ΑΑΔΕ: Πώς θα εξυπηρετούνται οι φορολογούμενοι από τις εφορίες που «κλείνουν» και γίνονται…ΥΦΕ

24.06.2024 / 9:57
eforia

Τέλος οι επισκέψεις που εδώ και δεκαετίες έκαναν στις εφορίες χιλιάδες φορολογούμενοι όλα τα προηγούμενα χρόνια. Το διαδίκτυο και η επιλογή «Τα Αιτήματά μου» από τον υπολογιστή ή το myAADEapp αντικαθιστά τα γκισέ της εφορίας, αλλά και τις ίδιες της ΔΟΥ.

Όσοι μπορούν να κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, θα γλιτώνουν ώρες αναμονής και μετακινήσεων, αντί να ταξιδεύουν από το χωριό στην πόλη ή και από νησί σε νησί, για να μεταβούν στην αρμόδια ΔΟΥ.

Και όσοι δεν μπορούν να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση όμως, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για τα περισσότερα θέματα, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν με επισκέψεις, όπως ήξεραν και γινόταν παλιά!

Επισκέψεις τέλος

Η μία μετά την άλλη πια, οι βασικές αρμοδιότητες από πολλές εφορίες της χώρας «μετακομίζουν» σταδιακά στα μεγάλα φορολογικά «κέντρα», στα οποία μεταφέρει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων τις αρμοδιότητες που είχαν οι ΔΟΥ που κλείνουν. Οι υπηρεσίες εκτελούνται πλέον ψηφιακά και άρα η πρόσβαση των πολιτών με φυσική παρουσία περιορίζεται ή πρέπει να αποφεύγεται.

Όπως συμβαίνει και με τις τράπεζες, οι φορολογούμενοι θα μεταβαίνουν οι ίδιοι σε εφορίες, μόνον όταν κρίνεται αναγκαίο και αν δε γίνεται αλλιώς. Αλλά όχι όποτε και για ό,τι θέλουν. Θα επιλέγουν ηλεκτρονικά «τα Ραντεβού μου» από το myAADE.gov.gr, ώστε να προσέρχονται κατόπιν συνεννόησης, δηλώνοντας τα θέματα που επιβάλλουν την επίσκεψη.

Και οι ίδιες οι ΔΟΥ που ήξεραν και πήγαιναν όμως, πλέον κλείνουν ή αλλάζουν και μετατρέπονται σε «Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης» (ΥΦΕ).

Αυτά γίνονται γιατί, σύμφωνα με το νέο οργανωτικό μοντέλο της ΑΑΔΕ, βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη:

• «κεντρικοποίηση» των φορολογικών λειτουργιών των ΔΟΥ, με ταυτόχρονο ανασχεδιασμό και αυτοματοποίηση των διαδικασιών

• κατάργηση της τοπικής αρμοδιότητας που είχε η κάθε ΔΟΥ και των περιορισμών που αυτή συνεπάγεται

• ίδρυση Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης σε τοπικό επίπεδο για τους φορολογούμενους που δε διαθέτουν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα.

Μέσω ίντερνετ, όσοι μπορούν…

Για τις ΔΟΥ των οποίων οι αρμοδιότητες σταδιακά μεταφέρονται στα διάφορα φορολογικά «κέντρα», οι φορολογούμενοι θα εξυπηρετούνται ψηφιακά, μπαίνοντας στην εφαρμογή «τα Αιτήματά μου» και στην εφαρμογή «τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή από το myAADEapp

Ήδη αυτό ισχύει από την Παρασκευή 21 Ιουνίου, για παράδειγμα, στους φορολογουμένους των ΔΟΥ Γλυφάδας, ΙΒ’ και ΙΖ’ Αθηνών. Από την ερχόμενη Τρίτη θα εξυπηρετούνται -ψηφιακά- από το νέο “ΚΕΦΟΔΕ” το οποίο απέκτησε η Αττική (Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης Κεφαλαίου), για τις εξής αρμοδιότητες και τμήματα των συγκεκριμένων ΔΟΥ:

  • – φορολογίας εισοδήματος
  • – ΦΠΑ
  • – ειδικών φορολογιών
  • – μητρώου
  • – βιβλίων και έκδοσης στοιχείων.
  • …στο 213.162.1000 οι υπόλοιποι

Όσοι δεν μπορούν να κάνουν χρήση του διαδικτύου ή της εφαρμογής myAADEapp, μπορούν να εξυπηρετούνται τηλεφωνικά, από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), στο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 8:00 έως 15:00.

Και εγένετο…ΥΦΕ

Απευθείας φυσική παρουσία των φορολογουμένων αυτών των ΔΟΥ, θα μπορεί να υπάρξει πλέον μόνο στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ), οι οποίες δημιουργούνται μετά την σταδιακή συγχώνευση ή κατάργηση των εφοριών που κλείνουν.

Οι ΥΦΕ θα είναι αρμόδιες για τα εξής ζητήματα και μόνον:

• εξυπηρέτηση/καθοδήγηση των φορολογουμένων που δυσκολεύονται στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ

• παραλαβή κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για τις περιπτώσεις που οι φορολογούμενοι επιλέγουν την ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία)

• θέματα σχετικά με ακινησία των οχημάτων (επιβατικών και δίκυκλων ΙΧ), όπως: άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώρηση αναγκαστικών ακινησιών, δήλωση ακινησίας από συγγενείς σε περίπτωση αποβιωσάντων.

Για να μεταβούν πάντως οι φορολογούμενοι στις ΥΦΕ θα πρέπει να κλείσουν ραντεβού, ψηφιακά, στην εφαρμογή «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή από το myAADEapp.

Στο παραπάνω παράδειγμα, για τις ΔΟΥ της Αττικής που έκλεισαν την περασμένη Παρασκευή 21/6:

• οι ΔΟΥ ΙΒ και ΙΖ Αθηνών ενοποιούνται και η ενοποιημένη Υπηρεσία μετεξελίσσεται στη 2η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ) που στεγάζεται στη Δαμάρεως 175, Αθήνα (πρώην ΔΟΥ ΙΖ Αθηνών)

• η ΔΟΥ Γλυφάδας μετεξελίσσεται στην 11η ΥΦΕ, που στεγάζεται στη διεύθυνση Γούναρη 227, Γλυφάδα (πρώην ΔΟΥ Γλυφάδας).

Πληρωμές «όλα σε ένα» στα ΚΕΒΕΙΣ

Διαφορετικά είναι τα πράγματα, όταν κάποιος χρωστά και θέλει να πληρώσει ή να λάβει επιστροφή φόρου. Το εισπρακτικό «κομμάτι» των ΔΟΥ δεν μεταφέρεται στα ΚΕΦΟΔΕ αλλά στα ΚΕΒΕΙΣ (Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης).

Βάσει του σχεδίου αυτού, την ερχόμενη Τρίτη 25/6 ξεκινά η λειτουργία του Κέντρου Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ) Θεσσαλονίκης.

Στο νέο ΚΕΒΕΙΣ θα μεταφέρονται σταδιακά οι αρμοδιότητες των Τμημάτων Εσόδων και Δικαστικού όλων των ΔΟΥ του νομού Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, από Τρίτη 25 Ιουνίου 2024 μεταφέρονται στο ΚΕΒΕΙΣ Θεσσαλονίκης τα συγκεκριμένα Τμήματα από τις ΔΟΥ Αμπελοκήπων, Λαγκαδά και Ιωνίας.

Έτσι οι φορολογούμενοι δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν πια από «τα Αιτήματά μου», για τις τρεις αυτές ΔΟΥ, σε υποθέσεις είσπραξης ή πληρωμής Εσόδων και Δικαστικού. Αλλά θα πρέπει να απευθύνονται πλέον στο ΚΕΒΕΙΣ όπου ανήκουν.

Πώς θα γίνεται αυτό;

  • ψηφιακά, από το ΚΕΒΕΙΣ Θεσσαλονίκης, στην εφαρμογή «τα Αιτήματά μου» και στην εφαρμογή «τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή από το myAADEapp
  •  τηλεφωνικά, από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), στο 213.162.1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 8:00 έως 15:00.

Τα ίδια θα ισχύσουν μόλις ολοκληρωθεί η μεταφορά των παραπάνω αρμοδιοτήτων (είσπραξης εσόδων και Δικαστικού) από τις ΔΟΥ Καλαμαριάς, Ζ’ Θεσσαλονίκης, Δ’ Θεσσαλονίκης, Ε’ Θεσσαλονίκης και ΦΑΕ Θεσσαλονίκης.

Η ενσωμάτωση στο ΚΕΒΕΙΣ Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί στις 8 Ιουλίου. Ενόψει αυτού:

  • την Κυριακή 23/06 στις 23:00 θα κλείσει η εφαρμογή υποβολής δηλώσεων Ε9 ετών 2014-2024 για τις ΔΟΥ Αμπελοκήπων, Λαγκαδά και Ιωνίας.
  • την Δευτέρα 24/06 από τις 18:00, δε θα είναι διαθέσιμες για τις ΔΟΥ Αμπελοκήπων, Λαγκαδά και Ιωνίας η υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ, Λοιπών και έμμεσων φόρων, η πλατφόρμα myPROPERTY, οι ρυθμίσεις οφειλών, Εισφοράς Συναλλάγματος, Τέλους Διαμονής, Παρεπιδημούντων και Ακαθαρίστων Εσόδων, Φόρου Εισοδήματος ΝΠ, Παρακρατούμενων Φόρων και οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω myAADE.
  • Όλες οι εφαρμογές θα είναι διαθέσιμες την Τρίτη 25/6 στις 10:00.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα