Ανησυχία για τις θρομβώσεις μετά τον εμβολιασμό – Τι ισχύει, πόσο σπάνιες είναι, ποιοι κινδυνεύουν

25.05.2021 / 9:15
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
emvolio-astrazeneca

Προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν τα -ελάχιστα- περιστατικά νέων ανθρώπων που παρουσίασαν εμβολικά επεισόδια και διαταραχές πήξης αίματος μετά τον εμβολιασμό τους.

Όπως όλα τα φάρμακα, έτσι και τα εμβόλια αποτελούν αντικείμενο στενής παρακολούθησης στην ΕΕ, από τη στιγμή που εγκρίνονται και κυκλοφορούν στην αγορά. Από στατιστική άποψη, οι παρενέργειες είναι σπάνιες ή πολύ σπάνιες, όπως σημειώνουν και οι ειδικοί. Οι θρομβώσεις υπάρχει μια ελάχιστη περίπτωση να εμφανιστούν μετά τα εμβόλια αδενοϊών.

Τέτοια, είναι το εμβόλιο της Astra-Zeneca και της Johnson, αλλά και το Ρωσικό εμβόλιο Sputnik V (το οποίο όμως δεν έχει εγκριθεί ακόμη στην Ευρώπη).

Μετά το προσωρινό πόρισμα για τα περιστατικά θρόμβωσης στην Κρήτη, στο οποίο οι επιστήμονες της Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ, φέρονται να μιλούν για πιθανή συσχέτισή τους με το εμβόλιο της AstraZeneca αλλά και το νέο περιστατικό θρόμβωσης που παρουσιάστηκε σε μια 48χρονη από τη Θήβα που εμβολιάστηκε με το Johnson & Johnson, η ανησυχία έγινε πιο έντονη.

Ωστόσο για να διαπιστωθεί συσχέτιση, χρειάζεται συγκεκριμένα διαγνωστικά κριτήρια, όπως τονίζει ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος, Καθ. Πνευμονολογίας – Εντατικής Θεραπείας. Ο ίδιος συνέστησε υπομονή μέχρι το πόρισμα να επικοινωνηθεί από επίσημα χείλη.

Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

«Ένας άνθρωπος με μειωμένη κινητικότητα, είναι βασικός υποψήφιος για να κάνει θρομβώσεις. Όλοι οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα έχουν αυξημένο κίνδυνο θρομβώσεων. Αυτό θα μπορούσε να έχει συμβεί ανεξαρτήτως εμβολίου. Από την εμπειρία παγκοσμίως που είναι 110 εκ. δόσεις εμβολίου και 400 περιστατικά δεν έχουν υπάρξει συγκεκριμένοι παράγοντες κινδύνου», υπογράμμισε ο κ. Βασιλακόπουλος, σχολιάζοντας την περίπτωση της 48χρονης από τη Θήβα που εμφάνισε θρόμβωση μετά τον εμβολιασμό με Johnson.

«Μετά τα εμβόλια θα δούμε θρομβώσεις, δεν σημαίνει ότι θα φταίει το εμβόλιο για όλες τις περιπτώσεις. Για κάποιες με συχνότητα 1 στις 150.000 με 200.000 θα φταίει το εμβόλιο», σημείωσε ο κ. Βασιλακόπουλος, προσθέτοντας πως «ο κόσμος πρέπει να ακούει τους ειδικούς την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμού, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμός Φαρμάκων, που έχουν κρίνει τον κίνδυνο και το όφελος που είναι πολύ μεγαλύτερο από τον κίνδυνο.»

Σύμφωνα με τα δεδομένα «ένας στους χίλους ανθρώπους παθαίνει θρόμβωση στην Ελλάδα. Αν παίρνω αντισυλληπτικά ο κίνδυνος αυξάνει 6 φορές πάνω. Πολλές γυναίκες όμως δέχονται αυτόν τον κίνδυνο. Ο κίνδυνος για τις θρομβώσεις αυξάνει με διάφορους παράγοντες», τόνισε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Φαρμακολογίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Ευάγγελο Μανωλόπουλο, οι θρομβώσεις είναι πιο αυξημένες σε νεότερα άτομα και σε γυναίκες κυρίως με Astrazeneca και πιο σπάνια με Johnson&Jonson.

Τα 2-3 περιστατικά που έχουν προκύψει αφορούν νεαρά άτομα και δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι ήταν επιβαρυμένα από κάποια νόσο, σημείωσε, μιλώντας στον Σκάι, ενώ πρόσθεσε πως για τα εμβόλια MRNA δεν υπάρχει κάποια συσχέτιση με θρομβώσεις.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα