150 χιλιάδες ζητά ο δήμος Πατρέων για Πλαζ και Καστελλόκαμπο

30.07.2023 / 20:00
347398448_670786105089755_6059227135387554788_n

ΤΟΥ ΦΑΝΗ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΥ

Τ ο ποσό των 150.935 ευρώ ζητά η δημοτική Αρχή της Πάτρας, από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου, η οποία αποτελεί τον νέο διαχειριστή των ακτών σε Πλαζ και Καστελλόκαμπο. Όπως είναι γνωστό, από φέτος η αρμοδιότητα των συγκεκριμένων παραλιών πέρασε στην ΕΤΑΔ, καθώς τα τμήματα ζωνών αιγιαλού και παραλίας που έχουν χαρακτηριστεί ως «Τουριστικά Δημόσια Κτήματα» και οι επιχειρηματικές μονάδες του ΕΟΤ που είχαν περιέλθει στη διοίκηση του Υπουργείου Οικονομικών το 2017, επιστρέφουν στη δικαιοδοσία της ΕΤΑΔ. Ωστόσο, ο μέχρι πρότινος διαχειριστής τους – δηλαδή ο Δήμος Πατρέων – έχει δαπανήσει αρκετά για ναυαγοσώστες, χημικές τουαλέτες, παγκάκια, σκίαστρα, ντουζιέρες και λοιπό εξοπλισμό στις συγκεκριμένες παραλίες.

Όπως πληροφορείται ο «Νεολόγος» των Πατρών, το θέμα συζητήθηκε σε συνάντηση που είχαν στην Αθήνα, στις αρχές Ιουλίου, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης και ο αντιδήμαρχος Διοίκησης και Οικονομίας Διονύσης Πλέσσας με τον Εντεταλμένο Σύμβουλο και Εκτελών Χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΤΑΔ, Παναγιώτη Μπαλωμένο.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Κώστας Πελετίδης ζήτησε από τον κ. Μπαλωμένο η ΕΤΑΔ ως νέος διαχειριστής των συγκεκριμένων ακτών να καλύψει το κόστος των παρεμβάσεων που έχει κάνει ο Δήμος, ενώ ζητήθηκε να προχωρήσει ο Δήμος τις ενέργειες για τη μίσθωση καντινών μετά από συμφωνητικό με την ΕΤΑΔ. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Νεολόγου» των Πατρών ζητήθηκε από τον κ. Μπαλωμένο να σταλθούν από τον Δήμο, οι συμβάσεις του προηγούμενου έτους για τις καντίνες, αλλά και το κόστος των παρεμβάσεων που έχουν γίνει από τη δημοτική Αρχή στις συγκεκριμένες ακτές, όπως και έγινε.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα ο Δήμος Πατρέων, παρά το γεγονός ότι έχει αποστείλει όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν το κόστος των παρεμβάσεων δεν έχει λάβει καμία απάντηση από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου, τόσο για τις μισθώσεις των καντινών, όσο και για το κόστος των παρεμβάσεων.

Πάντως μέχρι σήμερα, και ενώ βρισκόμαστε στην «καρδιά» της θερινής περιόδου, δεν έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη μίσθωση καντινών στην Πλαζ.

Να σημειωθεί ότι από τη δημοτική Αρχή εκτιμούν ότι ο σχεδιασμός της ΕΤΑΔ, αποβλέπει στην αξιοποίηση των παραλιών και της μετατροπής τους σε «φιλέτα» προς όφελος των ιδιωτών. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, έχει προχωρήσει σε καμπάνια ενημέρωσης των δημοτών, ζητώντας ο Δήμος να διαχειρίζεται τις παραλίες προς όφελος των λαϊκών αναγκών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Μάλιστα, το θέμα της διαχείρισης των ακτών θα συζητηθεί πρώτο στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας στις 26 Ιουλίου, με εισηγητή τον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη, ο οποίος θα καλέσει το Σώμα να υπερψηφίσει την πρότασή του για κατάργηση του νόμου 5336/2023 που παραδίδει τις παραλίες στην ΕΤΑΔ Α.Ε..

Τι έχει δαπανήσει ο Δήμος

Ο Δήμος Πατρέων έχει επενδύσει σημαντικά ποσά για να βελτιώσει τις παραλίες σε Πλαζ και Καστελλόκαμπο.

Όσον αφορά την περιοχή της Πλαζ, έχουν τοποθετηθεί συνολικά δύο βάθρα ναυαγοσώστη και ένα βάθρο δίπλα στην Πλαζ, στην περιοχή Καβούρι. Η συνολική δαπάνη για την αποκατάσταση και λειτουργία αυτών των βαθμών ανέρχεται στο ποσό των 82.510 ευρώ με ΦΠΑ για όλη τη σεζόν και για τα τρία βάθρα.

Στην περιοχή του Καστελλόκαμπου, υπάρχει επίσης ένα βάθρο ναυαγοσώστη. Η δαπάνη για την εγκατάσταση και λειτουργία αυτού του βάθρου ανέρχεται στο ποσό των 27.505 ευρώ με ΦΠΑ για όλη τη σεζόν.

Όσον αφορά τις χημικές τουαλέτες, στην περιοχή της Πλαζ υπάρχουν συνολικά 5 χημικές τουαλέτες και μία χημική τουαλέτα για άτομα με ειδικές ανάγκες. Από αυτές, οι δύο βρίσκονται κοντά στο πρώην κάμπινγκ, ενώ οι υπόλοιπες 4 είναι κατανεμημένες κατά μήκος της παραλίας της Πλαζ. Η συνολική δαπάνη για τις έξι χημικές τουαλέτες ανέρχεται στο ποσό των 7.620 ευρώ για τη σεζόν διάρκειας 4 μηνών.

Στην περιοχή του Καστελλόκαμπου, υπάρχουν δυο χημικές τουαλέτες. Η δαπάνη για αυτές ανέρχεται στο ποσό των 2.540 ευρώ για τη σεζόν διάρκειας 4 μηνών.

Επιπλέον, το Τμήμα Αυτεπιστασίας του Δήμου Πατρέων πραγματοποίησε εργασίες και προσωρινές εγκαταστάσεις για τη διευκόλυνση των λουομένων στις παραλίες της Πλαζ και του Καστελόκαμπου. Αυτές οι εργασίες περιλάμβαναν προμήθειες υλικών, κατασκευή υποδομών και μεταφορά τους, καθώς και τοποθέτηση σε βάσεις από σκυρόδεμα και ξύλινο διάδρομο για άτομα με ειδικές ανάγκες. Η συνολική δαπάνη για αυτές τις εργασίες ανέρχεται ως εξής:

• 17 παγκάκια με αξία 350 ευρώ το καθένα, συνολική δαπάνη 5.950 ευρώ.

• 20 ντους με αξία 330 ευρώ το καθένα, συνολική δαπάνη 6.600 ευρώ.

• 14 ομπρέλες με αξία 350 ευρώ η μαθεμία, συνολική δαπάνη 4.900 ευρώ.

• 18 αποδυτήρια απλά με αξία 1.000 ευρώ το καθένα, συνολική δαπάνη 18.000 ευρώ.

• Ένα αποδυτήριο με αξία 2.500 ευρώ.

• 17 ξύλινα σκίαστρα, με αξία 1.500 ευρώ το καθένα, συνολική δαπάνη 25.500 ευρώ.

• 12 απλά σκίαστρα με αξία 400 ευρώ το καθένα, συνολική δαπάνη 4.800 ευρώ.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα