι πίσω στο 2019, η εικόνα που θα βλέπαμε στις περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες θα ήταν μεγάλες ουρές, όπου πολίτες περίμεναν από έναν υπάλληλο να βεβαιώσει το γνήσιο της υπογραφής τους για μια σειρά από ζητήματα: εξουσιοδότηση, υπεύθυνη δήλωση, αλλά και πάσης φύσεως ιδιωτικά έγγραφα.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις βέβαια είχαν καταστήσει εδώ και αρκετά χρόνια τη συγκεκριμένη διαδικασία περιττή γραφειοκρατία «Τη στιγμή που οι πολίτες μπορούσαν να προβαίνουν σε σημαντικές συναλλαγές από το σπίτι ή το γραφείο τους, η επιβεβαίωση ότι αυτός που υπογράφει το έγγραφο είναι όντως αυτός που δηλώνει μπορούσε καιρό τώρα να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο.

Παρ’ όλα αυτά, οι ουρές και η ταλαιπωρία παρέμεναν αμετακίνητες», επιμένει το ίδιο στέλεχος επιχειρώντας να αναδείξει τη σημασία της βεβαίωσης του γνήσιου της υπογραφής σε οποιαδήποτε έγγραφο, σε μια απλή συνεργασία, σε μια διαθήκη κ.α.

(από το ένθετο «Κόσμος»).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα