Αχαΐα: Άμεση συντήρηση για ελκυστικό Προαστιακό

02.12.2023 / 18:00
τρένο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΓΚΟΛΗΣ

Αμιγώς για τη συντήρηση της γραμμής του Προαστιακού -ο οποίος είχε ξεκινήσει λίγο πριν τις εκλογές του 2019 σε ανώριμο ακόμη στάδιο- θα δοθεί το χρηματικό ποσό του 1,3 εκατομμυρίου ευρώ, με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕ και του αναδόχου. Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που θα γίνουν εκτεταμένες εργασίες στις τοπικές υποδομές και θα αφορούν καθαρά το δίκτυο. Μάλιστα, με το πέρας της σχετικής εργολαβίας αναμένεται να αυξηθεί η ταχύτητα των συρμών και ίσως τα δρομολόγια, ώστε να εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότεροι Αχαιοί, από το Ρίο έως την Κάτω Αχαΐα και το αντίστροφο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Νεολόγου», τόσο το Υπουργείο Υποδομών, όσο και οι συναρμόδιοι οργανισμοί, ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, φιλοδοξούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να «τρέξουν», αφενός, την ανάταξη του δικτύου, το οποίο έχει υποστεί φθορές από τον χρόνο και ήταν «εγκλωβισμένο» για πολλά έτη σε εργολαβικές, γραφειοκρατικές και πολιτικές «αγκυλώσεις» και αφετέρου να συνδράμουν στη γενικότερη κατεύθυνση της Κυβέρνησης για τη σύνδεση των σύγχρονων οδικών αξόνων, με τον σιδηρόδρομο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας. Ως εκ τούτου, έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες συντήρησης σε πολλές περιοχές της χώρας, για να ακολουθήσει ο ευρύτερος σχεδιασμός, με έργα που φτάνουν τα 4 δις ευρώ.

Παρεμβάσεις και απόδοση ευθυνών

Επιστρέφοντας στην Πάτρα, είναι προφανές πως αρκετοί πολίτες, μετά τα Τέμπη, τις πληροφορίες για την κατάσταση του σιδηροδρόμου και τα προβλήματα που προκύπτουν στο τοπικό δίκτυο, εμφανίζονται σκεπτικοί για το άμεσο και απώτερο μέλλον (χωρίς όμως να μειώνουν τις μετακινήσεις τους), ενός μέσου οικονομικού, φιλικού στο περιβάλλον και αποτελεσματικού στην καθημερινότητα, αφού χρησιμοποιείται όσο κανένα άλλο. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα ο πρόσφατος εκτροχιασμός του συρμού στην Όθωνος Αμαλίας, αν και για τους γνώστες, σε παγκόσμιο επίπεδο, τέτοια γεγονότα συμβαίνουν συχνά. Για κάποιους το σκηνικό που διαμορφώνεται είναι δυσοίωνο και για άλλους ευοίωνο με τους κατάλληλους όμως χειρισμούς που πρέπει άμεσα να γίνουν. Στους δεύτερους εντάσσονται κυβερνητικά στελέχη και άνθρωποι με θέσεις ευθύνης στον σιδηρόδρομο, που στόχο έχουν, πρώτα, να αποδοθούν οι τυχόν ευθύνες που θα προκύψουν για τον πρόσφατο εκτροχιασμό –όλα θα τα δείξει το σχετικό πόρισμα- και για κάθε άλλο σημαντικό σιδηροδρομικό αρνητικό γεγονός του πρόσφατου παρελθόντος στη χώρα και δεύτερον οι παρεμβάσεις στον σιδηρόδρομο, τοπικά και πανελλαδικά, να γίνουν γρήγορα. Να επισπευτούν δηλαδή οι διαδικασίες και να αποδειχθεί στους πολίτες ότι κάτι όντως αλλάζει και μάλιστα πιο γρήγορα σε σχέση με αντίστοιχες παλιότερες εποχές.

«Διαφέρει η πραγματικότητα…»

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με στελέχη του σιδηρόδρομου, τα πράγματα διαφέρουν αρκετά από την εικόνα που παρουσιάζουν μέσω δημόσιων τοποθετήσεών τους διάφοροι συνδικαλιστές ή και δημοσιολογούντες. Για τους δεύτερους, η έλλειψη προσωπικού και η απουσία παρεμβάσεων στη γραμμή θέτουν σε κίνδυνο το μέσο μεταφοράς και όσους το χρησιμοποιούν. Ωστόσο, όπως και οι ίδιοι αναφέρουν δεν αναμειγνύονται σε υπερβολικά δημοσιεύματα που στόχο έχουν να υποβαθμίσουν τον σιδηρόδρομο, θεωρώντας πως το συνολικό δίκτυο ναι μεν έχει φθορές αλλά όχι στο εύρος που από κάποιους –μη γνώστες- διαδίδεται. «Το ίδιο συμβαίνει και στην Πάτρα, καταγράφονται βλάβες και ελλείψεις, αλλά διορθώνονται άμεσα, με τους κατάλληλους χειρισμούς, αρκεί να υπάρχει η βούληση», τονίζεται στο «Νεολόγο» από συνδικαλιστές στον τομέα.

Στο παραπάνω πλαίσιο, υπενθυμίζεται το «λίφτινγκ» σε σταθμούς του ΟΣΕ, όπως στην Τριών Συμμάχων, όπου αντικαταστάθηκαν οι καμένοι λαμπτήρες στις αποβάθρες, όπως και στο εσωτερικό του κτιρίου. Τοποθετήθηκαν πλακάκια όπου δεν υπήρχαν, ενώ βάφτηκε ο χώρος. Εκτεταμένες εργασίες έγιναν και στις τουαλέτες, των οποίων η κατάσταση δεν ήταν καλή. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν εργασίες στις οροφές των αποβάθρων με τις υδρορροές, καθώς και στα δάπεδα αυτών.

Το τρένο στην… πόρτα της Πάτρας

Από εκεί και πέρα, το τρένο φτάνει στην πόρτα της Πάτρας, με το κομμάτι Ροδοδάφνη-Ρίο. Μάλιστα, τις διαδικασίες επιβλέπει και η Αχαιή Υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, η οποία έχει συνεχείς συσκέψεις με στελέχη του Υπουργείου και το σιδηρόδρομου. Σε ότι αφορά, δε, τη σύνδεση της γραμμής με το νέο λιμάνι της Πάτρας, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται ως προς την υπογειοποίηση του τρένου η μη μετατόπιση της δημοτικής αρχής που, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ζητά αυτή να ξεκινήσει από το Ρίο και να ολοκληρωθεί λίγο πριν το νέο λιμάνι.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα