Περιμένοντας τον Σεπτέμβρη για το άνοιγμα των σχολείων με φόντο τον κορονοϊό | dete

Περιμένοντας τον Σεπτέμβρη για το άνοιγμα των σχολείων με φόντο τον κορονοϊό

Εν αναμονή του πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία από την νέα χρονιά βρίσκονται οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί από τη στιγμή που όπως όλα δείχνουν ο κορωνοϊός ήρθε για να μείνει στις ζωές μας.

Κάτι που σημαίνει ότι η λειτουργία των σχολείων θα πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα του. Μέχρι ώρας οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί ακούνε αρκετές προτάσεις, όμως, όλα δείχνουν ότι απουσιάζει ένα οργανωμένο σχέδιο από το υπουργείο Παιδείας με αποτέλεσμα δάσκαλοι, μαθητές και γονείς να αγωνιούν από τώρα για τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Ο πρόεδρος του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών Αχαΐας Τάσος Σταυρογιαννόπουλος τονίζει πάνω στο θέμα: «Η αλήθεια είναι ότι οι σχολικές επιτροπές θα πρέπει να γνωρίζουν αρκετές μέρες νωρίτερα το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσουν  τα σχολεία τη νέα χρονιά.

Γνωρίζαμε, άλλωστε, από την διάρκεια της προηγούμενης καραντίνας ότι ο κορωνοϊός θα είναι μαζί μας από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς. Αλήθεια είναι επίσης ότι από το πλαίσιο των αποφάσεων που θα παρθούν ενδέχεται να προκύψουν ορισμένα προβλήματα τα οποία θα πρέπει να γνωρίζουν οι σχολικές επιτροπές για να δώσουν τις δικές τους προτάσεις ή να ετοιμάσουν κάποιες λύσεις.

Μέχρι τώρα όμως δεν γνωρίζουμε την ύπαρξη κάποιου οργανωμένου σχεδίου από πλευράς υπουργείου». Σύμφωνα με τον κ. Σταυρογιαννόπουλο όλα δείχνουν ότι οι οριστικές αποφάσεις από το υπουργείο θα παρθούν από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία που θα έχει ο κορωνοϊός και το πώς θα είμαστε τον Σεπτέμβρη.

Η αύξηση πάντως των κρουσμάτων είναι ένα ανησυχητικό σημάδι, με φόντο τη νέα σχολική χρονιά. «Αυτή τη στιγμή το μόνο που γνωρίζουμε είναι τα όσα διαβάζουμε στις εφημερίδες και τα όσα βλέπουμε στις τηλεοράσεις» τονίζει ο κ. Σταυρογιαννόπουλος, προσθέτοντας:

«Η κ. Κεραμέως κατά την διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής της στην Πάτρα μας είχε τονίσει ότι θα υπάρξει έγκυρη ενημέρωση για την λειτουργία των σχολείων εν όψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς. Περιμένουμε λοιπόν».

 Τα δύο σενάρια

Τα όσα ακούγονται μέχρι ώρας στηρίζονται σε δύο κατευθύνσεις. Στο ενδεχόμενο της λειτουργίας των σχολείων με τους μαθητές να συνεχίζουν κανονικά τα μαθήματα τους σε καθημερινή βάση και να γίνει όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα το μοίρασμα των μαθητών σε μικρότερα τμήματα.

Το δεύτερο σενάριο που έχει ακουστεί αφορά τη συνέχιση της εκ περιτροπής μαθημάτων ανά τμήμα – κάτι που λειτούργησε μετά το τέλος της καραντίνας, με την διαφορά ότι τα τμήματα που δεν θα πηγαίνουν σχολείο τη μία μέρα θα κάνουν τα μαθήματα τους on line στην κατεύθυνση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τόσο για το ένα, όσο και για το άλλο σενάριο, εκπαιδευτικοί, γονείς κα γενικότερα οι σχολικές κοινότητες έχουν τις ενστάσεις τους. Το πρώτο είναι μάλλον ριψοκίνδυνο με όλους τους μαθητές μαζί σε ένα σχολικό συγκρότημα (πόσο μάλλον τώρα που υπάρχει αύξηση των κρουσμάτων), ενώ είναι γνωστό ότι  οι σχολικές υποδομές στο σύνολο σχεδόν της χώρας είναι τέτοιες που δεν υπάρχουν περιθώρια για να μοιραστούν τα τμήματα.

Το δεύτερο, η εκ περιτροπής εκπαίδευση δίνει σε μία προσωρινή λύση τον χαρακτήρα της μονιμότητας και σίγουρα δεν θα λειτουργήσει προς όφελος της γνώσης των μαθητών, πόσο μάλλον όταν η εξ’ αποστάσεως μάθηση δεν μπορεί τόσο εύκολα να υποκαταστήσει τα συμβατικά μαθήματα και την προσωπική επαφή μαθητή – δασκάλου.

Όμως για την ώρα οι πάντες στις σχολικές κοινότητες είναι σε αναμονή. Δεδομένη σχεδόν, κρίνοντας από τα όσα τονίζουν οι ειδικοί επιστήμονες και οι λοιμωξιολόγοι, θα πρέπει να θεωρείται η υποχρεωτική χρήση της μάσκας από τους μαθητές και από τους καθηγητές, τουλάχιστον στη διάρκεια των μαθημάτων.

Κάτι που ασφαλώς και αυτό θα προκαλέσει τις δικές του αντιδράσεις. Με λίγα λόγια η νέα σχολική χρονιά δεν θα είναι καθόλου εύκολη για εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και γενικότερα για τις σχολικές κοινότητες.

Κ.Α.

(από την εφημερίδα "7 Μέρες Ενημέρωση").