B12. Η βιταμίνη που προστατεύει από Ατσχάιμερ! | dete

B12. Η βιταμίνη που προστατεύει από Ατσχάιμερ!

Είναι η βιταμίνη του συμπλέγματος Β, η οποία ονομάζεται και κοβαλαμίνη, που παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή του DNA. Βοηθά, επίσης, στο να διατηρούνται τα νευρικά κύτταρα και τα ερυθρά αιμοσφαίρια υγιή.

 

-Σε τι μας ωφελεί η βιταμίνη Β12;

 

Στις παθήσεις που μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική η επίδραση της Β12 συγκαταλέγονται: η κόπωση, η νόσος  Αλτσχάιμερ, οι καρδιοπάθειες, ο καρκίνος του μαστού, η υψηλή χοληστερόλη και η δρεπανοκυτταρική αναιμία.

 

Συμπληρώματα βιταμίνης Β-12 λαμβάνουν όσοι έχουν ανεπάρκεια στην εν λόγω ουσία, τα χαμηλά επίπεδα της οποίας παρατηρούνται συνήθως σε άτομα άνω των 50 ετών, καθώς και σε άτομα που παρουσιάζουν πεπτικά προβλήματα ή ορισμένα  είδη αναιμίας. Επίσης, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β-12 μπορεί να προκαλέσουν κόπωση, αδυναμία,  απώλεια μνήμης και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με το νευρικό σύστημα.

 

-Πώς λαμβάνουμε τη Β12;

 

Η βιταμίνη Β12 υπάρχει άφθονη στη φυσική της μορφή στις τροφές που καταναλώνουμε. Οι καλύτερες διατροφικές πηγές της βιταμίνης Β12 είναι:

 

-Τα ψάρια και τα οστρακοειδή
-Το κρέας
-Τα πουλερικά και τα αυγά
-Τα γαλακτοκομικά προϊόντα
-Τα εμπλουτισμένα δημητριακά

 

Όσο μεγαλώνουμε γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τον οργανισμό μας να απορροφήσει τη Β12 γι’ αυτό και παρουσιάζεται η ανεπάρκεια που συνήθως αντιμετωπίζεται με συμπληρώματα διατροφής. Γενικά, όμως, είναι πολύ καλύτερο να λαμβάνουμε τις βιταμίνες απευθείας από τα τρόφιμα.

 

-Υπάρχουν παρενέργειες από την λήψη βιταμίνης Β12;

 

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες από τη λήψη Β12 είναι σπάνιες και μόνο σε  υψηλές δόσεις, όπου μπορεί να προκληθεί πρόβλημα ακμής. Πιθανή αλλεργία στη βιταμίνη Β-12 μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο, φαγούρα στο δέρμα και σε ακραίες περιπτώσεις αλλεργικό σοκ.