Διαβήτης: Εξυπνες συμβουλές για όταν τρώτε έξω – Τί να επιλέγετε, τί να αποφεύγετε

21.11.2021 / 15:37
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
eothooutside

Είναι γεγονός ότι οι διαβητικοί ασθενείς χρειάζονται σωστή διατροφική εκπαίδευση για ορθή διαχείριση του σακχάρου τους, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζουν λ.χ. ποιος είναι ο σωστός καταμερισμός των υδατανθράκων στα γεύματα ή ποιες τροφές έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Τα πράγματα, όμως, φαίνεται πως δυσκολεύουν εάν μιλάμε για σίτιση εκτός σπιτιού.

Αναμφίβολα, ένα βασικό θέμα που απασχολεί τα άτομα με διαβήτη είναι οι επιλογές φαγητού που θα κάνουν στους χώρους εστίασης. Δεν υπάρχει λόγος να στερηθείτε την έξοδο και τη διασκέδασή σας, μόνο και μόνο επειδή έχετε διαβήτη. Όσοι λαμβάνουν ινσουλίνη, θα χρειαστεί απλά να προγραμματίσουν τα γεύματα εκτός σπιτιού.

Οι συμβουλές που ακολουθούν θα σας «εκπαιδεύσουν» να τρώτε «έξυπνα» και εκτός του σπιτιού σας, επιλέγοντας τρόφιμα από όλες τις ομάδες, χωρίς στερήσεις, χωρίς απαγορεύσεις, χωρίς αυστηρά «πρέπει».

Προσπαθήστε η ώρα κατανάλωσης του γεύματος να μην έχει απόκλιση (πάνω από 2 ώρες) από το συνηθισμένο καθημερινό σας πρόγραμμα.
Εάν λαμβάνετε ινσουλίνη, μπορεί να χρειαστείτε ένα μικρό σνακ προτού φύγετε από το σπίτι.
Επίσης, εάν το γεύμα σας δεν περιέχει ικανοποιητική ποσότητα υδατάνθρακα (ρύζι, μακαρόνια, πατάτα, ψωμί), ζητήστε επιπλέον ποσότητα ψωμιού ή ρυζιού.
Τα επιδόρπια στα εστιατόρια είναι συχνά υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και λίπος. Οι καταλληλότερες επιλογές είναι το παγωτό, το sorbet, οι φράουλες με κρέμα (χωρίς ζάχαρη) και η φρέσκια φρουτοσαλάτα ή φρουτοσαλάτα κονσέρβας σε νερό.
Η ιταλική κουζίνα (πίτσα ή ζυμαρικά) είναι μια καλή επιλογή για τους διαβητικούς. Τα πιάτα της έχουν ως βασικό συστατικό τους υδατάνθρακες, αλλά μπορείτε να ζητήσετε τροποποιήσεις για να μειώσετε τα λιπαρά και να ελέγξετε εύκολα την ποσότητα που θα καταναλώσετε. Ζητήστε τα μακαρόνια και η ζύμη πίτσας να είναι ολικής άλεσης, αν είναι εφικτό, και συνοδεύστε με μία απλή και δροσερή πράσινη σαλάτα για να κάνετε το γεύμα σας πιο ολοκληρωμένο.
Οι επιλογές στην κινέζικη κουζίνα είναι συνήθως υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος. Επιλέξτε βρασμένο στον ατμό ρύζι ή βρασμένα noodles με λαχανικά, κοτόπουλο και αυγό. Αποφύγετε τα γλυκά ή γλυκόξινα πιάτα.
Η ινδική κουζίνα χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος. Το Tandoori ή τα πιάτα Tikka είναι οι καλύτερες επιλογές.
Προτιμήστε να παραγγείλετε κρέατα και πουλερικά χαμηλής λιποπεριεκτικότητας (π.χ. μπορείτε να ζητήσετε από τον μάγειρα του εστιατορίου να αφαιρέσει το ορατό λίπος πριν και μετά το μαγείρεμα).
Προτιμήστε κάποιο φαγητό που έχει μαγειρευτεί στο φούρνο, την κατσαρόλα ή το grill και αποφύγετε τα τηγανητά.
Επιλέξτε…μεσογειακά και «ισορροπημένα»
Η ισορροπημένη διατροφή που ακολουθεί το μεσογειακό πρότυπο είναι το άλφα και το ωμέγα στη διαχείριση του διαβήτη. Με τον όρο ισορροπημένη διατροφή εννοούμε την κατανάλωση όλων των τροφών με σύνεση. Δεν υπάρχουν «καλά» ή «κακά» τρόφιμα, ακόμη και στα εστιατόρια που δεν γνωρίζετε. Απλά, έχετε πάντοτε κατά νου ότι τα τρόφιμα που έχουν ζάχαρη ή/και λιπαρά μπορούν να καταναλώνονται σε μικρότερες ποσότητες ή λιγότερο συχνά από τα φαγητά που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα