Αχαΐα: Τα άφησαν με τις υποσχέσεις το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ- Το κράτος απουσιάζει

02.04.2023 / 8:15
76651465_431670737458542_5765983883958943744_n

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Η τραγωδία στα Τέμπη έγινε η αιτία για να ξεκινήσει μια ευρεία συζήτηση γύρω από την ασφάλεια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μια συζήτηση που δεν άφησε από έξω την Πάτρα, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου της χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Στην αχαϊκή πρωτεύουσα κατά κοινή ομολογία, παρά τα κατά καιρούς παράπονα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, έχουμε μια αρκετά καλή ποιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς , σε ότι αφορά τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, τόσο του Αστικού, όσο και του Υπεραστικού.

Οι όποιες αδυναμίες υπάρχουν καθώς μη ξεχνάμε ότι προερχόμαστε από δύο κρίσεις, την κρίση της πανδημίας και την κρίση της ενέργειας που «τσάκισαν» τα ΚΤΕΛ η κάθε μία με τον δικό της τρόπο, θα μπορούσαν να καλυφτούν, εφόσον το κράτος υλοποιούσε τις υποσχέσεις που είχε εξαγγείλει για την ενίσχυση τους.

Κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει κάνει. Δεν έχει υλοποιήσει τις υποσχέσεις του, εξαιτίας της μείωσης του τζίρου που υπέστησαν τόσο τα Υπεραστικά, όσο και τα Αστικά ΚΤΕΛ κατά την περίοδο της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ίσχυσαν, αλλά ούτε και για τις επιδοτήσεις που έχει δεσμευτεί για ενίσχυση στα καύσιμα μετά την εμφάνιση της ενεργειακής κρίσης και την εκτόξευση της τιμής τους.

Κι όμως από την πλευρά τους τα ΚΤΕΛ της περιοχής έχουν προχωρήσει στην αντικατάσταση ενός μεγάλου μέρους του στόλου τους, αποσύροντας τα λεωφορεία εκείνα που είχαν παλαιώσει ή που δεν τηρούσαν τα όσα ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη μείωση των ρύπων στο πλαίσιο της προστασίας του περιβάλλοντος.

Αχαΐα: Τα άφησαν με τις υποσχέσεις το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ- Το κράτος απουσιάζει 5

Υπεραστικό: Έχουν αντικατασταθεί τα 105 οχήματα

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ της Αχαΐας από τα 140 λεωφορεία που διαθέτει στο σύνολο του στόλου τους, έχει αντικαταστήσει τα 105. Τα καινούργια λεωφορεία με τα οποία έχει πλαισιώσει τον στόλο του είναι τελευταίας τεχνολογίας, χωρίς να εκπέμπουν ρύπους, με βάση τα όσα ορίζει η νομοθεσία για την πράσινη μετακίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες τους κάθονται εδώ και καιρό σε αναμμένα κάρβουνα, αφού ακόμα περιμένουν να πάρουν από το κράτος μια μορφή ενίσχυσης για το γεγονός ότι πήραν «πράσινα» λεωφορεία τα οποία τους στοίχισαν αρκετά πιο πάνω από τα συμβατικά.

Πάντως, ακόμα και τα 35 λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ που δεν είναι τελευταίας τεχνολογίας, είναι σε άριστη κατάσταση, σύμφωνα με τους διοικούντες της εταιρείας και έχουν περάσει από όλους τους σχετικούς ελέγχους που εγγυούνται την ασφάλεια τους.

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η εταιρεία, σύμφωνα με τους διοικούντες, δεν έχει πάρει ακόμα τα χρήματα της διαφοράς της για τη μείωση των θέσεων την περίοδο των περιοριστικών μέτρων και τα οποία από τα 5.000 ευρώ έπεσαν με νέα απόφαση της κυβέρνησης τον Οκτώβριο έπεσαν στα 2.500 ευρώ. Ακόμα όμως και αυτά δεν έχουν μπει ακόμα στα ταμείο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ.

Αστικό: Το 75% του στόλου νέα λεωφορεία

Σε ότι αφορά το Αστικό ΚΤΕΛ της Πάτρας, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στον «Νεολόγο» των Πατρών, οι διοικούντες του από τα 118 λεωφορεία που διαθέτει συνολικά στον στόλο της η εταιρεία, έχει αντικατασταθεί ένα ποσοστό που φτάνει το 75%.

Ποσοστό που αντιστοιχεί, δηλαδή, γύρω στα 83 λεωφορεία τα οποία ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της Πάτρας, στις διάφορες γραμμές του Αστικού ΚΤΕΛ. Έτσι με βάση τα παραπάνω στοιχεία στην Πάτρα κυκλοφορούν μόλις 35 λεωφορεία τα οποία δεν έχουν αντικατασταθεί ακόμα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν τηρούν τις εγγυήσεις και τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Από εκεί και πέρα και το Αστικό ΚΤΕΛ της Πάτρας περιμένει την υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης και του κράτους για να μπορέσει να βελτιώσει τις υπηρεσίες του και να αντικαταστήσει σταδιακά και τα υπόλοιπα λεωφορεία του στόλου του. Μέσα στις υποσχέσεις αυτές είναι και τα 2.600 ευρώ για κάθε λεωφορείο ως μορφή ενίσχυσης για την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των καυσίμων.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί η δικαίωση του Συμβουλίου της Επικρατείας στην προσφυγή που έχουν κάνει από κοινού τα Αστικά ΚΤΕΛ της επικράτειας, ως ενίσχυση από πλευράς κράτους για τη μειωμένη τιμή του εισιτηρίου. Το ποσό που αντιστοιχεί στο Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας από αυτή την διεκδίκηση που, βάση της απόφασης του ΣτΕ δικαιούται, φτάνει περίπου τα 8 εκατομμύρια ευρώ.

Έχουν ενταθεί οι έλεγχοι από την Αστυνομία

Η τραγωδία στα Τέμπη έχει προκαλέσει την έντονη ανησυχία των πολιτών για την ασφάλεια των ΜΜΕ. Έτσι εξηγείται η αύξηση των καταγγελιών προς την αστυνομία τον τελευταίο περίπου έναν μήνα, όχι μόνο για τον έλεγχο Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά ακόμα και για σημεία, όπως για παράδειγμα γέφυρες, που οι πολίτες «θεωρούν» πως ενέχουν επικινδυνότητα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Νεολόγου» των Πατρών το τελευταίο διάστημα οι καταγγελίες είναι σχεδόν καθημερινές. Η τοπική ΕΛ.ΑΣ. κάνει γενικότερα, αδιάλειπτα ελέγχους φυσικά ερευνά τις καταγγελίες στις οποίες προχωρούν οι πολίτες, χωρίς ωστόσο μέχρι τώρα να έχουν εντοπιστεί ζητήματα.

Αχαΐα: Τα άφησαν με τις υποσχέσεις το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ- Το κράτος απουσιάζει 6

ΤΑΞΙ

 Ο «βραχνάς» συμπλήρωσης της εικοσαετίας   

Με ασφάλεια και έχοντας περάσει από όλους τους σχετικούς ελέγχους κινούνται στους δρόμους Πάτρας και το σύνολο των ταξί. Ο συνολικός αριθμός του στόλου των ταξί αντιστοιχεί σε 650 οχήματα εκ των οποίων το 20% συμπληρώνουν εικοσαετία και βάση του νόμου θα πρέπει να αντικατασταθούν μέχρι το τέλος του 2023.

Δηλαδή 120 οχήματα ταξί (τα οποία έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και τους ελέγχους που απαιτούνται) θα πρέπει να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν με αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα είναι συμβατά προς το περιβάλλον και δεν θα εκπέμπουν ρύπους.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως για τον κλάδο, σύμφωνα με τα όσα εξηγεί στον «Νεολόγο» των Πατρών ο πρόεδρος του σωματείου επαγγελματιών οδηγών ταξί, Γιώργος Σιδέρης , είναι ότι την ίδια στιγμή που το κράτος απαιτεί από τους επαγγελματίες να αντικαταστήσουν το όχημα τους με σύγχρονα ταξί, δεν τους δίνει καμία επιδότηση.

«Η τιμή ενός ταξί σύγχρονης τεχνολογίας ξεκινάει το λιγότερο από τα 30.000 ευρώ και πάνω. Πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα με την κρίση που υπάρχει στον κλάδο; Επιπλέον υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην εκτέλεση των παραγγελιών και ο χρόνος αναμονής μπορεί να φτάσει από 8 έως και 15 μήνες αφού η αγορά αυτοκινήτων έχει μπλοκάρει» τονίζει και συμπληρώνει λέγοντας: «Αυτό που ζητάμε είναι μια οριζόντια παράταση των αδειών από τα 20 στα 23 έτη.

Οι παρατάσεις που δίνονται στη συμπλήρωση της εικοσαετίας από το ’18 και μετά συνεχόμενα, δεν συνιστούν λύση. Η λύση είναι η εικοσαετία να πάει στα 23 έτη για όλους. Παράλληλα, διεκδικούμε ενίσχυση από το κράτος για την αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων ταξί με τα σύγχρονα οχήματα, από τη στιγμή που δεν είναι δική μας απόφαση, αλλά μας αναγκάζει η πολιτεία».

Αχαΐα: Τα άφησαν με τις υποσχέσεις το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ- Το κράτος απουσιάζει 7

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ

Επιτακτικοί οι έλεγχοι στους συρμούς του τρένου

Η τραγωδία στα Τέμπη έφερε στο προσκήνιο όλα τα ζητήματα ασφαλείας που σχετίζονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο.  Σε τοπικό επίπεδο, στον Προαστιακό της Πάτρας, ζητούμενο η πραγματοποίηση ελέγχων, όχι μόνο στην συντήρηση της γραμμής και των διαβάσεων, αλλά και στους συρμούς, στα βαγόνια δηλαδή για τα οποία είναι υπεύθυνη η εταιρεία που έχει αναλάβει την υλοποίηση των δρομολογίων.

Σε δηλώσεις του στον «Νεολόγο» των Πατρών ο πρώην πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος, Θανάσης Γιαννουδάκη, επεσήμανε την ανάγκη να γίνει αυτοψία στους συρμούς του προαστιακού της Πάτρας και στα υλικά που τοποθετούνται μέσα και κατά πόσο πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Αχαΐα: Τα άφησαν με τις υποσχέσεις το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ- Το κράτος απουσιάζει 8

Οι έλεγχοι αυτοί είναι απαραίτητοι μετά από την τρομακτική διαπίστωση για την αντίδραση των υλικών κατασκευής των βαγονιών στη φωτιά το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης στα Τέμπη. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, αλλά και αρκετοί ακόμα με βάση το σκεπτικό της συζήτησης που έχει ανοίξει πάνω στο ζήτημα της τρομακτικής έκρηξης που ακολούθησε μετά τη σύγκρουση των τραίνων, η ανάπτυξη θερμοκρασιών 1. 200 βαθμών Κελσίου προκαλεί εύλογα μεγάλα ερωτηματικά και καθιστά επιτακτική την άμεση διενέργεια ελέγχων στους συρμούς.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα