Κ. Μητσοτάκης: Παρουσίασε τα 80+ έργα στην Αχαΐα – Ο απόηχος της διήμερης περιοδείας του 

26.11.2022 / 12:10
22-11-22_0030__DPD8915

ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΟΓΚΟΛΗ

ALEXKOGKOLIS@HOTMAIL.COM

«Τα περισσότερα από 80 έργα και παρεμβάσεις που υλοποιούνται, έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου σχεδίου για την Πάτρα του 2030», παρουσιάστηκαν το πρωί Τετάρτης, στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα, από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και πλειάδα Υπουργών. Η σχετική εκδήλωση μετά την οποία ακολούθησε η συνέντευξη του Πρωθυπουργού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Δυτικής Ελλάδας, ολοκλήρωσε τη διήμερη παρουσία του κυβερνητικού κλιμακίου στην Αχαΐα. Κατά τη διάρκεια αυτής, ο κ. Μητσοτάκης έθεσε και το δίλλημα των προσεχών εκλογών, το οποίο θα είναι «κυβέρνηση ΝΔ με Πρωθυπουργό τον ίδιο ή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα;», δίνοντας έμφαση και στην πρώτη εκλογική αναμέτρηση, αφού αυτή θα κρίνει την επόμενη μέρα και τους συσχετισμούς δυνάμεων.

Το πλέγμα ενεργειών, που αφορούν την ανάπτυξη υποδομών, την παιδεία, την υγεία, την ποιότητα ζωής και άλλες πτυχές της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της ευρύτερης περιοχής, παρουσίασαν και ανέλυσαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, ο Υπουργός Τουρισμού Βασιλης Κικίλιας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, οι Υφυπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης και Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Ταγαράς, ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλης Γραφάκος, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης. Παρόντες ήταν εκπρόσωποι φορέων της ευρύτερης περιοχής και βουλευτές από τη Δυτική Ελλάδα.

Αρχές του 2025 η Πατρών-Πύργου

«Το πιο σημαντικό, «στοιχειωμένο» έργο για τη Δυτική Ελλάδα, τα 75 χιλιόμετρα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου προς τον Πύργο. Δεν χρειάζεται να επαναλάβω σε τι δραματική κατάσταση παραλάβαμε το έργο αυτό όταν ήρθαμε στα πράγματα: κατακερματισμένο, αντικείμενο διαπλεκόμενων ρυθμίσεων της προηγούμενης κυβέρνησης. Με πολύ μεγάλη προσπάθεια του Υπουργείου, με δική μου προσωπική παρέμβαση, εξασφαλίσαμε από την Ευρώπη τη συνέχιση της διαπραγμάτευσης και έχουμε σήμερα τρία ενεργά εργοτάξια. Το έργο προχωράει πιο γρήγορα από ό,τι είχαμε προγραμματίσει. Αρχές του 2025 το Πάτρα – Πύργος θα είναι επιτέλους πραγματικότητα. Σε αυτό να προσθέσω και τη νέα αναβάθμιση της ευρείας παράκαμψης Πατρών, με στόχο την καλύτερη διασύνδεση με την Τρίπολη και την υπόλοιπη Πελοπόννησο», υποστήριξε ο Πρωθυπουργός.

Υπογειοποίηση από Κανελλοπούλου έως Άγιο Ανδρέα

Σε σχέση τώρα με την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα, ο κ. Μητσοτάκης δεν άφησε περιθώρια επιπλέον υπογειοποίησης, δηλαδή και για το κομμάτι από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου, λέγοντας: «Αυτό το οποίο τελικά ενδιαφέρει τους κατοίκους της περιοχής είναι να μπορούν να πηγαίνουν από την Πάτρα στην Αθήνα σε κάτι παραπάνω από δύο ώρες με απόλυτη ασφάλεια. Θέλω να τονίσω ότι έχουμε πετύχει στον αστικό ιστό της Πάτρας τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση, έτσι ώστε να μπορεί το έργο να είναι  χρηματοδοτήσιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν 5,5 χιλιόμετρα. Και βέβαια αυτή η υπογειοποίηση σημαίνει ότι έχουμε και τα περιθώρια να κάνουμε μια πάρα πολύ σημαντική αστική ανάπλαση πάνω από το κομμάτι από το οποίο θα υπογειοποιηθεί».

Το φράγμα και η άρδευση της Δυτικής Αχαΐας

Από εκεί και πέρα, ο Πρωθυπουργός έκανε ξεχωριστή μνεία στα έργα ύδρευσης της πόλης και άρδευσης του κάμπου της Δυτικής Αχαΐας, αναφέροντας: «Το φράγμα είναι γεμάτο, το διυλιστήριο επιτέλους λειτουργεί και γίνονται οι πρόσθετες αναθέσεις για δίκτυα αγωγών ύδρευσης μήκους 60 χιλιομέτρων. Κλείνει επιτέλους αυτό το κεφάλαιο. Με ορίζοντα το τέλος του 2024 η πόλη, αλλά και ολόκληρη η περιοχή της Αχαΐας -όσοι Δήμοι θέλουν και μπορούν να υδροδοτηθούν από το φράγμα αυτό- θα έχουν ένα σύγχρονο δίκτυο ύδρευσης. Κλείνει λοιπόν αυτή η πληγή που ταλαιπώρησε γενιές επί γενιών πολιτικών. Αλλά ήταν και μια ντροπή για μία ευρωπαϊκή μητρόπολη όπως η Πάτρα να μην έχει πρόσβαση σε ποιοτικό νερό. Είμαι, όμως, εδώ για να ανακοινώσω και το τέλος μίας άλλης διαχρονικής εκκρεμότητας, είχα την ευκαιρία να το συζητήσω και με φίλους όταν επισκέφθηκα τη Δυτική Αχαΐα. Με απόφασή μου ανατίθεται στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης η επικαιροποίηση της μελέτης για την άρδευση του κάμπου της Δυτικής Αχαΐας από το φράγμα του Πηνειού. Αυτό δεν θα γίνει εις βάρος της Ηλείας, αλλά αν επιβεβαιωθούν στοιχεία κι έχουμε βάσιμες υποψίες ότι θα είναι έτσι, ότι χάνουμε πολλά νερά στη θάλασσα, τότε το Υπουργείο θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή ενός νέου αγωγού που θα προσφέρει μία δίκαιη και περιβαλλοντικά αποδεκτή λύση στο πρόβλημα της άρδευσης στον κάμπο της Δυτικής Αχαΐας».

Κ. Μητσοτάκης: Παρουσίασε τα 80+ έργα στην Αχαΐα – Ο απόηχος της διήμερης περιοδείας του  5

Ανάπτυξη λιμανιού και Κέντρο Πολιτικής Προστασίας

Σε ότι αφορά στο λιμάνι και το παραλιακό μέτωπο, που αποκτούν νέες προοπτικές με τη σιδηροδρομική διασύνδεση, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο έχει και τον πρωτεύοντα ρόλο, υπάρχει ένα σχέδιο συνολικής παραχώρησης ή υποπαραχώρησης του λιμανιού για εμπορικές, τουριστικές και επιβατικές χρήσεις, με την αξιοποίηση επίσης των ακινήτων του. Επιπροσθέτως, η ίδρυση ενός Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας Δυτικής Ελλάδος, με την ανάπτυξη, πλέον, ενός ολοκληρωμένου συστήματος επιτήρησης και έγκαιρης προειδοποίησης για τις πυρκαγιές, βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας της κυβέρνησης.

Επέκταση Οδοντωτού και Χιονοδρομικό

Η ανάπλαση του κολυμβητηρίου της Αγυιάς, η μετατροπή του Έλους σε ένα οικολογικό πάρκο, η ανάπλαση της παραλίας του Ρίου, η ανάπτυξη των εγκαταστάσεων στο χιονοδρομικό στα Καλάβρυτα, που θα δώσουν μια τελείως νέα δυναμική σε αυτό τον σημαντικό τουριστικό προορισμό, όπως και η επέκταση του Οδοντωτού προς την Αγία Λαύρα, ανακοινώθηκαν από το ευρύ κυβερνητικό κλιμάκιο.

Επίσης, σχέδιο ανακοινώθηκε και για την ανακαίνιση του Θεάτρου «Απόλλων» μέσα στο ’23, την αποκατάσταση του Ρωμαϊκού Ωδείου και του Ρωμαϊκού Σταδίου, όπως και παρεμβάσεις που αφορούν την Υγεία: Η ανανέωση του εξοπλισμού στο νοσοκομείο του Άγιου Ανδρέα και η ενίσχυσή του με 978 προσλήψεις, όπως και η πλήρης ανακαίνιση του παιδιατρικού σας νοσοκομείου, του Καραμανδάνειου.

Τέλος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, έδωσαν έμφαση στην Παιδεία, μιλώντας για τις χιλιάδες προσλήψεις, την ενδυνάμωση των σχολείων και του πανεπιστημίου Πατρών.

(ΕΝΘΕΤΟ)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ «PLUS MEDIA»

 «Θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για τα έργα – Δεν έχουμε πρόβλεψη ακόμη για τρένο στον Άραξο»

Ερώτηση στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους της Δυτικής Ελλάδας έθεσε ο δημοσιογραφικός όμιλος «Plus Media».

Κ. Μητσοτάκης: Παρουσίασε τα 80+ έργα στην Αχαΐα – Ο απόηχος της διήμερης περιοδείας του  6

Η ερώτηση:

Κύριε Πρωθυπουργέ, η ολοκλήρωση της Πατρών–Πύργου, το τρένο στο λιμάνι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι εντάσσονται σε ένα πλαίσιο σύνδεσης των σύγχρονων οδικών αξόνων με τον σιδηρόδρομο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας; Ας εστιάσουμε τοπικά: Πρώτα από όλα -αφού σας άκουσα για το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας- να αναμένουμε τη σύνδεση και με τον Άραξο; Επιπροσθέτως, να είμαστε αισιόδοξοι για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ως προς το τρένο από το Ρίο στο Νέο Λιμάνι και την Πατρών-Πύργου; Διότι πολλές εξελίξεις υπάρχουν και όχι μόνο εγχώριες που αλλάζουν πολλές φορές τις συνθήκες και τα οικονομικά δεδομένα. Υπάρχει περίπτωση έστω και τώρα να αλλάξει κάτι;

Κυριάκος Μητσοτάκης:

«Θα υλοποιηθούν τα έργα και θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Είχα την ευκαιρία, το καλοκαίρι, να βρεθώ στα εγκαίνια του τμήματος της Αμβρακίας οδού, η οποία αφορά την Αιτωλοακαρνανία, κρίσιμη οδική υποδομή, που παραδόθηκε νωρίτερα από την ώρα της. Και εκτιμώ ότι και το τελευταίο κομμάτι θα παραδοθεί νωρίτερα. Όπως σας είπα, όταν πήγα στην Πατρών-Πύργου διαπίστωσα ότι στο χρονοδιάγραμμα για το πρώτο κομμάτι, είμαστε τρεις μήνες μπροστά. Όταν υπάρχουν πόροι και σοβαροί ανάδοχοι – και έχω εμπιστοσύνη στις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, όλες οι μεγάλες εταιρείες εμπλέκονται στα έργα αυτά –  τα έργα θα ολοκληρωθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με την ποιότητα που πρέπει να έχουν ως σημαντικά έργα τα οποία θα έχουν έναν πολύ μεγάλο χρόνο ζωής.

Δεν έχουμε πρόβλεψη να πάει τρένο στον Άραξο αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στον σχεδιασμό μας, αλλά το ζήτημα του πως αξιοποιούμε τα αεροδρόμιά μας, ειδικά τα αεροδρόμια με διπλό χαρακτήρα, στρατιωτικά αεροδρόμια, δηλαδή, τα οποία μπορούν όμως να υποδεχθούν και πτήσεις και κυρίως πτήσεις τσάρτερ, είναι προφανώς κάτι το οποίο μας απασχολεί πολύ. Και νομίζω έχει την ξεχωριστή του σημασία ειδικά για την περιοχή της Αχαΐας».

Κ. Μητσοτάκης: Παρουσίασε τα 80+ έργα στην Αχαΐα – Ο απόηχος της διήμερης περιοδείας του  7

ΔΕΣΜΕΥΣΗ

«Ενίσχυση του Καραμανδανείου»

Επιπλέον αξίζει να σταθούμε στην απάντηση του Πρωθυπουργού σε διευκρινιστική ερώτηση για το Καραμανδάνειο:

Το «Καραμανδάνειο» έχει προσφέρει πολλά, όχι μόνο στην πόλη της Πάτρας, αλλά σε όλη την Περιφέρεια στα ζητήματα της περίθαλψης των παιδιών. Είναι ένα νοσοκομείο με μεγάλη ιστορία και με πολύ καλό και ποιοτικό ανθρώπινο δυναμικό το οποίο χρειάζεται, όμως, ενίσχυση. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στα ζητήματα της στελέχωσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, όπου γίνονται μεγάλες προσπάθειες από το Υπουργείο, κυρίως ως προς την προτεραιοποίηση εκείνων των ειδικοτήτων που είναι απολύτως κρίσιμες, εκεί που έχουμε ζητήματα με προκηρύξεις οι οποίες βγαίνουν άγονες.

Κ. Μητσοτάκης: Παρουσίασε τα 80+ έργα στην Αχαΐα – Ο απόηχος της διήμερης περιοδείας του  8

Η απόφαση της κυβέρνησης για το «Καραμανδάνειο» είναι να παρέμβει στο υφιστάμενο νοσοκομείο. Και να παρέμβει δραστικά. Αν θέλετε να προβάλετε στο μέλλον αυτό το οποίο μπορεί να συμβεί στο «Καραμανδάνειο» αρκεί να δείτε τις παρεμβάσεις που έγιναν στα παιδιατρικά νοσοκομεία της Αθήνας -αναφέρομαι στο «Αγία Σοφία» και στο «Αγλαΐα Κυριακού»- τα οποία εκσυγχρονίστηκαν πλήρως.

Αναφέρομαι και στα δωμάτια, αναφέρομαι και στους κοινόχρηστους χώρους, αναφέρομαι και στα χειρουργεία. Είναι δεδομένο ότι το «Καραμανδάνειο» χρειάζεται καινούργια χειρουργεία αλλά χρειάζεται και μία συνολική δραστική παρέμβαση που, κρατώντας το υφιστάμενο κτίριο, θα το κάνουμε πραγματικά ένα σύγχρονο νοσοκομείο.

Δεσμεύομαι απέναντι στους πολίτες της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδας, ότι αυτό θα γίνει. Και ενδεχομένως να μπορέσουμε να το εξασφαλίσουμε και με ιδιωτική χορηγία.

Ο χορηγός ο οποίος ανακατασκεύασε το «Αγία Σοφία» και το «Αγλαΐα Κυριακού» έχει δείξει ενδιαφέρον και για το «Καραμανδάνειο» και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες εξαγγελίες. Αυτά τα έργα, όπως γνωρίζετε, είναι έργα τα οποία υλοποιούνται τμηματικά, γιατί το νοσοκομείο πρέπει να εξακολουθεί να λειτουργεί. Αλλά όπως το κάναμε με εντυπωσιακό, θα έλεγα, αποτέλεσμα στο κεντρικό παιδιατρικό νοσοκομείο της Αθήνας, το ίδιο μπορούμε να πετύχουμε και στο «Καραμανδάνειο».

*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα