Ας μας απαντήσει ο κ. Στυλιανίδης τι εννοεί όταν δηλώνει ανακουφισμένος

30.07.2022 / 21:30
verikios

Άκρως τρομακτικά και καθόλου καθησυχαστικά τα «διαγγέλματα» του υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας μετά από κάθε πύρινη καταστροφή. Λοιπόν, «ένα και ένα κάνουν δύο».

ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ

Ήρθε η στιγμή να ειπωθούν ορισμένα πράγματα με τ’ όνομά τους για τα όσα συμβαίνουν στο προσκήνιο και κυρίως το παρασκήνιο του τομέα της πυρόσβεσης, παραμερίζοντας την προστασία που τα Media αλλά και η αντιπολίτευση ηθελημένα ή άθελα παρέχουν στους αρμούς της εξουσίας.Το πιο προκλητικό είναι ότι ορισμένοι κρατούντες – όπως για παράδειγμα ο Χρήστος Στυλιανίδης – μας κοροϊδεύουν μπρος στα μάτια μας, ενώ οι επιλογές τους αποδεικνύονται με μαθηματική ακρίβεια αναποτελεσματικές και ενδεχομένως οικονομικά ασύμφορες.

Σήμερα η Ελλάδα με τις φωτιές βιώνει ένα ακόμη δράμα! Ενώ τα περισσότερα δάση πέριξ των αστικών κέντρων είχαν καεί τα προηγούμενα χρόνια, φέτος οι πύρινες γλώσσες εισέρχονται βιαίως εντός του αστικού ιστού καταστρέφοντας σπίτια και αυλόγυρους! Η κεντρική εξουσία προσπαθεί να εξωραΐσει τη νέα ζοφερή πραγματικότητα, η αποκεντρωμένη διοίκηση αποδεικνύεται γι’ άλλη μια φορά κατώτερη των περιστάσεων, η αντιπολίτευση πετάει… χαρταετό ως να βρίσκεται σε άλλον πλανήτη και οι πολίτες θεατές στο ίδιο εφιαλτικό έργο παρακολουθούν σαστισμένοι, ανήμποροι, ανενημέρωτοι και ακαθοδήγητοι.

Ας μας απαντήσει ο κ. Στυλιανίδης τι εννοεί όταν δηλώνει ανακουφισμένος 5

Διασπάθιση δημόσιου χρήματος

Και μέσα σ’ αυτό το ζοφερό περιβάλλον όπου το μέλλον διαγράφεται χειρότερο εξ αιτίας της κλιματικής αλλαγής επιχειρείται παγκοσμίως – άρα και στην Ελλάδα – να στηθεί τρελός χώρος διασπάθισης δημόσιου χρήματος, ενώ στην χώρα κανένας θεσμικός πυλώνας δεν ελέγχει και δεν αντιδρά.

Την περασμένη Παρασκευή το iEidiseis αποκάλυψε ότι τα πολυδιαφημισμένα ελικόπτερα Air Tractors Fire που μίσθωσε η παρούσα κυβέρνηση από Αυστραλία και Ισπανία χωρίς σχετική ενημέρωση στην «Διαύγεια», αποδείχτηκε στην φωτιά της Πεντέλης, ότι δεν μπορούν να επιχειρούν με αέρα και με κυματισμό πέραν των 40 πόντων!

Επίσης αποκαλύφθηκε ότι τα δώδεκα (12) Air Tractors Fire με πλωτήρες που νοικιάστηκαν μέσω Αυστραλίας, αναγκαστικά πετάνε ανά ζεύγη, ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο, προκειμένου στο διθέσιο να επιβαίνει ένας σύνδεσμος διότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με το συντονιστικό όργανο της πυροσβεστικής κατά την διάρκεια της πυρκαγιάς γιατί δεν φέρουν 2ο ασύρματο όπως φέρουν όλα τα υπόλοιπα εναέρια πυροσβεστικά μέσα! Στο μεταξύ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο αρμόδιο υπουργείο παρασκηνιακά ετοιμάζονται να αγοράσουν 36 τέτοιου είδους ελικόπτερα! Απίστευτα πράγματα.

Ας μας απαντήσει ο κ. Στυλιανίδης τι εννοεί όταν δηλώνει ανακουφισμένος 6

Τι και εάν το αποκάλυψε! Μύτη δεν άνοιξε! Κανείς δεν ασχολήθηκε, ούτε η Δικαιοσύνη, ούτε η κυβέρνηση, μα ούτε και η αντιπολίτευση (αξιωματική και ελάσσων). Άλλες εποχές μια αντίστοιχη αποκάλυψη θα προκαλούσε δημοσιογραφικό πάταγο, θα είχε ευαισθητοποιηθεί η Δικαιοσύνη και θα είχε ξεσηκωθεί η αντιπολίτευση. Σήμερα η απάθεια του πολιτικού προσωπικού και η αδιαφορία των Media λειτουργούν ανασταλτικά ως προς την δημιουργία κυματισμού κοινωνικών αντιδράσεων, γεγονός που επιτρέπει στους έχοντες την εφήμερη δύναμη της εξουσίας να δρουν ανεξέλεγκτα και να λένε ασύστολα ψεύδη στους πολίτες.

Για παράδειγμα:

-Στην περίπτωση υπενοικίασης των ελικοπτέρων Air Tractors Fire ο Έλληνας φορολογούμενος δεν γνωρίζει πόσο χρήματα δαπάνησε αφού παρακάμφθηκε η «Διαύγεια». Και το κυριότερο δεν ενημερώνεται για την αποτελεσματικότητα των ενοικιαζομένων μέσων!

– Στην προηγούμενη φωτιά που είχε ξεσπάσει στην Βούλα το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαΐου επιχείρησαν διάφορα ιπτάμενα πυροσβεστικά μέσα. Τα συμμετέχοντα ελικόπτερα – σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις ειδικών στην αεροπυρόσβεση βάσει ανάλυσης των βίντεο – κρίθηκαν «μη επαρκώς αποτελεσματικά» στην αποστολή τους. Τα ελικόπτερα έκαναν ρίψεις από μεγάλο ύψος και το υγρό (νερό ή επιβραδυντικό) – όπως παρατηρούν οι ειδικοί –  πήγαινε στον γάμο του Κουτρούλη.

Χωρίς καμία τάση μηδενισμού των υπεράνθρωπων προσπαθειών αεροπυρόσβεσης που καταβάλει το προσωπικό με τα υφιστάμενα απαρχαιωμένα μέσα (CL-215 & CL-415), δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει τα όσα παράδοξα συμβαίνουν πέριξ του χώρου της πυρόσβεσης καθώς υπερίπτανται δεκάδες εκατομμύρια και μαζί με αυτά αλληλοσυγκρουόμενα οικονομικά συμφέροντα.

Ας μας απαντήσει ο κ. Στυλιανίδης τι εννοεί όταν δηλώνει ανακουφισμένος 7

Εχθρική στάση στο ρωσικό πυροσβεστικό Beriev

Πώς μπορεί να περάσει απαρατήρητη η εχθρική στάση που εκδήλωσε από την πρώτη στιγμή ο Χρήστος Στυλιανίδης απέναντι στο ρωσικό πυροσβεστικό Beriev που ο προκάτοχος του Νίκος Χαρδαλιάς και η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε εντάξει στην περσινή αντιπυρική περίοδο του 2021;

Παρότι η πειραματική χρήση του Beriev πέρσι στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καταρρίπτοντας τον αστικό μύθο που επί χρόνια καλλιεργούσε το κατεστημένο του Πυροσβεστικού Σώματος ότι δήθεν είναι ακατάλληλα για το ελληνικό ανάγλυφο, ο νυν υπουργός στράφηκε με ιδιαίτερη σφοδρότητα εναντίον του ρωσικού αεροσκάφους. Γιατί άραγε;

Ο κ. Στυλιανίδης καθυστερούσε χαρακτηριστικά την υπογραφή σύμβασης για ενοικίαση του Beriev για την αντιπυρική περίοδο του 2022. Τι και εάν είχαν δώσει τα χέρια Πούτιν – Μητσοτάκης στο Σότσι αρχές Δεκεμβρίου 2021; Ο κ. Στυλιανίδης δεν υπέγραφε τη σχετική σύμβαση μέχρι που ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία όπου ήρθαν τα πάνω – κάτω. Η Ρωσία μπήκε στην «μαύρη λίστα» της Δύσης, αλλά και η Ελλάδα μπήκε στην «μαύρη λίστα» των μη φιλικών χωρών της Ρωσίας που πρακτικά σημαίνει ότι η Αθήνα δεν πρόκειται να δει Beriev φέτος το καλοκαίρι, όσο και εάν υπάρξει άμεση ανάγκη όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια και ο Πούτιν ανταποκρίνονταν στην ελληνική έκκληση και έσπευδε να στείλει πυροσβεστικά αεροσκάφη από τα βάθη της Σιβηρίας. Εκτός και εάν σ´ ένα υποθετικό σενάριο κινδυνεύει πχ το Άγιο Όρος και τότε μεσολαβήσει ο Ερντογάν για να δώσει το «πράσινο φως» ο Πούτιν και έρθουν τα Beriev που ήδη βρίσκονται στην Τουρκία καθώς, είχε σπεύσει εγκαίρως η Άγκυρα από το προηγούμενο φθινόπωρο να νοικιάσει πέντε ρωσικά πυροσβεστικά αεροπλάνα για την αντιπυρική περίοδο του 2022.

Είναι κατανοητό ο κ. Στυλιανίδης ως ευρωπαίος αξιωματούχος να έχει τις δικές του εδραιωμένες αντιλήψεις και προκαταλήψεις για την Ρωσία και τον Βλαντίμιρ Πούτιν πολύ πριν του ζητηθεί από την ελληνική κυβέρνηση να αναλάβει το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης. Ωστόσο, καμία καχυποψία και αντιπάθεια για την Ρωσία και το πολιτικό της σύστημα δεν μπορεί να υπερισχύει στον δημόσιο λόγο, εμφανίζοντας πλασματική εικόνα με ψευδή στοιχεία και αχαρακτήριστες εκφράσεις όπως έπραξε ο κ. Στυλιανίδης στην προσπάθεια του να διαβάλλει το επίτευγμα της ρωσικής αεροναυπηγικής στο τομέα της πυρόσβεσης. Πολύ δε περισσότερο, όταν η Δύση υστερεί στον συγκεκριμένο τομέα καθώς ως γνωστό την τελευταία εικοσαετία έχει σταματήσει να παράγει πυροσβεστικά αεροσκάφη.

Ας μας απαντήσει ο κ. Στυλιανίδης τι εννοεί όταν δηλώνει ανακουφισμένος 8

Εκτός τόπου και χρόνου

Πρόσφατα σε συνέντευξή του ο κ. Στυλιανίδης είπε απροκάλυπτα ότι «ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΗΚΕ» για το γεγονός ότι φέτος η Ελλάδα λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων δεν θα έχει στην διάθεση της το Beriev!

Αν μη τι άλλο, η παραπάνω δήλωση του υπουργού Πολιτικής Προστασίας χαρακτηρίζεται εκτός τόπου και χρόνου καθώς όφειλε να γνωρίζει ότι κατά την αντιπυρική περίοδο του 2021:

1ον: Σε 53 ημέρες, που το Beriev έμεινε στην Ελλάδα, πραγματοποίησε 69 εξόδους, 200 ώρες πτήσεις και 900 περίπου ρίψεις.

