2.000 μαθητές εκτός της τηλεκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία της Πάτρας

29.11.2020 / 14:30
γκο 1

Αρχικά  μίλησαν όλοι για φιάσκο. Στη συνέχεια το σύστημα έστρωσε κάπως.

Πλέον είναι αρκετά πιθανό, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται από τα ρεπορτάζ, τα σχολεία να ανοίξουν στις 7 Δεκεμβρίου και η τηλεκπαίδευση να μπει και πάλι στην άκρη, με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να επιστρέφουν στην βάση τους.

Στις τάξεις και στα δια ζώσης μαθήματα. Από τη μία αυτό θα είναι κακό. Υπάρχει ο κίνδυνος της διασποράς και σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν καθηγητές, δάσκαλοι και γονείς η μάσκα δεν αρκεί για να προστατεύσει τις σχολικές κοινότητες. Από την άλλη όμως αυτό θα είναι καλό.

Το σύστημα της τηλεκπαίδευσης δεν «τράβαγε» γιατί πέρα από τις τεχνικές δυσκολίες και τα αντικειμενικά εμπόδια που προέβαλε η όλη αυτή διαδικασία, απέκλειε ένα μικρό, αλλά σημαντικό, ποσοστό των μαθητών από τη μάθηση και τη δημόσια εκπαίδευση.

Μπορεί λοιπόν το διαδίκτυο να «έστρωσε» μετά από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του, τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όμως αυτό από μόνο του δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει αποκλεισμός και η συμμετοχή είναι καθολική.

Υπάρχουν, βλέπετε, αρκετά νοικοκυριά στην Πάτρα που το διαδίκτυο για αυτά δεν είναι αυτονόητο. Υπάρχουν επίσης και αρκετές περιοχές στην περιφέρεια της Αχαΐας που το διαδίκτυο δεν προσφέρετε όχι γα μάθημα, αλλά ούτε για σερφάρισμα.

Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε πιθανότατα για οικονομικές αιτίες ή και ελλειπών γνώσεων  που αποκλείουν τους μαθητές από την τηλεκπαίδευση. Στην δεύτερη περίπτωση έχουμε να κάνουμε κυρίως με το ζήτημα των υποδομών των σύγχρονων τεχνολογιών στην περιφέρεια της χώρας, μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Η ουσία δεν αλλάζει. Σύμφωνα με τα στοιχεία από εκπαιδευτικούς κύκλους που έχουν πρόσβαση στους κεντρικούς μηχανισμούς της περιφερειακής εκπαίδευσης και έχουν διερευνήσει το ζήτημα, ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα και απουσιάζουν σε τακτική βάση.

10 % το ποσοστό μη συμμετοχής στα δημοτικά

Το πρόβλημα είναι πιο έντονο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπου εκεί τα παιδιά, λόγω του μικρού της ηλικίας τους δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με το διαδίκτυο, πέρα από την χρήση των social media.

Στην Πάτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, ένα ποσοστό της τάξεως του 10% απουσίαζε από τα ηλεκτρονικά μαθήματα των δημοτικών σχολείων. Το ποσοστό αυτό έχει βελτιωθεί και είναι πιο μικρό σε σύγκριση με το 30% που είχε υπολογιστεί στην πρώτη καραντίνα.

Όμως δεν είναι καθόλου αμελητέο.  Αρκεί να το υπολογίσουμε σε αριθμούς. Σε σύνολο 17.000 μαθητών στα δημόσια σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Πάτρας, ένας αριθμός που αγγίζει τους 2.000 δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στα μαθήματα.

Το ποσοστό αυτό φυσικά μικραίνει και μεγαλώνει ανάλογα με την κάθε περιοχή της πόλης. Για παράδειγμα σε σχολεία σε περιοχές όπως η Αγία Τριάδα και τα Ζαρουχλείκα η αναγκαστική αποχή από τα μαθήματα της τηλεκπαίδευσης, όπως λένε οι ίδιοι οι καθηγητές, κυμάνθηκε μεταξύ του 40% και του 50%μ, σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Βλέπετε, σε κάποια από τα σχολεία αυτά υπάρχουν αρκετά παιδιά που προέρχονται από οικογένειες ρομά που μπορεί να μην έχουν καν υπολογιστή σπίτι τους ή από οικογένειες μεταναστών που δεν έχουν πολλά χρόνια που έχουν εγκατασταθεί στην Πάτρα.

Στο ποσοστό των μαθητών που δεν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση θα πρέπει ασφαλώς και να συμπεριληφθεί και εκείνες οι οικογένειες με άνεργους γονείς ή με part time απασχόληση που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για διαδίκτυο.

Είναι μία σκληρή πραγματικότητα, απόλυτα όμως ρεαλιστική, ειδικότερα στις νότιες συνοικίες της Πάτρας. Ακόμα μεγαλύτερο είναι το ποσοστό αυτό για τις περιοχές έξω από το κέντρο της Πάτρας.

Μεγαλύτερη η αποχή στην περιφέρεια

Οι ίδιες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι στα χωριά των Καλαβρύτων και του Ερυμάνθου το 40% με 45% των μαθητών των δημοτικών σχολείων δεν πήρε μέρος καν στην όλη διαδικασία, είτε λόγω μη πρόσβασης στο διαδίκτυο, είτε λόγω κακού δικτύου.  

Αντίθετα, η  συμμετοχή πάντως στο σύστημα της τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν αρκετά μεγαλύτερη και η αποχή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις δεν ξεπέρασε τις περισσότερες τουλάχιστον ημέρες ένα ποσοστό της τάξεως του 3%.

Να αναφέρουμε εδώ και κάτι ακόμα που δείχνει το πόσο καλά προετοιμασμένο ήταν το υπουργείο Παιδείας για το σύστημα της τηλεκπαίδευσης:

Το μαιλ από τους κεντρικούς μηχανισμούς του υπουργείου προς τις διευθύνσεις των σχολείων για να καταγράψουν τις όποιες ελλείψεις υπάρχουν, αλλά και τα προβλήματα πρόσβασης των μαθητών, έφυγε μόλις την περασμένη Παρασκευή, ενώ βρισκόμασταν στην καρδιά της καραντίνας.

 Με λίγα λόγια θα περάσει η καραντίνα, τα σχολεία θα ξεκινήσουν και ακόμα η καταγραφή θα είναι σε εξέλιξη. Όσο για την προμήθεια των 90.000 tablet; Πέρα από το ότι δεν φτάνουν για τα παραπάνω από 17.000 σχολεία της χώρας, ο διαγωνισμός αργεί. Θα ξεκινήσει στα τέλη Δεκέμβριου, οπότε το υλικό που θα φτάσει στα σχολεία θα χρειαστεί πιθανότατα για την επόμενη καραντίνα.

Τι λένε στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια

Διαφορετική πάντως είναι η εικόνα που παρουσιάζουν σε ότι αφορά την συμμετοχή των μαθητών οι δύο διευθύνσεις εκπαίδευσης της Αχαΐας. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τάσο Σταυρογιαννόπουλο, τα προβλήματα στο όλο σύστημα  κράτησαν για μία περίπου ημέρα. Στη συνέχεια η κατάσταση βελτιώθηκε και οι τεχνικές δυσκολίες εξαλείφτηκαν, με αποτέλεσμα η συμμετοχή στα μαθήματα να είναι μεγάλη.

«Δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για την ώρα όμως η γενική εικόνα είναι πλέον αρκετά καλή με το σύστημα να λειτουργεί πλέον σχεδόν στην εντέλεια, σε ότι αφορά το τεχνικό επίπεδο.

Όποια προβλήματα υπάρχουν πλέον έχουν να κάνουν κυρίως με ορεινές περιοχές, όπως η Τριταία, το Μπόσι Καλαβρύτων και διάφορες μεμονωμένες περιπτώσεις, που δεν έχουν να κάνουν με το σύστημα, αλλά εμφανίζουν ένα γενικότερο πρόβλημα με το διαδίκτυο. Σε ότι αφορά την συμμετοχή μέχρι σήμερα είναι αρκετά ικανοποιητική και αγγίζει σε πολλά σχολεία άγγιξε την πληρότητα».

Στο ίδιος μήκος κύματος και ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέας Ζέρβας. «Η συμμετοχή των μαθητών είναι σχεδόν καθολική αυτές τις ημέρες της καραντίνας.  Το σύστημα λειτούργησε, όμως, έτσι και αλλιώς, το ζήτημα να καλύψει τα όποια εκπαιδευτικά κενά, αλλά να βοηθήσει στο να μην χαθεί η χρονιά μετά από αυτή την κατάσταση που προέκυψε με την πανδημία.  Η δια ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί σε καμία περίπτωση και το θέμα είναι να επιστέψουμε εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν όσο γίνεται πιο σύντομα σε αυτή».

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα