1ο Patras Street Food Festival: Γιατί η Πάτρα το αγκάλιασε σαν… διψασμένη; Το μυστικό της επιτυχίας | dete

1ο Patras Street Food Festival: Γιατί η Πάτρα το αγκάλιασε σαν... διψασμένη; Το μυστικό της επιτυχίας

Τι χρειάζεται μερικές φορές για να αλλάξουμε το κλίμα, να γυρίσουμε το ρολόι και να δούμε τα πράγματα στην …σωστή ώρα; Μια φρέσκια  ιδέα, άνθρωποι με ενθουσιασμό, μια προσεγμένη δουλειά δίχως τα γνωστά πασαλείμματα της ευκολίας που μας έχει αφάνταστα κουράσει και η εγκατάσταση των παρωπίδων (εν προκειμένω σχετικά με την ιδιωτική πρωτοβουλία), στο ντουλάπι με τη ναφθαλίνη.

Τόσο απλά είναι τελικά τα πράγματα για να γίνει κάτι διαφορετικό σε αυτή την πόλη, κάτι που θα την βγάλει από τα δεδομένα της αναμασημένης τροφής και θα της δώσει μια νέα εικόνα, μια νέα εμπειρία, κάτι που θα την πείσει ότι η μιζέρια δεν αποτελεί απαραίτητα τον ενδεδειγμένο συνοδό.

Κάπως έτσι, δια της παρακαμπτηρίου των συνηθισμένων, ήρθε η τεράστια επιτυχία του Patras Street Food Festival, σε ένα διήμερο με πάνω από 16.000 επισκέπτες  που κατέληξε ακόμα και στην αναγκαιότητα να κλείσουν οι πόρτες το βράδυ της Κυριακής, όταν η προσέλευση άγγιξε το κόκκινο και για λόγους ασφαλείας επιλέχθηκε να μείνει εκτός μια μακριά …ουρά που είχε σχηματιστεί έξω από τα εκδοτήρια.

Ήταν τέτοια η επιτυχία της ιδέας που έφεραν στο… τραπέζι τρεις γνωστοί Πατρινοί, η Ναντια Κωνσταντινίδη, ο Δημήτρης Φάκαλος και ο Γιάννης Ροδόπουλος, που περίπτερα του φεστιβάλ- οι εκθέτες που στήριξαν αυτό το πρώτο εγχείρημα-, ξέμειναν το απόγευμα του Σαββάτου από προμήθειες με αποτέλεσμα να ανοίξουν το πρωί της Κυριακής καταστήματα τροφοδοσίας και εξοπλισμών για να γίνει ανεφοδιασμός.

Τα συμπεράσματα που εξάγονται από το 1ο Patras Street Food Festival είναι πολλά και ενδιαφέροντα:

-Η νεολαία της πόλης η οποία ήταν και  η συντριπτική πλειοψηφία όσων πέρασαν την πόρτα του υπέροχου χώρου της παραλιακής, ψηφίζει πρωτοτυπία. Θέλει νέες ιδέες και το έδειξε με τρόπο πέρα από εντυπωσιακό. Το ίδιο συνέβη και με το μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό, κάτι που καταδείχτηκε από την κοσμοσυρροή στις εκδηλώσεις για τα παιδιά οι οποίες άγγιξαν επίσης το αδιαχώρητο.

- Δεν αρκεί μόνο μια ιδέα. Η αισθητική είναι το ήμισυ του παντός. Και ο χώρος ήταν διαμορφωμένος πολύ προσεγμένα και με υψηλά αισθητικά στάνταρτς. Πίσω από τον χώρο που  φιλοξενούσε το κοινό, ήταν ένας άλλος, παράλληλος κόσμος, στον οποίο ήταν κρυμμένες πρίζες, καλώδια, προμήθειες κ.α και τον οποίο ουδείς εκ των συμμετεχόντων αντελήφθη, ενώ η καθαριότητα και η πρόβλεψη για κάδους ήταν υποδειγματική.

- Ο χώρος αποδείχθηκε μικρός για να χωρέσει τόσο κόσμο. Ωστόσο οι διοργανωτές λένε ότι ο χώρος έχει πάρα πολλές δυνατότητες για περαιτέρω διαμόρφωση και μπορεί να χωρέσει πολύ περισσότερο κόσμο σε μια μελλοντική ανάλογη χρήση.

-Ο συνωστισμός των περιπτέρων και οι ατελείωτες ουρές από κόσμο που ανέμενε προφανώς ήταν αποτέλεσμα της ανέλπιστης προσέλευσης. Σαφώς προκαλούσε δυσκολία να περάσει κανείς από τα περίπτερα και να διαπιστώσει τι διαθέτει το καθένα.

-Oι γεύσεις ήταν αυτές που πρέπει. Καμία έκπτωση στην ποιότητα, κανένα από τα γνωστά κόλπα τύπου «περνάμε δεύτερα και τρίτα προϊόντα, φεστιβάλ είναι, ποιος θα το δει;». Η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών στο σερβίρισμα επίσης ήταν ένα συν με μήνυμα.

-Εξαιρετικές οι μουσικές επιλογές. Οι διοργανωτές απέφυγαν την έκπτωση σε κάτι εύπεπτο  και light, γεγονός που θα μπορούσε να κάνει την κατάσταση να διολισθήσει σε ένα είδος λαϊκού θεάματος αντίστοιχης μαζικότητας. Παράλληλα με το γευστικό, είχαμε λοιπόν και το μουσικό γεγονός που  έμεινε στο ύψος των προσδοκιών χωρίς εκπτώσεις

-Δεν έγινε το παραμικρό ατύχημα, δεν εντοπίστηκε κανένα παρατράγουδο. Όλα λειτούργησαν άψογα παρά τη μαζικότητα.

- Το φεστιβάλ έκανε και ένα δεύτερο, παράλληλο ταξίδι. Ένα ταξίδι μέσω των social media με χιλιάδες φωτογραφίες που το… μοίρασαν στον κόσμο του διαδικτύου, πολλαπλασιάζοντας το αποτέλεσμα.

Η Πάτρα «ψήφισε» το νέο, το προσεγμένο, το διαφορετικό, το δροσερό και το αγκάλιασε. Περίπου σαν … διψασμένη.

Γ. Κοντογεωργοπούλου

(από εφημερίδα 7 Μέρες Ενημέρωση)