Τέλος οι diesel κινητήρες στην ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota από τα τέλη του 2018

Αν και δεν πρόκειται για κεραυνό εν αιθρία μιας και ο ιαπωνικός όμιλος είχε ήδη ανακοινώσει ότι δεν θα εξελίξει μια νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων, στρέφοντας το ενδιαφέρον του και την εξέλιξη προς φιλικότερες προς το περιβάλλον τεχνολογίες, ο επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Toyota, Johan Van Zyl, ανακοίνωσε και επισήμως από την έκθεση της Γενεύης, ότι η Toyota θα σταματήσει τη διάθεση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων μοντέλων της στη γηραιά ήπειρο από τα τέλη της χρονιάς.

Εξαιρέσεις θα αποτελέσουν μόνο μοντέλα όπως το Land Cruiser, το Hilux και το Proace «οι αγοραστές των οποίων επιθυμούν τα υψηλότερα επίπεδα ροπής που προσφέρουν οι diesel κινητήρες», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Toyota.

Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση της Toyota δεν αποτελεί έκπληξη καθώς οι Ιάπωνες έχουν ήδη εδώ και αρκετά χρόνια αφιερώσει τις προσπάθειες τους στην εξέλιξη πιο φιλικών προς το περιβάλλον και αποδοτικών τεχνολογιών όπως τα υβριδικά σύνολα.

Ενδεικτικό είναι άλλωστε, ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων εκδόσεων μοντέλων Toyota αντιστοιχούν στο 10% των συνολικών πωλήσεων της ιαπωνικής φίρμας στην Ευρώπη όταν οι υβριδικές εκδόσεις εκπροσωπούν το 40%.

Εξίσου χαρακτηριστικό της απήχησης των εκδόσεων με υβριδική τεχνολογία την οποία ουσιαστικά καθιέρωσαν οι Ιάπωνες, είναι ότι η αναλογία πωλήσεων του C-HR το οποίο διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης και υβριδική είναι 80% υπέρ της δεύτερης.

auto.in.gr