Παρασκευή, 3.02.2023, 4:14 μμ

Χρήστος Τριαντόπουλος: “Κινούμαστε μεθοδικά”

05.03.2022 / 5:00
TRIANTOPOULOS

για την παραλιακή»

«Με εντολή του Πρωθυπουργού είμαστε συνεχώς στο πεδίο, με έργα που θα μείνουν στις τοπικές κοινωνίες», δηλώνει στο «Ν» ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό, με αρμοδιότητα σε θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές.

 «Το παραλιακό μέτωπο από Ρίο έως Άγιο Βασίλη έχει υποστεί εκτεταμένη καταστροφή. Για τον λόγο αυτό έχει εκπονηθεί – διπλή στην ουσία – μελέτη από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με τη συνδρομή του Δήμου Πατρέων, με το έργο να κοστολογείται στα 14 εκ. ευρώ»

ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΟΓΚΟΛΗ

alexkogkolis@hotmail.com

«Για ακόμη μια φορά βρεθήκαμε στην Αχαΐα και τη Δυτική Ελλάδα που χτυπήθηκαν επανειλημμένα την τελευταία περίοδο από τα έντονα καιρικά φαινόμενα. Με εντολή του Πρωθυπουργού προσπαθούμε να είμαστε συνεχώς δίπλα στους πολίτες και την αυτοδιοίκηση, όποτε υπάρχει πρόβλημα, μεριμνώντας για αποκατάσταση και νέο σχεδιασμό αντοχής των υποδομών για τα επόμενα χρόνια, αφού ζούμε εν μέσω κλιματικής κρίσης», δηλώνει στον Max fm Πάτρας και στο «Νεολόγο», ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό με αρμοδιότητα σε θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές, Χρήστος Τριαντόπουλος.

Αναλύοντας τον προγραμματισμό της Κυβέρνησης και των συναρμόδιων Υπουργείων, με έμφαση στην παραλιακή της Πάτρας και στη γέφυρα του Ευήνου, μετά τη νέα επίσκεψή του και έχοντας όλα τα δεδομένα στα χέρια του, υποστηρίζει ότι «το βασικό στοίχημα της κυβέρνησης, μετά την γρήγορη καταγραφή των ζημιών, είναι οι αποζημιώσεις των πολιτών και οι χρηματοδοτήσεις των έργων».

Χρήζει άμεσης στήριξης

Ως γνωστόν, το κομμάτι του παραλιακού μετώπου από το Ρίο έως τον Άγιο Βασίλη έχει υποστεί εκτεταμένη καταστροφή, όχι μόνο από την πρόσφατη θεομηνία, αλλά και από παλαιότερες. Σε συνδυασμό με την έντονη διάβρωση των ακτών το πρόβλημα γιγαντώνεται για κατοίκους και επιχειρηματίες, για πολίτες που το διασχίζουν καθημερινά ή τακτικά. Είναι φανερό πως η Αχαϊκή πρωτεύουσα χρήζει άμεσης υποστήριξης στον συγκεκριμένο τομέα. Για τον λόγο αυτό έχει εκπονηθεί – διπλή στην ουσία – μελέτη από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με τη συνδρομή και του Δήμου Πατρέων, με το έργο για τη διάβρωση της ακτής και την αποκατάσταση του οδικού δικτύου να κοστολογείται στα 14 εκατομμύρια ευρώ.

«Το διερευνούμε, υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία»

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση και για τον αν μπορεί να χρηματοδοτηθεί το εν λόγω έργο ο Υπουργός δήλωσε: «Περπάτησα μεγάλο μήκος του παραλιακού δρόμου. Η επιβάρυνση είναι μεγάλη και η διάβρωση έντονη. Έχοντας τη μελέτη της Περιφέρειας, η οποία είναι επαρκώς διαμορφωμένη και τεκμηριωμένη, βρισκόμαστε σε φάση επεξεργασίας με τις τεχνικές υπηρεσίες και τα συναρμόδια Υπουργεία και αξιολογούμε το αίτημα. Είναι ένα έργο με υψηλό δημοσιονομικό κόστος, έχουμε όμως στη διάθεσή μας μια σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία  για να επιστρατεύσουμε. Το συζητάμε και με τους τοπικούς βουλευτές και τον Υφυπουργό, το διερευνούμε και κινούμαστε μεθοδικά. Το κομμάτι της διάβρωσης είναι πολύ σημαντικό και έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις».