2ον: Καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου η διαθεσιμότητα του Beriev κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (άνω το 90%) και όποιες μικροβλάβες παρουσιάστηκαν επισκευάζονταν άμεσα, παρά το γεγονός ότι το αεροσκάφος επιχειρούσε μακριά από τη βάση συντήρησης του και άρα δεν υπήρχε διαθέσιμο υπόστεγο συντήρησης (όλες οι επισκευές και συντηρήσεις γίνονταν στην πίστα). Ας γίνει αντιπαραβολή με τα στοιχεία διαθεσιμότητας των Canadair τα οποία διαθέτουν πλήρεις εγκαταστάσεις συντήρησης!

3ον: Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας τον μήνα Ιούλιο του 2021 τα 14 Canadair πραγματοποίησαν 800 ώρες πτήσεις συνολικά. Δηλαδή κατά μέσο όρο 57 ώρες πτήσης το κάθε Canadair όταν το ίδιο διάστημα το BERIEV ξεπέρασε τις 70 ώρες! Επομένως πως τολμάει να πει ο αγαπητός κύριος Στυλιανίδη ότι «ανακουφίστηκε» που φέτος η Ελλάδα δεν θα διαθέτει το ρωσικό πυροσβεστικό;

Λαμβάνοντας το πιο ήπιο σενάριο, της άγνοιας:

– Προφανώς δεν γνώριζε ο υπουργός ότι πέρσι την ημέρα που ξέσπασε η φωτιά στη Βαρυμπόμπη λόγω της υψηλής θερμοκρασίας (42 – 44 C) ήταν καθηλωμένα όλα τα CL – 215 ενώ τα CL – 415 ήταν καθηλωμένα από βλάβες και εκείνη την ημέρα το Beriev ήταν το μοναδικό αεροπυροσβεστικό που πετούσε αδιάκοπα από το πρωί μέχρι τις 9:30 το βράδυ!

– Προφανώς δεν γνώριζε ο υπουργός ότι τις πρώτες μέρες του Αυγούστου του 2021 που υπήρχε ταυτόχρονα φωτιά στην Εύβοια, Ηλεία και Βαρυμπόμπη το Beriev ήταν το μόνο ιπτάμενο πυροσβεστικό μέσον που λάμβανε εντολή εν πτήσει και πήγαινε όπου υπήρχε ανάγκη. Ειδικότερα στις 8 Αυγούστου 2021 επί 10 ώρες το Beriev έκανε πάνω από 60 ρίψεις στην μεγάλη φωτιά της Εύβοιας.

– Προφανώς δεν του είπε κανείς του κυρίου υπουργού ότι στις 15 Ιουλίου στην μεγάλη φωτιά της Σάμου το Beriev σε 30 λεπτά, από τη στιγμή που απογειώθηκε από την Ελευσίνα έκανε την πρώτη ρίψη. Ενώ όταν τα Canadair έφθασαν στο χώρο της φωτιάς στην Σάμο το Beriev είχε ήδη κάνει 3 ρίψεις νερού. Εκείνη την ημέρα το Beriev πραγματοποίησε συνολικά πάνω από 50 ρίψεις.

– Προφανώς δεν γνωρίζει ο κύριος υπουργός ότι την 10η Ιουλίου 2021 το BERIEV ήταν το μοναδικό ιπτάμενο μέσο που συμμετείχε ταυτόχρονα σε τρεις μεγάλες φωτιές πετώντας επί 10 ώρες. Σε μισή ώρα(στο μισό χρόνο από τα Canadair) πέταξε από την Ελευσίνα στη Λευκίμμη του Έβρου (απόσταση πάνω από 200 ν.μ) και ξεκίνησε αμέσως τις ρίψεις στη φωτιά. Μετά από 4 ώρες συνεχών ρίψεων και ανεφοδιασμό καυσίμων, σε μόλις μισή ώρα βρέθηκε στη μεγάλη φωτιά του Γραμματικού. Και στις δύο αυτές φωτιές η συμβολή του ΒΕ-200ES ήταν καθοριστική. Αλλά η μέρα δεν είχε τελειώσει εκεί για το αεροσκάφος καθώς δόθηκε εντολή να μεταβεί και στην τρίτη μεγάλη φωτιά της ημέρας στα Στείρα Ευβοίας όπου κάτω από αντίξοες συνθήκες κατάφερε και πάλι να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της αποστολής του! Και εσείς κύριε υπουργέ «ανακουφιστήκατε» που φέτος δεν θα έχετε το Beriev;

-Προφανώς δεν έχουν πει του υπουργού ότι:

• Στις μεγάλες φωτιές στα Βίλια το Beriev έγραψε πάνω από 35 ώρες πτήσεις πραγματοποιώντας πάνω από 200 ρίψεις νερού.

• Στις 11/8 στη μεγάλη φωτιά στην Ηλεία το αεροσκάφος επιχειρούσε για 12 ώρες(καθαρός χρόνος πτήσης) και αν συνυπολογίσουμε και τους χρόνους ανεφοδιασμού , μετάβασης και επιστροφής το αεροσκάφος βρίσκονταν συνολικά εκτός βάσης για 16 ώρες.

Αν τα γνώριζε όλα αυτά και πολλά άλλα ο αρμόδιος υπουργός κάθε άλλο παρά «ανακουφισμένος» θα δήλωνε που φέτος δεν θα έχει το Beriev. Ωστόσο η συγκεκριμένη δήλωση του κ Στυλιανίδη εγείρει μείζον πολιτικό θέμα. Τυχόν άγνοια υποδηλώνει βαθμό επικινδυνότητας. Εάν όμως γνώριζε τα πραγματικά στοιχεία για την επιχειρησιακή δράση του Beriev στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2021 και εσκεμμένα τα παρέβλεψε -καθόλου απίθανο- και η «ανακούφιση» του συνίσταται σε άλλους λόγους , η επικινδυνότητα του ανδρός προσλαμβάνει άλλα χαρακτηριστικά που μόνο ο πρωθυπουργός , η Βουλή και ενδεχομένως η Δικαιοσύνη οφείλουν να εξετάσουν και να αντιμετωπίσουν.

Ας μας εξηγήσει ο κ. Υπουργός

Ας εξηγήσει ο κύριος Στυλιανίδης στα αρμόδια θεσμικά όργανα τι εννοούσε όταν δήλωνε ότι «ανακουφιστήκατε» που φέτος η Ελλάδα δεν θα έχει το Beriev.

– Μήπως γιατί το BERIEV τρέχει πιο γρήγορα από το Canadair; Επειδή το Beriev έχει διπλάσια ταχύτητα από τα Canadair. Άρα μπορεί να μεταβαίνει στο χώρο της φωτιάς στο μισό χρόνο και στη συνέχεια να ανεφοδιάζεται με νερό μετά τη ρίψη στο μισό χρόνο πάλι. Άρα περισσότερες ρίψεις από τα υπόλοιπα αεροσκάφη.

– Ανακουφιστήκατε γιατί απαλλαχτήκατε από έναν δυνατό Ρώσο παίχτη στον τομέα της δασοπυρόσβεσης που χαλούσε την μεγάλη μπιζνα που η Δύση στήνει στο όνομα της κλιματικής αλλαγής;

– Ανακουφιστήκατε διότι ξεμπερδέψατε με το BERIEV που διαθέτει σύστημα fly by wire παρέχοντας ευελιξία κινήσεων παραπλήσια με αυτή ενός μαχητικού, αλλά και με το άνοιγμα των φτερών του που είναι ίδιο με αυτό των Canadair αποδεικνύοντας στην πράξη ότι είναι κατάλληλο για τον Ελλαδικό χώρο, καταρρίπτοντας τον «μύθο» ότι το beriev δεν είναι κατάλληλο για το Ελληνικό ανάγλυφο και κάνει ρίψεις μόνο από μεγάλο ύψος με αποτέλεσμα το νερό να διασπάται πριν φτάσει στο σημείο της φωτιάς; Αυτός ο μύθος καταρρίφθηκε παταγωδώς το καλοκαίρι του 2021 από το πλήθος των βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Να όπως αυτό το βίντεο από την γενέτειρα μου στην Δυτική Αττική περιοχή Βιλίων. Δείτε κύριε Στυλιανίδη πόσο χαμηλά πετάει το Beriev.

– Ανακουφιστήκατε κύριε υπουργέ επειδή δεν θα έχετε το Beriev που μεταφέρει διπλάσιο όγκο νερού(12 τόνους) από τα Canadair (6 τόνους); Ή μήπως γιατί το Beriev είναι το μοναδικό στο είδος του που εκτός από πυρόσβεση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για έρευνα-διάσωση και μεταφορά προσωπικού (75 άτομα) και το καθιστά ιδανικό μέσο για την μεταφορά των δασοκομάντος στην περιοχή της φωτιάς και αμέσως μετά τη μεταφορά μπορεί να συνεχίζει την πυρόσβεση με ρίψεις νερού. Ποιο άλλο μέσο έχει αυτή τη δυνατότητα ; ΚΑΝΕΝΑ ! Μήπως γι αυτό ανακουφιστήκατε;

Αν μη τι άλλο, είναι παράδοξο να ακούει κανείς τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας να δηλώνει «ανακουφισμένος» διότι φέτος δεν θα έχει το ρωσικό πυροσβεστικό αεροπλάνο που πέρσι αποδείχτηκε «σωτήριο» στις μεγάλες φωτιές!

Ανακουφισμένοι εκτός από τον υπουργό σίγουρα αισθάνονται και τα επιχειρηματικά λόμπι που επί σειρά ετών δραστηριοποιούνται στην εναέρια πυρόσβεση, όπως επίσης «ανακουφισμένα» αισθάνονται και τα παράσιτα του Δημοσίου που συντηρούνται από τα εν λόγω επιχειρηματικά λόμπι που τα τελευταία χρόνια ασχολούνται με την ενοικίαση αεροπυροσβεστικών μέσων και τα οποία αν είδει troll αναπτύσσουν τους μύθους και τους δράκους περί ακαταλληλότητας και επικινδυνότητας των ρωσικών πυροσβεστικών ιπτάμενων μέσων στο ελληνικό ανάγλυφο.

«Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια»

Προσωπικά ούτε «φιλορώσος» είμαι, ούτε έμμισθος της Μόσχας ή κανενός άλλου είμαι. Το αποδεικνύουν το Ε9 που καταθέτω στην Εφορία και οι τραπεζικοί λογαριασμοί μου που μετά το πρώτο δεκαήμερο του κάθε μήνα στάζουν αίμα και δάκρυ. Και το επισημαίνω για να καταστήσω σαφές στον οποιοδήποτε κακόπιστο- υπουργέ μου- ότι με τις παραπάνω επισημάνσεις δεν επιχειρώ να λιβανίσω τους Ρώσους αλλά την αλήθεια να υπερασπιστώ που εσείς όχι μόνο την αποκρύψατε αλλά και επιχειρήσατε να την αντιστρέψετε.

Ο Λαός λέει ότι «το ψέμα έχει κοντά ποδάρια» το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται εσκεμμένα για να επιτύχει συγκεκριμένο σκοπό ή μπορεί να οφείλεται στην άγνοια ή ακόμη και στην αφέλεια…

Γι αυτό όταν ένας υπουργός δηλώνει «ανακουφισμένος», οι πολίτες ανησυχούν περισσότερο για ότι κακό μπορεί να τους βρει την επόμενη στιγμή. Το βιώνουν ήδη οι κάτοικοι της Βούλας, της Παντέλης, στο Ντράφι, την Διώνη και το πανόραμα της Παλλήνης που επιχειρούν να διασώσουν το βιός τους με λάστιχα και ποτιστήρια και με τα Όργανα της Τάξης να τους απωθεί βιαίως από το πύρινο μέτωπο.

(ενθετο με φωτο)

FIRE BOSS

Άνθρακας ο… θησαυρός

Άνθρακας αποδεικνύεται ο θησαυρός επί επιχειρησιακού πεδίου με τα πολυδιαφημισμένα Air Tractors Fire Boss καθώς αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να πετάξουν με αέρα, ενώ υδροληψία δεν μπορούν να κάνουν από την θάλασσα όταν ο κυματισμός ξεπερνάει τους 40 πόντους!

Αυτό και μόνο το στοιχείο καθιστά ακατάλληλα για τις ελληνικές θάλασσες τον συγκεκριμένο τύπο αεροπυροσβεστικού μέσου κάθε ότι το μεγαλύτερο μέρος του θέρους οι άνεμοι και οι κυματισμοί της θάλασσας είναι κατά πολύ μεγαλύτεροι από τα επιτρεπτά όρια υδροληψίας των Air Tractors Fire Boss.

Πρόκειται για ένα αμερικανικό γεωργικό αεροσκάφος που μπορεί επίσης να προσαρμοστεί σε πυροσβεστικές ή ένοπλες εκδόσεις. Πέταξε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Οκτώβριο του 1990 και κατασκευάζεται από την Air Tractor Inc.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη φτιάχτηκαν ώστε να παίρνουν νερό από λίμνες, που ως γνωστό δεν διαθέτει η χώρα -πλην ελαχίστων περιπτώσεων- και κυρίως οι περιοχές που συνήθως πλήττονται από πυρκαγιές.

Παρ´ όλα αυτά υπενοικιάστηκαν από την Αυστραλία δώδεκα (12) με πλωτήρες τα οποία αναγκαστικά πετάνε ανά ζεύγη, ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο, προκειμένου στο διθέσιο να πετάει και ένας σύνδεσμος! Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με το συντονιστικό όργανο της πυροσβεστικής κατά την διάρκεια της πυρκαγιάς γιατί δεν φέρουν 2ο ασύρματο όπως φέρουν όλα τα υπόλοιπα μέσα.

Επίσης νοικιάστηκαν αλλά πέντε (5) από τη Ισπανία με απευθείας ανάθεση χωρίς διαγωνισμό και άγνωστο τρόπο πληρωμής. Τα πήραν -λένε-για ρίχνουν επιβραδυντικό υγρό. Καταρχάς φέρουν πλωτήρες, προκειμένου να χρησιμοποιούνται για ρίψεις επιβραδυντικού υγρού; Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα που διαθέτουν πλωτήρες έχουν μια ιδιαιτερότητα. Δεν μπορούν να προσγειωθούν φορτωμένα με το επιβραδυντικό υγρό, το οποίο θα πρέπει να έχουν απορρίψει πριν την έναρξη της προσγείωσης. Παραμένει ζητούμενο πού απορρίπτεται το επιβραδυντικό και εάν προκαλεί οικολογική καταστροφή.

Καμία από τις παραπάνω υπενοικιάσεις δεν έχει αναρτηθεί στην Διαύγεια.

Επομένως το ερώτημα που τίθεται είναι:

Πόσο κόστισε η ενοικίαση των συγκεκριμένων αεροσκαφών;

Γιατί δεν έχουν ανέβει στην Διαύγεια οι συμβάσεις με την σχετική δαπάνη;

Παράλληλα διαρρέουν ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να αγοράσει 36 τέτοιου τύπου αεροσκάφη για Δασοπυρόσβεση! Και το ερώτημα που τίθεται είναι εάν η Ελλάδα χρειάζεται τόσα πολλά αεροπλάνα καθώς δεν καλύπτουν ούτε το ελάχιστο των απαιτήσεων!

Απορία: Γιατί η κυβέρνηση σχεδιάζει να αγοράσει 36 και όχι 51, ένα για κάθε νομό της χώρας;

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα