Σταύρος Ράπτης: Ο πατρινός σεναριογράφος διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ Βενετίας | dete

Σταύρος Ράπτης: Ο πατρινός σεναριογράφος διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ Βενετίας

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Νίκου, Μήλα (Apples), συμμετέχει και ανοίγει το επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του τμήματος Orizzonti, του 77ου φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας που θα διεξαχθεί από τις 2 μέχρι και τις 12 Σεπτεμβρίου. Είναι η πρώτη φορά που ελληνική ταινία θα ανοίξει ένα από τα δύο βασικά προγράμματα του φεστιβάλ Βενετίας. Το σενάριο της ταινίας συνυπογράφει ο πατρινός Σταυρος Ράπτης.

Οκτώ χρόνια μετά το KM, την βραβευμένη μικρού μήκους που συμμετείχε σε πάνω από 40 διεθνή φεστιβάλ μεταξύ των οποίων τα Ρότερνταμ, Παλμ Σπριγνκς, Σίδνει, ο Χρήστος Νίκου επιστρέφει με τα Μήλα για να αφηγηθεί μια γοητευτικά αλλόκοτη, πρωτότυπη ιστορία με ήρωα έναν άνδρα που πάσχει από απώλεια μνήμης σε μια πόλη που ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχειαρχίσει να ξεχνά.

Ισορροπώντας ανάμεσα στην σάτιρα και στη ρομαντική διάθεση ενός δυστοπικού παραμυθιού, τα Μήλα εξερευνούν την έννοια της ταυτότητας και της πραγματικότητας.

Μήπως τελικά είμαστε όλα όσα δεν μπορούμε να ξεχάσουμε;

Σύνοψη
Μια αναπάντεχη επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Άρη, ένα άνδρα γύρω στα 40, (Άρης Σερβετάλης) να ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Αρης βγάζει μια φωτογραφία polaroidως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις θα συναντήσει την Άννα (Σοφία Γεωργοβασίλη), μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα.
Το ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου διαθέτει μια σουρεαλιστική και αινιγματική πρώτη ύλη και καταλήγει ως μια γοητευτική εξερεύνηση της ταυτότητας και των ορίων της πραγματικότητας, σε μια κοινωνία που θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια μη αναστρέψιμη επιδημία.


Βιογραφικό σκηνοθέτη
Ο Χρήστος Νίκου αφού δεν σπούδασε κινηματογράφο, ξεκίνησε να δουλεύει σε ελληνικές ταινίες ως βοηθός σκηνοθέτη. Πρώτη εξ αυτών ήταν ο Κυνόδοντας. Έπειτα ακολούθησαν επτά μεταξύ των οποίων και το BeforeMidnight του RichardLinklater. Κάπου ενδιάμεσα έγραψε και σκηνοθέτησε την μοναδική του μικρού μήκους ταινία, KM. Πριν λίγο καιρό ολοκλήρωσε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του. Μια ταινία που ξεκινάει το διεθνές ταξίδι της ως ταινία έναρξης του orizzonti στο φεστιβάλ Βενετίας. Ταυτόχρονα η ταινία του έδωσε την ευκαιρία να υπογράψει με την CAA, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία της Αμερικής, και να εκπροσωπείται από τον μάνατζερ JeromeDubozο οποίος εκπροσωπεί ανάμεσα σε άλλους, σκηνοθέτες όπως ο Μπονγκ Τζουν-χο. Επόμενο βήμα του η πρώτη αγγλόφωνη ταινία που βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης σε συνεργασία με την CAA.

 

Βιογραφικό σεναριογράφου

Ο Σταύρος Ράπτης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα. Η μικρού μήκους ταινία του  “Αριστερά Δεξιά” (παραγωγή μικροφίλμ ΕΡΤ) συμμετείχε σε 35 διεθνή φεστιβάλ (ενδεικτικά Sarajevo, Shanghai, SãoPaulo, Ljubljana, Encounters) όπου απέσπασε βραβεία και μνείες.

Τα σενάρια του “OneDayOlder”  και “Μαθήματα Κολύμβησης” επιδοτήθηκαν από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Ως castingdirector έχει εργαστεί για ελληνικές και διεθνείς παραγωγές .Ενδεικτικά («CosmicCandy», «Nocturne», «Inthefade», «TheLittleDrummerGirl», «Park», «Durrells», «Νορβηγία», «Τετάρτη 04.45», “L” ), περισσότερες από δέκα μικρού μήκους ταινίες και περίπου 500 διαφημιστικά από το 2001 έως σήμερα.