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Νεολόγου», το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί, μεταξύ άλλων, είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για φυσικές καταστροφές, είτε και από κωδικό του Υποδομών για τέτοιες περιπτώσεις.

Παρεμβάσεις

Ακόμη, πηγές του «Νεολόγου» αναφέρουν ότι Περιφέρεια και Δήμος προσανατολίζονται σε άμεσες παρεμβάσεις αποκατάστασης της παραλιακής οδού, μικρότερης κλίμακας, αφού σε μικρό χρονικό διάστημα θα ανοίξουν οι επιχειρήσεις εστίασης στην περιοχή, ενώ δεν υπάρχουν πολλά ακόμη περιθώρια υπομονής για πολίτες, κατοίκους και διερχόμενους, με το άνοιγμα του καιρού.

«Έργα που θα μείνουν»

«Έχουμε στενή συνεργασία με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας και τους Δημάρχους έτσι ώστε μέσα από μία διαδικασία έκτακτης χρηματοδότησης που υπήρξε τον Ιανουάριο και τη νέα έκτακτη που δρομολογείται για τις μεγάλες ζημιές στις υποδομές να είμαστε άμεσα αποτελεσματικοί. Υπήρχαν και υπάρχουν υποδομές χωρίς συντήρηση για χρόνια, παλιές, που είναι εύκολο να μην αντέξουν σε έντονα φαινόμενα. Προσπαθούμε να κάνουμε έργα που θα μείνουν στις περιοχές και τη χώρα και όχι μόνο αποκαταστάσεις», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Τριαντόπουλος και συνεχίζει:

«Για παράδειγμα, στο Ευηνοχώρι, με έναν καλό σχεδιασμό που ανέλαβε το Υπουργείο Υποδομών η γέφυρα θα φτιαχτεί από την αρχή, μέσα στην επόμενη διετία. Ένα έργο μεγάλο. Επιπροσθέτως, άμεσα, προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία πολιτών και αγροτών, δρομολογούμε μέσω ΟΣΕ και Περιφέρειας, με έκτακτη χρηματοδότηση περίπου 2 εκατομμυρίων ευρώ και διαδικασίες κατεπείγοντος, να αξιοποιήσουμε τη γέφυρα του Οργανισμού. Βρισκόμαστε σε φάση διαμόρφωσης και διοχέτευσης της χρηματοδότησης».

«Χρηματοδότηση σε φάσεις»

Σχετικά με τη λογική της Κυβέρνησης για την υλοποίηση των στόχων, αναφέρει: «Πορευόμαστε με χρηματοδοτήσεις σε φάσεις. Έτσι προχωράει η ωρίμανση του σχεδιασμού μας. Αξιολογούμε τις ανάγκες και στηρίζουμε σε δεύτερη και τρίτη φάση αν χρειαστεί, εκτός αν έχουν αντιμετωπιστεί τα προβλήματα. Ωριμάζουμε τις μελέτες, προχωράμε βήμα βήμα ρεαλιστικά και χωρίς κωλυσιεργίες την οργάνωσή μας, κάνοντας χρηστή διαχείριση των οικονομικών πόρων και ελέγχουμε την υλοποίηση των έργων, σε ανοιχτή συνομιλία με την αυτοδιοίκηση. Θα πρέπει να υπάρχει πάντοτε σαφής διαδικασία απορρόφησης των πόρων.

Για τη Δυτική Ελλάδα συγκεκριμένα και την Αχαΐα υπάρχει μέριμνα της Πολιτείας ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Με μέτρα και παρεμβάσεις, αφού είμαστε συνεχώς στο πεδίο, όπως έχει αποφασίσει ο Πρωθυπουργός. Η εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι να είμαστε δίπλα στον πολίτη μόνιμα», καταλήγει ο Χρήστος Τριαντόπουλος.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα