Αιμίλιος Χειλάκης μιλά στον «Κ» για τη «Μήδεια» που παίζει και σκηνοθετεί

09.07.2022 / 19:30
285315958_5503783069645545_5681658550602211280_n

Η τραγωδία του Ευριπίδη, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια, έρχεται στις 11 και 12 Ιουλίου στην Πάτρα.

Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΠΑΛΑΦΟΥΤΗ

Μπορεί το όνομα της «Μήδειας» να έχει συνδεθεί με οικογενειακές τραγωδίες, φόνισσες και φυσικές καταστροφές, παρ’όλα αυτά στην «Μήδεια» του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια θα δούμε μια προσέγγιση που έχει σχέση με το πώς αντιλαμβάνεται η κοινωνία τη θέση του ξένου και το ρόλο της γυναίκας. Είναι η «Μήδεια» του Ευριπίδη, όπως την διασκεύασαν και την φαντάστηκαν οι δύο σκηνοθέτες, ακολουθώντας μάλιστα και κάνοντάς το ακόμα πιο δύσκολο, το πρότυπο της αρχαίας τραγωδίας που θέλει τρεις υποκριτές να υποδύονται όλα τα πρόσωπα του δράματος. Κάτι που για τον θεατή κάνει την παρακολούθηση ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. O Αιμίλιος Χειλάκης είναι ένας ηθοποιός που πάντα ξεχώριζε για το ήθος αλλά και τον τρόπο που βγάζει εις πέρας τον κάθε ρόλο που αναλαμβάνει. Άρα είμαστε προϊδεασμένοι θετικά με το τι θα δούμε επί σκηνής. Διαβάζοντας κάποιος τη «Μήδεια» αντιλαμβάνεται τα έντονα στοιχεία κοινωνικού προβληματισμού που συναντώνται καθημερινά και με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι ακόμη και σήμερα και συνομιλώντας με τον Αιμίλιο Χειλάκη καταλαβαίνουμε σίγουρα πως η συγκεκριμένη παράσταση θα μας δημιουργήσει έντονες σκέψει . Με ένα καστ ηθοποιών που όχι μόνο έχουν δέσει μεταξύ τους αλλά σε κάνουν να πιστεύεις πως δουλεύουν μερόνυχτα «πάνω» στο έργο, το αποτέλεσμα θα σας αφήσει άναυδους. Αθηνά Μαξίμου, Αιμίλιος Χειλάκης και Αναστάσης Ροϊλός αναλαμβάνουν τους ρόλους του έργου, ενώ στο Χορό συναντάμε δύο κορυφαίες: τη Γιώτα Νέγκα και τη Μυρτώ Αλικάκη. Μένει να δούμε εάν στο τέλος της παράστασης, οι σκηνοθέτες, αντί να τιμωρήσουν την Μήδεια την αποθεώνουν. Η «Μήδεια» του Ευριπίδη, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια, μαζί με ένα σπουδαίο καστ ηθοποιών, έρχεται στις 11 και 12 Ιουλίου στην Πάτρα στο Θερινό Δημοτικό Θέατρο του Δήμου Πατρέων στις 21:00 ακριβώς.

Συν-σκηνοθετείτε ένα από τα πιο σπαρακτικά έργα του παγκόσμιου θεάτρου. Πως το φανταστήκατε, πως σας ήρθε ιδέα και πόσο χρόνο σας πήρε για να τα υλοποιήσετε;

Αυτά τα έργα τα έχουμε δει, τα έχουμε διαβάσει πολλές φορές κατά καιρούς, είσαι διαρκώς σε επαφή με αυτά τα έργα. Εμείς φθάσαμε μια ιδέα του 2016, να την υλοποιήσουμε το 2022 γιατί τώρα ωρίμασαν οι συνθήκες και οι άνθρωποι που θέλαμε να βρεθούν μαζί μας. Αυτούς τους δυο μήνες εντατικών προβών αλλά ουσιαστικά 7 μήνες, ενασχόλησης με το έργο σκηνοθετικής και υποκριτικής, καταλάβαμε πολύ καλύτερα όχι μόνο αν ο μύθος της Μήδειας, είναι ένας μύθος τραγικός ο οποίος συγκινεί, αλλά πόσο αφορά σήμερα με όλα αυτά που συμβαίνουν, με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο κόσμος τη θέση της γυναίκας και τη θέση του «ξένου» μέσα στο περιβάλλον του. Ήταν μια ευκαιρία να μιλήσουμε γι’ αυτό με την ίδια… άρα η δικιά μας Μήδεια δεν είναι μια γυναίκα η οποία ζηλεύει και από τη ζήλια της σκοτώνει τα παιδιά της. Είναι μια «ξένη», το αδύναμο μέρος της κοινωνίας (ως γυναίκα) η οποία φθάνει στο σημείο να σκοτώσει τα παιδιά της γιατί ούτως ή άλλως θα τα σκοτώσουν οι άλλοι. Προτιμά δηλαδή να κάνει την απονενοημένη πράξη η ίδια, παρά να πεθάνουν τα παιδιά της διαπομπεμένα από τους εχθρούς της.

Αιμίλιος Χειλάκης μιλά στον «Κ» για τη «Μήδεια» που παίζει και σκηνοθετεί 3

Πολλοί το τελευταίο χρονικό διάστημα, λόγω της δολοφονίας των τριών παιδιών στην Πάτρα, συνδέουν τη λέξη «Μήδεια» με το συγκεκριμένο περιστατικό, πως το σχολιάζετε;

Είναι ένα δημοσιογραφικό ατόπημα να συνδέεις τη «Μήδεια» με μια πιθανή περίπτωση μητέρας που έχει σκοτώσει τα παιδιά της και μιας συμπεριφοράς που ενέχει στοιχεία ψυχοπαθολογικής συμπεριφοράς. Απαγορεύεται να τα συνδέει κανείς αυτά τα δυο.

Ακολουθείτε σκηνοθετικά το πρότυπο της αρχαίας τραγωδίας, που θέλει τρεις υποκριτές να υποδύονται όλα τα πρόσωπα. Αυτό από ότι αντιλαμβανόμαστε θέλει πολύ δουλειά και βαθιά μελέτη του ρόλου…

Είναι δύσκολο για αυτούς που το ακούν αλλά για εμάς που το «διαπράττουμε» τα τελευταία παραπάνω από δέκα χρόνια είναι σαν το οξυγόνο, άρα για εμάς δεν είναι δύσκολο, είναι ανάγκη μας…

Πριν από κάθε παράσταση υπάρχει άγχος; Και πόσο αυστηρός είστε με τον εαυτό σας, τη στιγμή που έχετε στη συγκεκριμένη παράσταση είστε και σκηνοθέτης και ηθοποιός;

Πίστεψέ με πρέπει, απλά το άγχος για να μη γίνει καταπιεστικό πρέπει να γίνει δημιουργικό, να είναι δηλαδή αυτό που σε κινητοποιεί για να ψάξεις τις απαντήσεις. Στην τέχνη οι ερωτήσεις είναι σημαντικές αλλά για εμάς που δομούμε μια παράσταση πρέπει να δώσουμε κάποιες απαντήσεις για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε. Το άγχος, ναι, υπάρχει, γίνεται ένα τρακ το οποίο το χρειάζεσαι. Τρακ και άγχος έχεις όταν ξέρεις τι πρέπει να γίνει κι έχεις την ευθύνη του να το κάνεις! Στη «Μήδεια» είμαι συν-σκηνοθέτης άρα έχω την ευκαιρία τα λάθη που κάνω να μπορώ να τα εντοπίζω και να τα συζητώ με τη βοήθεια του πολύ έμπειρου Μανώλη Δούνια.

Πως είναι η σύμπραξη επί σκηνής με έναν άνθρωπο, που τυχαίνει να είναι η σύζυγός σας, η Αθηνά Μαξίμου;

Η Αθηνά δεν είναι απλά η σύζυγός μου, είναι ένας άνθρωπος που δουλεύουμε μαζί, περίπου όσα χρόνια είμαστε και σύζυγοι, άρα είναι ένας σταθερός συνεργάτης και τους εξαιρετικούς συνεργάτες όπως είναι η Αθηνά δεν τους αφήνεις εύκολα. Είμαστε μια ομάδα η οποία δουλεύει μαζί!

Αιμίλιος Χειλάκης μιλά στον «Κ» για τη «Μήδεια» που παίζει και σκηνοθετεί 4

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα