Το μεγάλο κόλπο της Mitsubishi | dete

Το μεγάλο κόλπο της Mitsubishi

Ενα νέο πλήγµα στο γόητρο της παγκόσµιας αυτοκινητοβιοµηχανίας επιφέρει το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στην Ιαπωνία µε πρωταγωνίστρια τη Mitsubishi, η ηγεσία της οποίας παραδέχθηκε ότι εµφάνιζε παραποιηµένα µεγέθη κατανάλωσης καυσίµου και εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα σε ορισµένα µοντέλα της, «πειράζοντας» την πίεση του αέρα στα ελαστικά τους, µε αποτέλεσµα να εµφανίζουν υψηλότερη αποδοτικότητα από εκείνη που πραγµατικά έχουν.

Τα επίµαχα µοντέλα που ανακοινώθηκαν διατίθενται στην ιαπωνική αγορά, ωστόσο η Mitsubishi θα θεσπίσει ανεξάρτητη επιτροπή προκειµένου να εξετάσει αν υπάρχουν αυτοκίνητα µε παραποιηµένα µεγέθη κατανάλωσης που έχουν εξαχθεί και σε άλλες αγορές.

Σε ειδική συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Τόκιο ο πρόεδρος της εταιρείας Tetsuro Aikawa ζήτησε συγγνώµη για τα ψευδή δεδοµένα και έδωσε στη δηµοσιότητα τα χαρακτηριστικά των τεσσάρων µοντέλων διευκρινίζοντας ότι τα δύο από αυτά διατίθενται µε το σήµα της Mitsubishi ενώ τα άλλα δύο µε το σήµα της Nissan, τα οποία όµως κατασκευάζονται από τη Mitsubishi.

Πρόκειται για τα minicars Mitsubishi eK Wagon και eK Space τα οποία πωλούνται από τη Nissan ως Dayz και Dayz Roox, ενώ σύµφωνα µε τις σχετικές ανακοινώσεις ο συνολικός αριθµός των αυτοκινήτων που επηρεάζονται από την παράνοµη ενέργεια ανέρχεται σε 625.000.

Η Mitsubishi ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις πωλήσεις των επίµαχων µοντέλων και διακόπτει την παραγωγή τους, ενώ πληροφορίες φέρουν τη Nissan έτοιµη να διεκδικήσει αποζηµιώσεις από τη Mitsubishi µε δεδοµένο ότι από τα 625.000 αυτοκίνητα µόνο τα 157.000 έχουν πωληθεί µε το σήµα της Mitsubishi, ενώ τα 468.000 έχουν διατεθεί µε τα διακριτικά της Nissan.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι σύµφωνα µε πληροφορίες η αποκάλυψη του σκανδάλου προήλθε από τη Nissan, όταν διεξήγαγε δικές της µετρήσεις για τα µοντέλα που κατασκευάζει και της παρέχει η Mitsubishi από τον Ιούνιο του 2013.

Σηµειώνεται επίσης ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Mitsubishi έρχεται αντιµέτωπη µε ένα µεγάλο σκάνδαλο, καθώς πριν από περίπου µία δεκαετία αναγκάστηκε να πραγµατοποιήσει µαζικές ανακλήσεις λόγω προβληµάτων ασφαλείας που σχετίζονταν µε κατασκευαστική αστοχία στους άξονες αυτοκινήτων της, τα οποία µπορούσαν να οδηγήσουν ακόµη και στην αποκόλληση των τροχών.