Click away για λίγους στην αγορά: 90% πτώση του τζίρου στα τοπικά καταστήματα σε σχέση με πέρσι – Τι λένε στον «Νεολόγο» οι έμποροι

02.01.2021 / 22:18
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
click-away

Απόλυτα δυσαρεστημένοι είναι οι έμποροι της τοπικής αγοράς από την κίνηση των Χριστουγέννων. Η πτώση του τζίρου, σε πολλές περιπτώσεις, υπερβαίνει το 90% σε σχέση με άλλες χρονιές, καθώς είναι σε εφαρμογή τα μέτρα περιορισμού για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του «Νεολόγου» στα καταστήματα της πόλης, το click away (δηλαδή η εξ αποστάσεως παραγγελία και πληρωμή των προϊόντων και η μετέπειτα παραλαβή τους από το κατάστημα), δεν βοήθησε καθόλου τους εμπόρους.

Τα Χριστούγεννα ανέκαθεν ήταν η εποχή που όλοι οι επιχειρηματίες είχαν μια ευκαιρία να αυξήσουν το τζίρο τους και ίσως να σωθούν από τη «χασούρα» της χρονιάς.

Φέτος όμως, η ευκαιρία χάθηκε από τη στιγμή που ο κόσμος δεν μπορούσε να κινηθεί εύκολα στην αγορά, να μπει στα καταστήματα και να ψωνίσει.

Ο «Νεολόγος» μίλησε με εμπόρους της Πάτρας, οι οποίοι αγωνιούν για το μέλλον, αναλογιζόμενοι τι θα γίνει εάν η αγορά παραμείνει κλειστή και μετά τις γιορτές.

Να σημειωθεί ότι και ο Εμπορικός Σύλλογος της Πάτρας, ανακοίνωσε πως με βάση τα έως τώρα στοιχεία που έχουν καταγραφεί ο ημερήσιος τζίρος μετά βίας έφτασε το 10% του τζίρου αντίστοιχων περιόδων και ζητά τη λήψη μέτρων από την Πολιτεία για τη στήριξη του κλάδου.

Έλενα Σταθοπούλου – Κατάστημα Καλλυντικών

«Τη φετινή χρονιά θα την χαρακτήριζα ιδιαίτερα περίεργη και δύσκολη. Την περίοδο των εορτών υπήρχε ζήτηση αλλά καμία σχέση με προηγούμενες χρονιές. Το είδος μας βασίζεται στον δειγματισμό, κάτι το οποίο δεν μας επιτρεπόταν. Από την άλλη μεριά, μια οθόνη δεν μπορεί να απεικονίσει απόλυτα τα χρώματα, πόσο μάλλον τις υφές των προϊόντων. Οι περισσότερες παραγγελίες ήταν από πελάτες που ήδη ήξεραν και είχαν χρησιμοποιήσει τα προϊόντα. Ωστόσο υπήρξαν και φορές που μπορεί να είχα κάποια επιστροφή επειδή αυτό που αγόρασαν δεν ήταν ακριβώς όπως το είδαν από το κινητό. Τέτοιες ημέρες πέρυσι το κατάστημα ήταν γεμάτο από κόσμο που δοκίμαζαν πριν αγοράσουν, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να έβλεπαν και κάτι άλλο που να τους κινούσε το ενδιαφέρον. Αυτά φέτος δεν υπήρχαν κάτι το οποίο δυσκόλεψε πολύ την κίνηση αλλά και τον τζίρο».

Ευαγγελία Γκανά – Κατάστημα Εσωρούχων  

«Τα εσώρουχα είναι ένα πολύ προσωπικό και ιδιαίτερο είδος. Ο πελάτης θέλει να δει τα χρώματα, την υφή, το ύφασμα αλλά ακόμα και το μέγεθος. Η συγκεκριμένη μέθοδος πώλησης λοιπόν, δεν ευνοεί καταστήματα σαν και το δικό μου, ειδικά αν είναι μάλιστα και συνοικιακά όπου δεν κυκλοφορεί τόσο ο κόσμος όσο στο κέντρο. Δεν μπορώ να καταλάβω λοιπόν γιατί τα σουπερμάρκετ αυτές τις ημέρες ήταν γεμάτα από κόσμο, ενώ εγώ δεν μπορώ να βάλω έναν μόνο πελάτη στο κατάστημά μου να δει τι θέλει να αγοράσει. Όπως και να το κάνουμε, ο καταναλωτής αφιερώνει ένα ποσό χρημάτων και θα έπρεπε να έχει την επιλογή. Η διαδικασία του click away είναι χρονοβόρα και κουραστική. Όχι μόνο πρέπει να βρεις κοινή ώρα που να βολεύει και τους δύο, αλλά σε περίπτωση που τελικά ο πελάτης δεν μείνει ικανοποιημένος, θα πρέπει να επαναλάβουμε εξ’αρχής τη διαδικασία με μηνύματα κτλ. Όλα αυτά ακούγονται σαν χάος στο μυαλό του καταναλωτή και ως αποτέλεσμα, μένει εκτός από τις αγορές».

Παναγιώτης Ξυλιάς – Κατάστημα με κοσμήματα 

«Το πείραμα Γεωργιάδη της κατά παράδοσης αγοράς, όπως δήλωσαν εξαρχής και όλοι οι φορείς της αγοράς πανελλαδικά, ήταν ένα πλήρες αποτυχημένο μέτρο, σχεδιασμένο να αποτύχει. Αυτό φάνηκε και από το ποσοστό των επιχειρήσεων που θέλησαν να το δοκιμάσουν ως υστάτη προσπάθεια επιβίωσης τους μετά από μια σκληρή 10ετη κρίση ακολουθουμένη από μια ακόμα πιο σκληρή χρόνια πανδημίας, αλλά και από τους ίδιους τους καταναλωτές που το αγκάλιασαν τόσο λίγο. Τα ποσοστά πτώσης τζίρου στις επιχειρήσεις μας ξεπερνούν το 90%, τη μοναδική περίοδο του χρόνου που προσπαθούσαμε να ισορροπήσουμε μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Την ευθύνη για την αποδιοργάνωση της αγοράς την έχει αποκλειστικά και μόνο η κυβέρνηση».

(από την εφημερίδα Νεολόγος των Πατρών)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα