Πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις; Τα δύο σενάρια που μελετά το υπουργείο | dete

Πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις; Τα δύο σενάρια που μελετά το υπουργείο

Το "plan B" του υπουργείου Παιδείας φαίνεται να έρχεται ακόμη πιο κοντά, καθώς προς το παρόν το ενδεχόμενο να ανοίξουν άμεσα τα σχολεία φαίνεται να απομακρύνεται.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ, σημείωσε ότι "εάν μιλάμε για 2 με 3 εβδομάδες τότε μπορούμε με σχετικά ήπια μέτρα να αναπληρώσουμε το χαμένο έδαφος". Άρα, μείωση της διάρκειας της διδακτικής ώρας, περικοπή εκδρομών και περιπάτων.

Όμως, εκείνο που φαίνεται να προδιαγράφεται είναι η διακοπή για μεγαλύτερο διάστημα. "Εάν μιλάμε για μία διακοπή που υπερβαίνει τις 2 με 3 εβδομάδες τότε πρέπει να πάμε σε πιο δραστικά μέτρα", είπε η υπουργός.

Το "plan C": Επέκταση σχολικού έτους και αλλαγή ημερομηνίας Πανελλαδικών

"Ενδεχομένως επέκταση του σχολικού έτους και μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων" είναι τα δύο παραδείγματα που έφερε η υπουργός στη συνέντευξή της.

Στο υπουργείο Παιδείας εξετάζουν δύο σενάρια:

Το πρώτο είναι να γίνουν οι Πανελλαδικές Εξατάσεις τον Ιούλιο και το δεύτερο -απευκταίο και ακραίο- να μεταφερθούν για τον Σεπτέμβριο. Στην πρώτη περίπτωση οι επιτελείς του υπουργείου θα πρέπει να κάνουν ένα σπριντ για να προλάβουν την ολοκήρωση της βαθμολόγησης, την διασταύρωση των στοιχείων από την υπηρεσία Μηχανογράφησης, την έκδοση των βαθμολογιών και των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια μέσα σε διάστημα, ουσιαστικά, ενός μήνα. Ο μηχανισμός θα ανταποκριθεί; Θα αντέξει;. Το ερώτημα παραμένει.

Στη δεύτερη περίπτωση -αυτή του Σεπτεμβρίου- το σενάριο προσκρούει κυρίως σε δύο σημεία: να μην "μλποκάρουν" οι Πανελλαδικές ούτε την έναρξη της σχολικής χρονιάς ούτε τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων ως προς το πρώτο εξάμηνο. Και πάλι ένα σπριντ υψηλού, όμως, ρίσκου.

"Πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε όσο γίνεται την αναστάτωση των μαθητών" είπε η κ. Κεραμέως, σημειώνοντας πως και για τις πανελλαδικές, η επιδίωξη είναι αν μεταφερθούν να γίνει "όσο πιο κοντά γίνεται στην κανονική ημερομηνία έναρξης ούτως ώστε η αναστάτωση να είναι η μικρότερη δυνατή για τους μαθητές".

ΕΛΜΕ προτείνει να μην γίνουν οι εξετάσεις του Γυμνασίου

Τη μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και για τις υπόλοιπες τάξεις αναστολή για τη φετινή χρονιά παντός είδους γραπτών εξετάσεων όλων των τύπων σχολείων (γραπτά υποχρεωτικά διαγωνίσματα και γραπτές δοκιμασίες στο τέλος της χρονιάς) ζητά η ΕΛΜΕ Αχαϊας.

Το σενάριο να μη γίνουν φέτος εκτάκτως οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου βρίσκεται στο τραπέζι του υπουργείου Παιδείας, αν τα σχολεία κριθεί σκόπιμο να παραμείνουν κλειστά για μεγαλύτερο διάστημα.

Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ, μεταξύ άλλων, ζητά από το υπουργείο:

1. Κατάργηση των πάσης φύσεως ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλους τους τύπους σχολείων στο μοντέλο του 1988.

2. Μείωση της εξεταστέας ύλης. Υπάρχουν δύο μοντέλα που μπορεί να επιλέξει το υπουργείο σύντομα.

3. Σε πιο συγκεκριμένο χρονικό προσδιορισμό των πανελλαδικών εξετάσεων.

4. Να μην απαιτείται σε καμία περίπτωση φυσική παρουσία στα σχολεία, που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν απολυμανθεί, από διευθυντές και πληροφορικούς, αλλά και όσους χρειάζονται τεχνική υποστήριξη. Άμεση επιστροφή όλων των συναδέλφων που υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους. Ζητάμε την άμεση απαγόρευση λειτουργίας των ΚΕΣΥ στα πρότυπα των σχολικών μονάδων.

5. Να καθορισθεί με τον πιο επίσημο τρόπο ότι το περιεχόμενη της τηλεκπαίδευσης αφορά μόνο διδαχθείσα ύλη στο σχολείο και τώρα απoτελεί μόνο Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη.

6. Να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν οι πειραματισμοί εναντίον της ζωντανής διδασκαλίας τώρα και στο μέλλον. Επομένως να συνεχίσει απρόσκοπτα η διαδικασία μόνιμων διορισμών και να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά.

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στα μαθήματα εξ αποστάσεως τα οποία ξεκίνησαν σε ακόμα 16 νομούς της χώρας, εξηγώντας ωστόσο πως το εργαλείο της "ψηφιακής τάξης" δεν υποκαθιστά τη φυσική τάξη, ούτε στοχεύει στο να καλύψει την ύλη με τον τρόπο που το κάνει ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη, αλλά εμβαθύνει και διατηρεί τη στενή επαφή των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

thetoc