Πολλά τα “αγκάθια” για το σχέδιο Καραμανλή για την Πατρών Πύργου | dete

Πολλά τα "αγκάθια" για το σχέδιο Καραμανλή για την Πατρών Πύργου

Αρκετά είναι τα αγκάθια που προκύπτουν από την απόφαση του Κώστα Καραμανλή να προχωρήσει σε συμφωνία με την Ολυμπία οδό, δίνοντας της όλο το έργο τον νέο αυτοκινητόδρομο της Πατρών - Πύργου που πρέπει να ολοκληρωθεί με βάση το χρονοδιάγραμμα έως το 2023.

ιΟ δρόμος της αλλαγής των κατασκευαστών που σχεδιάζει είναι, σύμφωνα με παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου, γεμάτος «λακκούβες». Κατά πρώτον κανείς δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένη την συμφωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα νέα πλάνα του υπουργού Υποδομών.

Άλλωστε και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής στη συνάντηση που είχε την Τρίτη με εκπροσώπους της Αχαΐας και της Ηλείας, έκανε λόγο για προφορικές διαβεβαιώσεις, δεν μπορούσε όμως με σιγουριά να μιλήσει για οριστική συμφωνία.

Για τον λόγο αυτό μάλιστα ξεδίπλωσε και ένα δεύτερο, εναλλακτικό, σενάριο στην περίπτωση που οι Ευρωπαίοι πουν όχι. Το σενάριο αυτό κάνει λόγο για νέο διαγωνισμό από την αρχή και νέες μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του οδικού άξονα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τις τρεις αρμόδιες διευθύνσεις των αξιωματούχων της Ευρωπαικής Ένωσης οι δύο δεν βλέπουν με αρνητικό μάτι το σχέδιο του Καραμανλή, η τρίτη όμως δείχνει να είναι αρνητική.

Επιπλέον κανείς δεν ξέρει το τι θα κάνουν οι εργολάβοι που σήμερα δουλεύουν στην Πατρών-Πύργου τις πέντε από τις οκτώ εργολαβίες, έχοντας υπογράψει συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο. Εάν αυτοί αποφασίσουν να μην δεχθούν την αποζημίωση Καραμανλή και προσφύγουν στη Δικαιοσύνη - κάτι που τουλάχστον είναι και το πιθανότερο σενάριο,  τότε το θέμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς όσο διαρκεί η δικαστική εκκρεμότητα δεν θα εκτελούνται εργασίες.

Άρα το έργο πάει και άλλο πίσω, την στιγμή που οι τοπικές κοινωνίες θα πιέζουν για την άμεση ολοκλήρωση του. Δικαίως λοιπόν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος που πιέζει και αυτή την πλευρά της κρατάει χαμηλούς τόνους για το όλο θέμα μετά και τη σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Υποδομών.