Αχαΐα: Σε απόγνωση οι έμποροι που βλέπουν άδεια τα μαγαζιά τους

27.02.2022 / 10:25
EMPOROI

Όπως επισημαίνουν οι καταστηματάρχες, δεν μένουν στον κόσμο, χρήματα για να ψωνίσει, αφού πρέπει να πληρώσουν τους αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ Π. ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

antrekoll@hotmail.com

Οι χειμερινές εκπτώσεις φτάνουν στην λήξη τους, χωρίς να δώσουν καμία ανάσα στους εμπόρους και στα μαγαζιά.

Το ποσοστό της πτώσης της κίνησης στα εμπορικά μαγαζιά, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Γιώργο Βαγενά, ξεπερνάει το 50%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.

Αν λάβει κάποιος υπόψη του ότι την περσινή περίοδο των εκπτώσεων τα μαγαζιά στο μεγαλύτερο διάστημα είχαν αναγκαστεί και είχαν λειτουργήσει με τη μέθοδο του click away, τότε καταλαβαίνει εύκολα πόσο υποτονική ήταν η κίνηση  φέτος στην αγορά.

Με καλύτερες συνθήκες από πλευράς λειτουργίας των μαγαζιών και όμως και πάλι η πτώση ήταν μεγάλη, με την αναδουλειά να αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό των τοπικών αγορών.

Αχαΐα: Σε απόγνωση οι έμποροι που βλέπουν άδεια τα μαγαζιά τους 3

Γιώργος Βαγενάς: «Ζούμε κάτι πρωτόγνωρο»

«Το ποσοστό του πάνω από 50% ισχύει για όλες τις τοπικές αγορές της Πελοποννήσου σαν μια πρώτη εκτίμηση από τον  απόηχο των εκπτώσεων» τονίζει ο κ. Βαγενάς.

 «Η μείωση της κίνησης και μάλιστα σε ένα τόσο μεγάλο ποσοστό, αποτέλεσε το κοινό χαρακτηριστικό όλων των τοπικών αγορών. Στην ουσία είναι σαν μην υπήρξαν ποτέ εκπτώσεις» συμπληρώνει μη κρύβοντας τον προβληματισμό του για όλη αυτή την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Είναι κάτι πρωτόγνωρο αυτό που ζούμε. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.  Από τη μία η κίνηση που δεν λέει να ανέβει και από την άλλη οι αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος.

Είναι δύσκολη η κατάσταση. Οι αυξήσεις στο ρεύμα στα εμπορικά μαγαζιά είναι της τάξεως κατά μέσο όρο πάνω από 140%.

Δεν υπάρχουν άλλες αντοχές για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι αγορές των μεγάλων αστικών κέντρων εγκαταλείπονται και ερημώνουν αφού δεν υπάρχει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον από το κοινό».

Κώστας Ζαφειρόπουλος: «Δεν μένουν λεφτά για αγορές»  

Η ενεργειακή κρίση, πέρα από τις αυξήσεις που έφερε στους λογαριασμούς των καταστημάτων, μείωσε ακόμα περισσότερο την αγοραστική δύναμη του κόσμου.

«Τα χρήματα που είχε ο κόσμος για να κάνει κάποιες αγορές που είχε ανάγκη ξοδεύτηκαν στο λογαριασμούς του ρεύματος οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικές αυξήσεις και στα νοικοκυριά» τονίζει από την πλευρά του πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Πάτρας, Κώστας Ζαφειρόπουλος.

Σκυτάλη από την εορταστική

«Η κίνηση στις εκπτώσεις ήταν έτσι υποτονική από την αρχή και αυτό δεν άλλαξε καθόλου κατά την εξέλιξη της περιόδου, φτάνοντας έως και το τέλος τους, όπου δεν υπήρχε κανένα ενδιαφέρον.

Στην ουσία συνεχίστηκε η πτώση που είχε παρουσιαστεί την εορταστική περίοδο. Η κίνηση τότε είχε παρουσιάσει μία φθίνουσα πορεία της τάξεως του 40% και τη σκυτάλη πήραν στη συνέχεια οι εκπτώσεις όπου τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα για τα μαγαζιά».

Κι όλα αυτά ενώ τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν αρκετά υψηλά στις βιτρίνες των εμπορικών καταστημάτων, ξεκινώντας από το 20% και φτάνοντας έως και το 60%, με αρκετές ευκαιρίας να υπάρχουν για τον καταναλωτή, εφόσον έκανε και ανάλογη έρευνα αγοράς.

Σοβαρό ζήτημα ρευστότητας

Τι αποτέλεσμα θα έχει όλη αυτή η βουτιά και το σχεδόν μηδενικό ενδιαφέρον του κοινού στα καταστήματα και στους επαγγελματίες;

Ο κ. Ζαφειρόπουλος τονίζει: «Είναι γεγονός ότι θα υπάρξει πλέον σοβαρό ζήτημα ρευστότητας για τα μαγαζιά. Οι υποχρεώσεις τρέχουν, υπάρχουν ανεξόφλητα χρέη που έχουν διογκωθεί.

Πολλά καταστήματα δεν θα έχουν την δυνατότητα να πάρουν νέες προμήθειες αφού βρισκόμαστε στα πρόθυρα της ανοιξιάτικης σεζόν. Οπότε το αποτέλεσμα είναι μοιραίο…».

Λάθος εικόνα για την αγορά

Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι ότι όλη αυτή η καταρρέουσα ατμόσφαιρα της αγοράς δεν έχουν δείξει να αντιλαμβάνονται οι υπουργοί και οι κυβερνητικοί παράγοντες.

«Η εικόνα που έχουν στο μυαλό τους είναι εντελώς διαφορετική από  αυτή της πραγματικότητας.

 Τουλάχιστον αυτό αντιλήφθηκα μέσα από τις συναντήσεις που είχαν οι ομοσπονδίες μαζί τους» τονίζει ο κ. Βαγενάς και συνεχίζει: «Λαμβάνουν υπόψη τους τα στοιχεία για την αγοραστική κίνηση που τους δίνει η στατιστική υπηρεσία και τα συγκρίνουν με την περσινή περίοδο. Μόνο που η στατιστική υπηρεσία στα στοιχεία συγχωνεύει αρκετούς κλάδους μαζί, όπως για παράδειγμα το λιανεμπόριο τροφίμων, τα καύσιμα, τις μεταφορές, τις πολυεθνικές και όχι μόνο τις κατεξοχήν μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μην δίνετε η πραγματική και αληθινή εικόνα για την κατάσταση στην αγορά».

120 άτοκες για μια ανάσα

Αχαΐα: Σε απόγνωση οι έμποροι που βλέπουν άδεια τα μαγαζιά τους 4

Τι μπορεί  όμως να δώσει μια διευκόλυνση στους εμπόρους από την στιγμή που το ενδιαφέρον του κοινού είναι δεδομένα πλέον μικρό και ελάχιστο;

«Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει στη συγχώνευση των χρεών της πανδημίας προκειμένου να επιτευχθεί η αποπληρωμή τους σε 36 άτοκες δόσεις ή σε 72 έντοκες. Με την κατάσταση που υπάρχει όμως δεν μας διευκολύνει αυτό. Ζητάμε να μπουν τα χρέη της πανδημίας σε 120 άτοκες δόσεις, αυτό θα είναι μια ουσιαστική βοήθεια. Επίσης, σε ότι αφορά τις επιστρεπτέες προκαταβολές – η έναρξη της αποπληρωμής τους πήγε τον Ιούνιο – αυτό που θέλουμε είναι να υπάρξει απόφαση που να ακυρώνει τις επιστροφές για μικρά ποσά και να χαριστούν. Αυτό άλλωστε είχε ειπωθεί ότι θα γίνει αρχικά» τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Το σύνολο των χρημάτων που πήρε η κάθε εμπορική μικρομεσαία επιχείρηση από τις επιστρεπτέες προκαταβολές κατά μέσο όρο ήταν κάτω από 10.000 ευρώ.

Η άτυπη παράταση των προσφορών

Τέλος, να αναφέρουμε ότι οι εκπτώσεις λήγουν στις 28 Φεβρουαρίου (ξεκίνησαν στις 10 Ιανουαρίου), ενώ στη συνέχεια θα υπάρξει και ένα δεκαήμερο προσφορών που θα τους δώσουν μία άτυπη παράταση.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα