Τι συζητούν κύκλοι της ΕΡΓΟΣΕ για την περίπτωση που τα πράγματα «χοντρύνουν» Το σενάριο- έσχατη λύση για το τρένο | dete

Τι συζητούν κύκλοι της ΕΡΓΟΣΕ για την περίπτωση που τα πράγματα «χοντρύνουν» Το σενάριο- έσχατη λύση για το τρένο

Κι όμως το σενάριο κάνει τον κύκλο των συζητήσεων σε κύκλους της ΕΡΓΟΣΕ στην Αθήνα και στην Πάτρα και κάποιοι ισχυρίζονται ότι είναι ένα ορατό ενδεχόμενο σε περίπτωση που ο δήμος της Πάτρας και άλλοι φορείς επιμείνουν σε κινητοποιήσεις και εμποδίσουν το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής απαιτώντας υπογειοποίηση.

Το σενάριο λοιπόν που όλο και περισσότερο συζητιέται, λέει ότι το Υπουργείο σε περίπτωση που βρεθεί προ αδιεξόδου και δεν μπορέσει να συνεχίσει το έργο λόγω των μεγάλων αντιδράσεων που έχουν προκληθεί, δεν θα ρισκάρει να χαθεί το έργο και μάλιστα να το χρεωθεί και πολιτικά. Οπότε μπορεί να ακολουθήσει μια ...τρίτη οδό, σε  ό,τι αφορά το τμήμα Αθήνα- Πάτρα, στο κομμάτι Ρίο- Άγιος Διονύσιος η οποία συνίσταται στο εξής: στο να δουλέψει ο εργολάβος πάνω στην υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή με ριζική αναβάθμισή της, περνώντας ηλεκτροφόρο γραμμή  τύπου τρόλει και προστατευτικές μπάρες καθόλο το μήκος της.

Χωρίς δηλαδή να χρειαστούν απαλλοτριώσεις ή να προκύψουν περαιτέρω εντάσεις σε ό,τι αφορά τα έργα που θα αποκόπτουν ακόμη περισσότερο τους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διέρχεται η γραμμή.

Σε αυτό  το σενάριο, μάλιστα, το οποίο όπως λένε όσοι το υπερασπίζονται είναι μια ύστατη προσπάθεια εξεύρεσης διεξόδου, θα διατηρηθούν ως έχουν στις θέσεις τους και οι υφιστάμενοι σταθμοί στο συγκεκριμένο κομμάτι, ενώ στη συνέχεια το τρένο θα συνεχίσει κανονικά προς την Πάτρα στο πλαίσιο του σχεδιασμού.

Η διατήρηση των υφιστάμενων από την άλλη, δίνει και το πλεονέκτημα ότι μπορεί να συνεχίσει ο προαστιακός τα δρομολόγιά του.

Όλα αυτά βέβαια, λένε όσοι ισχυρίζονται ότι αυτό το σενάριο μπορεί να λειτουργήσει, υπό την προϋπόθεση ότι θα ναυαγήσουν οι προσπάθειες συνεννόησης μεταξύ του αρμόδιου Υπουργείου και των κατοίκων και τα πράγματα «χοντρύνουν» πολύ με συγκρούσεις που η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν θα επιθυμούσε.

Σε αυτή την περίπτωση, οδεύοντας δηλαδή πάνω στην υφιστάμενη γραμμή θα επιχειρηθεί μια μέση λύση, σίγουρα όχι ιδανική, αλλά μια λύση που δεν θα εμποδίσει το τρένο να φτάσει στην Πάτρα.

Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες με ανακοίνωσή της η ΕΡΓΟΣΕ, απαντούσε στις αιτιάσεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο επισημαίνοντας:  «ο μέχρι τώρα σχεδιασμός αφορούσε αποκλειστικά και μόνο προμελέτες, οι οποίες είναι εξαιρετικά ελλιπείς και προβληματικές και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση, πόσο μάλλον την υλοποίηση του έργου». Με τα ως άνω δεδομένα, σύμφωνα με την εταιρεία, δεν έχει προετοιμαστεί Φάκελος Μεγάλου Έργου, όπως προβλέπεται για έργα που κοστολογούνται άνω των 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εγκριθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΣΤΟ ΣΗΡΙΑΛ

Το νέο επεισόδιο στο σήριαλ που έχει στοιχίσει τη σιδηροδρομική σύνδεση στο μεγαλύτερο λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας ξεκίνησε στις αρχές Απριλίου με την απόδοση από τον ΟΣΕ στην ΕΡΓΟΣΕ του τμήματος Ρίο-Κανελλοπούλου ώστε, με την άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω COVID-19, να ξεκινήσουν οι εργασίες αναβάθμισης της γραμμής. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για μια εργολαβία η οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με ανάδοχο τη GD Infrastutture η οποία συνεργάζεται με τη ΜΗΧΑΝΙΚΗ.

Το «κόλλημα» στην εργολαβία προέκυψε με την εξαγγελία του πρώην υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη ότι είχε επιλεγεί η λύση της ευρείας υπογειοποίησης της γραμμής, από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον κεντρικό σταθμό της πόλης, στον Άγιο Διονύσιο και από εκεί μέχρι τον Άγιο Ανδρέα. Επειδή λοιπόν το τελευταίο τμήμα της τρέχουσας εργολαβίας Ψαθόπυργος-Ρίο θα επηρεαζόταν από αυτή την εξέλιξη, δόθηκε τότε εντολή να σταματήσουν τα έργα για να αλλάξει η μελέτη.

Η αλλαγή όμως στο τιμόνι του Υπουργείου έφερε στην επιφάνεια τον αντίλογο περί ενός «φαραωνικού» έργου, καθώς πρόκειται για μια υπογειοποίηση 9 χλμ εντός αστικού ιστού. Ως πιο ρεαλιστική και χρηματοδοτήσιμη λύση προκρίνεται αυτή της μερικής υπογειοποίησης με cut-and-cover. Λύση όμως που βρίσκει απέναντί της τον Δήμαρχο Πατρέων, κ. Κώστα Πελετίδη και το δημοτικό συμβούλιο της Πάτρας, που δεν θέλει υπέργειο σιδηρόδρομο στην πόλη και απαιτεί τη λύση της πλήρους υπογειοποίησης.