Τα κενά ασφαλείας στο λιμάνι του Πειραιά, οι παραλείψεις του Λιμενικού στην τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων και τα ερωτήματα για το κατά πόσο είναι εκπαιδευμένα τα πληρώματα των πλοίων να αντιμετωπίζουν περιστατικά όπως εκείνο με τον 36χρονο Αντώνη που βρήκε τραγικό θάνατο απωθούμενος από μέλη του Blue Horizon πάνω στον καταπέλτη καταδεικνύουν ένα τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει και οδηγούν σε συμπεράσματα.
Καρατομήσεις σε Λιμενικό και Attica Group προκαλεί η τραγωδία στο λιμάνι του Πειραιά με τον θάνατο του 36χρνου Αντώνη. Οι ευθύνες είναι πολλές και σοβαρότατες και αφορούν τη διοίκηση του ομίλου αλλά και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Attica, Σπύρου Πασχάλη μετά από τρεις ημέρες ήταν η πρώτη αντίδραση της πλοιοκτήτριας εταιρείας η οποία βρίσκεται στη δίνη των γεγονότων. Στη θέση του ανέλαβε προσωρινά ο CFO της εταιρείας, Παναγιώτης Δικαίος.
Η εταιρεία σε μία προσπάθεια να κάνει διαχείριση κρίσης αφού βρίσκεται στο επίκεντρο της οργής της κοινής γνώμης, προχωράει σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυστηριοποίηση των διαδικασιών πρόσληψης πληρωμάτων, θα επανεξετάσει όλα τα πρωτόκολλα ελέγχων και θα αλλάξει όλη την εσωτερική της λειτουργία.
Σε ανακοίνωσή της εμμέσως πλην σαφώς παραδέχεται τα κενά που υπάρχουν στο σύστημα λειτουργίας της. Επισημαίνει ότι θα κάνει όλα όσα προβλέπονται ώστε να διασφαλίσει ότι «ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί».
Η εταιρεία δεσμεύεται, επίσης, ότι θα σταθεί δίπλα στην οικογένεια του 36χρονου Αντώνη «με κάθε τρόπο και με όλες τις δυνάμεις» της. Παράλληλα, η Attica Group ανακοίνωσε ότι ξεκινά «διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί».
Σε δεύτερο επίπεδο αποφασίστηκε και αναδιάρθρωση δρομολογίων: Το “Blue Horizon” αποσύρεται από τη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο, στη θέση του θα δρομολογηθεί το “ Έλυρος” μαζί με το “Κρήτη ΙΙ” ενώ στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά θα δρομολογηθούν τα “Ελευθέριος Βενιζέλος” και “Blue Galaxy”.
Ποιοι Λιμενικοί διώκονται πειθαρχικά
Στο μεταξύ, στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη παραδόθηκαν χθες, Πέμπτη, τα αποτελέσματα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης.
Μετά την παράδοση του πορίσματος, ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε εντολή στον Αρχηγό του Λιμενικού να παραπεμφθούν σε άμεσο πειθαρχικό έλεγχο τέσσερα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, για τους οποίους προκύπτουν ευθύνες σύμφωνα με το πόρισμα της ΕΔΕ. Η ΕΔΕ ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ και είναι 15 σελίδες.
Οι τέσσερις που διώκονται πειθαρχικά είναι:
– Ο Διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά
– Ο βοηθός αξιωματικού φυλακής
– Ο οδηγός υπηρεσίας και
– Ο Λιμενικός που είχε βάρδια και θα έπρεπε να είναι στον καταπέλτη του Blue Horizon
Παράλληλα, απομακρύνονται δύο λιμενικοί: ο Κεντρικός Λιμενάρχης Πειραιά και ο Διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.
Όσο αφορά το δικαστικό μέρος της υπόθεσης πέρα από την άσκηση διώξεων σε τέσσερα μέλη του πληρώματος που έχουν πάρει προθεσμία για να απολογηθούν αύριο, Σάββατο (9/9) στον ανακριτή, η εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιά έδωσε εντολή να διενεργηθεί κατεπείγουσα ποινική έρευνα από την Εισαγγελία για τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος προκειμένου να διαπιστωθεί αν εκπρόσωπός του ήταν στο σημείο ως όφειλε για να αποτρέψει την τραγωδία και τι έκανε όταν το πλοίο απέπλευσε αφήνοντας αβοήθητο τον 36χρονο.