 


Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Χρήστος Νίκου
Σενάριο: Χρήστος Νίκου, Σταύρος Ράπτης
Πρωταγωνιστούν: Άρης Σερβετάλης, Σοφία Γεωργοβασίλη, Άννα Καλαϊτζίδου, Αργύρης Μπακιρτζής
Διεύθυνση φωτογραφίας: Bartosz Świniarski
Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης
Πρωτότυπη μουσική: TheBoy
Casting: Σταύρος Ράπτης
Σχεδιασμός ήχου: Λέανδρος Ντούνης

Ήχος: Κώστας Κουτελιδάκης
Σκηνικά: Έφη Μπίρμπα

Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Μακιγιάζ: Κυριακή Μελίδου
Διεύθυνση παραγωγής: Τέτα Αποστολάκη
Lineproducer: Σέβη Μώρου
Βοηθοί παραγωγοί: VirginieDevesa, JeromeDuboz, AntoineSimkine
Συμπαραγωγοί: AlesPavlin, AndrejStritof, Στέφανος Γκάνος, Σταύρος Ράπτης
Εκτέλεση παραγωγής: Νίκος Σμπιλίρης
Παραγωγή: Ηρακλής Μαυροειδής, Άγγελος Βενέτης, Άρης Ντάγιος, MariuszWłodarski, Χρήστος Νίκου
Διεθνείς πωλήσεις: AlphaViolet, CAA

 

Η ταινία είναι μια παραγωγή τηςBooProductionsπου στο βιογραφικό της βρίσκονται δύο από τις σημαντικότερες ταινίες(Κυνόδοντας, Attenberg) του ελληνικού κινηματογράφου της τελευταίας εικοσαετίας. Σε συμπαραγωγή με την πολωνική εταιρία LavaFilms, την Musou Music Group, την σλοβένικη εταιρία PerfoProduction και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Πολωνικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου, της ΕΡΤ, του ΕΚΟΜΕ και του CreativeEuropeMediaProgram. Τις διεθνείς πωλήσεις έχει αναλάβει η γαλλική εταιρία AlphaViolet και ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορείατης Αμερικής CAA.

Τα Μήλα είναι έναςστοχασμός πάνω στην ταυτότητα και την απώλειά της, στη μνήμη και τον πόνο. Αφηγούνται μια εμπνευσμένη ιστορία με αρκετά κωμικά αλλά και συναισθηματικά μέρη, με κρυμμένα τα νοήματά τους μέχρι και το τέλος, χωρίς να υποκύπτουν σε μια καταφανώς προβλέψιμη ακολουθία συμβάντων.

 

Φέρνοντας στο νου την «Πανούκλα» του Καμύ ή το «Περί Τυφλότητος» του Σαραμάγκου, τα Μήλα δεντοποθετούν την επιδημία σε πρωταγωνιστικό στοιχείο, αλλά σαν μια αφορμή για να μιλήσει κανείς για το ανθρώπινο είδος και τους κώδικες που χρησιμοποιεί για να επικοινωνήσει σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο.
Θα μπορούσε να διαδραματίζεται σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πόλη του σήμερα, αλλά όχι σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, καθώς επικρατεί μια ρετρό αισθητική και η ψηφιακή τεχνολογία είναι σχεδόν απούσα κάνοντας ένα πανέξυπνο σχόλιο πάνω στα social media και στην επιρροή τους στην καθημερινότητα.

Η ταινία λειτουργεί σαν μια αλληγορία για το τι διαμορφώνει έναν άνθρωπο στο ποιος πραγματικά είναι και στο αν μιμείται, επηρεάζεται ή δημιουργεί ένα μέρος του από τους άλλους.

Τα Μήλα βασίζονται πολύ πετυχημένα στην δύναμη της αφήγησης τους χρησιμοποιώντας λέξεις, εικόνες και ήχους για να θέσουν βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα.

Cinetic Media, Talent Management & Content Sales

Η ταινία θα κυκλοφορήσει από την Feelgood τον Νοέμβριο του 2020