Το υπουργείο δηλώνει πως… δεν θα φθάσει το τρένο στην Πάτρα | dete

Το υπουργείο δηλώνει πως… δεν θα φθάσει το τρένο στην Πάτρα

«Πονοκέφαλος» για το υπουργείο,  η  αναβάθμιση σε διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ρίο-Λιμένας Πάτρας. Όπως λένε στελέχη στην Αθήνα,  τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλά. Το Υπουργείο Υποδομών έχει κάνει δύο προτάσεις που αφορούν την υπογειοποίηση του τμήματος από την οδό Κανελλοπούλου και μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. Το πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη συμφωνίας με τον δήμο Πάτρας ο οποίος είναι κάθετος στο θέμα της υπογειοποίησης, με αποτέλεσμα όπως διαδίδουν στο υπουργείο, η Πάτρα να κινδυνεύει να μείνει εκτός του σύγχρονου δικτύου σιδηροδρόμων που δημιουργείται στη χώρα συμπαρασύροντας μαζί της το λιμάνι της πόλης και την περιοχή της Ηλείας. Είναι σχεδόν δεδομένο κατά το υπουργείο, ότι το 2022 δεν πρόκειται να έχει σύγχρονο δίκτυο με αποτέλεσμα τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα να πρέπει να τερματίζουν στα Μποζαϊτικα που τα έργα τρέχουν.

Όπως είναι γνωστό  η γραμμή είναι μετρική, δηλαδή είναι στενότερη από αυτή που χρησιμοποιείται στο υπόλοιπο δίκτυο της χώρας. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως αν τελικά δεν βρεθεί λύση, κανένα από τα σημερινά τρένα δεν θα μπορεί να προσεγγίσει την πόλη, ούτε ντιζελοκίνητο, ούτε ηλεκτροκίνητο ενώ το πρόβλημα μεταφέρεται και στο λιμάνι, μιας και δεν θα υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης του εμπορικού λιμένα για τη μεταφόρτωση container. Προς το παρόν λόγω διαφωνιών δεν υπάρχει καν οριστικοποιημένη χάραξη. Οι εξελίξεις αναμένονται, ενώ θα υπάρξει παρέμβαση στις 18 Ιανουαρίου όταν θα φθάσει στην Πάτρα ο Αλέξης Τσίπρας.

Κατηγορηματικός ο Νίκος Κοντοές

"Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη λιμενικής δραστηριότητας και οικονομική άνθιση της πόλης εάν το τρένο δεν διέρχεται από το νέο Λιμάνι", σημείωσε ο Πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές.

Οπως υπογράμμισε ο για να μπορέσει να προσελκύσει το πατρινό λιμάνι εμπορευματική δραστηριότητα μια "κίνηση ματ" που θα πρέπει να γίνει είναι να διέλθει το τρένο από το νέο λιμάνι, ειδάλλως θα χαθεί μιά μεγάλη ευκαιρία για την πόλη , αλλά θα αρχίσει να φυλλοροοεί και η κίνηση μιας και υπάρχουν λιμάνια, όπως της Ηγουμενίτσας που έχει αυξήσει κατακόρυφα την κίνησή του και εχει γίνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό μετά την λειτουργία σύγχρονων οδικών αρτηριών.

Ο Πρόεδρος του ΟΛΠΑ, έχοντας εντελώς διαφορετική θέση από αυτή της δημοτικής αρχής τόνισε: "Θα μπορούσαμε να συμβιβαστούμε σε υπογειοποίηση του τρένου από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου μέχρι την Παπαφλέσσα και στην συνέχεια επίγεια να διέρχεται από το νέο Λιμάνι. Γιατί η σιδηροδρομική σύνδεση είναι ισχυρός πόλος ανάπτυξης".