ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – ΛΙΝΑ ΓΕΡΟΝΙΚΟΥ: “Μια σοπράνο….μαέστρος” | dete

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ - ΛΙΝΑ ΓΕΡΟΝΙΚΟΥ: "Μια σοπράνο….μαέστρος"

της Μαρίας Ανδριέλου

Από μικρή είχε μεγάλη αγάπη στη μουσική. Ήταν η παρέα της και αυτό που την γοήτευε περισσότερο απ όλα.

Η Πατρινή σοπράνο Λίνα Γερονίκου είναι διπλωματούχος Μονωδίας  και πτυχιούχος Φούγκας.

Καίτοι πτυχιούχος του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών, η κλασική μουσική την κέρδισε αμέσως και ακολούθησε τα χνάρια της μητέρας της, η οποία είναι καθηγήτρια μουσικής.

Οι συνεργασίες της με σπουδαία ονόματα από τον χώρο της κλασσικής μουσικής και όχι μόνο,πολλές…Όσο για την όπερα, εδώ, οι ερμηνείες της, ξεχωριστές και ενδιαφέρουσες…

geronikoy 1 geronikoy 3 geronikoy 4

Πως ξεκίνησε η ενασχόλησή  σας με την κλασσική μουσική;

Από την κοιλιά της μάνας μου… κυριολεκτικά! Είναι και η μητέρα μου καθηγήτρια μουσικής και έτσι ανέκαθεν ήμουνα μέσα στα ωδεία και τις συναυλίες.

Στην Ελλάδα, πόσο εξοικειωμένοι είμαστε με την όπερα, με το λυρικό τραγούδι γενικά;

Η μουσική μας παιδεία περιλαμβάνει αυτό το μουσικό είδος ή θεωρείτε ότι το λαϊκό τραγούδι είναι βαθιά ριζωμένο στην κουλτούρα του Έλληνα και δεν υπάρχει χώρος για κάτι άλλο;

Χώρος υπάρχει για όλα. Ανάλογα με την ώρα και τη διάθεσή μας ψυχαγωγούμαστε με το αντίστοιχο είδος μουσικής.

Η όπερα είναι ένα είδος που γεννήθηκε στην Ιταλία, αλλά σε μια προσπάθεια αναβίωσης της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Δεν είναι λοιπόν τόσο ξένο από μας όσο κάποιοι νομίζουν.

Τόσο η όπερα όσο και η οπερέτα στην περίοδο του μεσοπολέμου γνώρισαν μεγάλη άνθιση στην Αθήνα και τα Επτάνησα.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι αποσπάσματα από όπερες τα αγκάλιασε ο λαός και τα θεωρεί δημοτικά τραγούδια,για παράδειγμα το γνωστό «Ο γερο-Δήμος πέθανε» που στην πραγματικότητα είναι άρια από την όπερα «Μάρκος Μπότσαρης» του Παύλου Καρρέρ.

Αγαπάτε πολύ την όπερα. Τι είναι αυτό που σας γοητεύει σε αυτήν και πώς θα τη συστήνατε σε κάποιον που δεν τη γνωρίζει;

Η όπερα είναι μουσικό θέατρο. Αυτός ο συνδυασμός μουσικής και θεατρικής πράξης είναι για μένα  η γοητεία της.

Όπως και τα θεατρικά έργα, έτσι και οι όπερες ποικίλουν σε θεματολογία, ύφος και εποχή. Μπορεί κανείς να βρει το αντίστοιχο της τραγωδίας (operaseria) αλλά και της κωμωδίας (operabuffa).

Προσωπικά για πρώτη επαφή θα πρότεινα ένα κωμικό έργο ή μια οπερέτα που έχουν πιο ανάλαφρη θεματολογία και μουσική.

Τι είδους μουσική σας αρέσει να διευθύνετε και ποιο είναι το απόλυτο για εσάς έργο με το οποίο θα θέλατε να καταπιαστείτε στο μέλλον;

Η μουσική εργογραφία προσφέρει ατελείωτο υλικό, είναι πολύ δύσκολο λοιπόν να ξεχωρίσω ένα και μόνο έργο.

Όπως ως ακροατής ελκύομαι από διαφορετικά πράγματα, έτσι και ως μαέστρος μου αρέσει να καταπιάνομαι με διαφορετικά είδη, αυτό  άλλωστε φαίνεται και από τη μέχρι τώρα πορεία μου.

Φυσικά η επιλογή έργου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δυνατότητες του εκάστοτε συνόλου και το στόχο της εκδήλωσης.

Έχετε κάνει πολλές και ενδιαφέρουσες συνεργασίες, ποια σας ενθουσίασε περισσότερο και γιατί;
Όλες οι συνεργασίες μου προσέφεραν γνώση και χαρά. Αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποιες, θα ήταν αυτές που είχα την ευκαιρία να δουλέψω με τον ίδιο το συνθέτη των έργων, από το Μίμη Πλέσσα στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, στο sir JohnRutter στο Φεστιβάλ Αιγαίου στη Σύρο και τον Dr. LarryNickel τον περασμένο μήνα στο CarnegieHall στη Νέα Υόρκη.

Τι θα μπορούσε να γίνει για καλύτερες συνθήκες στην μουσική εκπαίδευση;

Κατά τη γνώμη μου χρειάζεται μια γενική αναμόρφωση στη μουσική εκπαίδευση, τα υπουργεία παιδείας και πολιτισμού να συνεργαστούν και να χαραχτεί μια κοινή στρατηγική.

Είναι κρίμα η μουσική παιδεία να θεωρείται πλέον πολυτέλεια. Ευτυχώς όλο και περισσότεροι γονείς καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι να έρχεται ένα παιδί σε επαφή μαζί της από μικρή ηλικία.

Προσωπικά παίρνω μεγάλη χαρά βλέποντας πόσο απολαμβάνουν τα μαθήματα μουσικής μέσα από το παιχνίδι οι μικροί μαθητές μου.

Ποια ήταν μέχρι σήμερα η σημαντικότερη στιγμή της πορείας σας;

Δεν ξέρω αν είναι η σημαντικότερη, σίγουρα όμως ήταν πολύ ιδιαίτερη η πρώτη φορά που κλήθηκα να μελετήσω και να ερμηνεύσω έναν ολόκληρο ρόλο επί σκηνής, και μάλιστα … της κακιάς! (Venerella, στην όπερα Cenerentola του Wolf-Ferrari)

Ποιες θα ήταν οι συμβουλές σας στους νέους μουσικούς που θα ήθελαν να ακολουθήσουν αυτό τον δρόμο; Επιγραμματικά:

Μεράκι, πολύ δουλειά και προσεκτική επιλογή δασκάλων και συνεργατών.

Ποιο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η κλασική μουσική σήμερα;

Όπως κάθε τι κλασικό, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για εξέλιξη.

Σε τι προσβλέπετε μελλοντικά;

Όλοι μας έχουμε όνειρα και διαρκώς αποκτούμε καινούρια…Ελπίζω να έχω υγεία και δύναμη για να τα κυνηγάω!