ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Σύμφωνα με τις προσλήψεις που έγιναν σε αναπληρωτές, τα κενά για πρώτη φορά ίσως στα τελευταία χρόνια, είναι ελάχιστα, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα μαθήματα γενικής παιδείας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων, όπως για παράδειγμα η θεατρολογία, η μουσική, τα εικαστικά κτλ, εκεί που άλλες χρονιές δηλαδή υπήρχαν τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, φέτος τα κενά αυτά είναι από ελάχιστα έως καθόλου.
Στο μοναδικό μάθημα που φαίνεται να υπάρχουν τα περισσότερα κενά είναι αυτό των γαλλικών, όπου υπάρχει μια έλλειψη πέντε εκπαιδευτικών. Κατά τα άλλα οι όποιες ελλείψεις υπάρχουν είναι μικρές και καλύπτονται εύκολα.
Συγκρατημένα αισιόδοξοι
Ο πρόεδρος του συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας, Νίκος Θεοδωρόπουλος, μιλάει για μια πρωτοφανή πληρότητα, σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη και δεν κρύβει την ικανοποίηση του για το ότι η σχολική χρονιά θα προχωρήσει χωρίς να διαφαίνονται σημαντικά προβλήματα σε ότι έχει να κάνει με το έμψυχο εκπαιδευτικό προσωπικό.
«Είμαστε συγκρατημένοι αισιόδοξοι. Είναι γεγονός ότι τα κενά σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές είναι ελάχιστα σε ότι αφορά την Αχαΐα και αυτό δείχνει ότι έχει γίνει μια σωστή δουλειά από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το υπουργείο Παιδείας που πρέπει να αναγνωρίσουμε.
Μέχρι ώρας δεν φαίνεται να υπάρχουν ελλείψεις ούτε σε δασκάλους, ούτε και σε νηπιαγωγούς, αλλά ούτε και σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, όπου άλλες χρονιές είχαμε σοβαρό θέμα.
Η επιστροφή των αιρετών
Η διαφορά κατά την άποψη μου σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη είναι ότι φέτος επέστρεψαν οι αιρετοί εκπρόσωποι στα υπηρεσιακά συμβούλια. Επέστρεψαν δηλαδή οι συνάδελφοι συνδικαλιστές που γνωρίζουν καλά τα προβλήματα και τις ανάγκες που έχουν τα σχολεία και είναι σε μια άμεση επαφή με την εκπαιδευτική και την σχολική κοινότητα».
Μικρότερα τμήματα
Το γεγονός της κάλυψης των θέσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό δίνει έτσι την δυνατότητα σε πολλά σχολεία να μειώσουν τους μαθητές τους σε κάθε τάξη, ώστε να υπάρξει ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε ότι αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν πρόκειται οπότε να δούμε φέτος τάξεις για παράδειγμα με 25 μαθητές, καθώς τα τμήματα θα είναι μικρότερα αριθμητικά αφού θα υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί για να καλύψουν τις ώρες των μαθημάτων.
(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Νεολόγος»).