ΠΑΤΡΩΝ ΠΥΡΓΟΥ: Όλα δείχνουν πως πάμε για έναρξη… σύντομα! | dete

ΠΑΤΡΩΝ ΠΥΡΓΟΥ: Όλα δείχνουν πως πάμε για έναρξη… σύντομα!

Για τα επόµενα 4 χρόνια  µπορεί να µετατίθεται η ηµεροµηνία παράδοσης της Πατρών Πύργου  όµως µε βάση τις τελευταίες εξελίξεις και την πτώχευση Καλογρίτσα αποδεικνύεται πως ο Κ. Καραµανλής είχε δίκιο, Σίγουρα πάντως όλα δείχνουν πως το 2023 δεν µπορεί να είναι έτοιµο το έργο µετά την απόφαση του Υπουργείου να αναζητήσει άλλη λύση πέραν αυτής των εργολαβιών… Καλογρίτσα, που ούτως ή άλλως καθυστερούσαν το έργο εδώ και χρόνια.

Ο Κώστας Αχ. Καραµανλής σχεδίαζε να εντάξει τα έργα στην Ολυµπία Οδό, από την οποία είχαν «ψαλιδιστεί» τον ∆εκέµβριο του 2013 µε τροπολογία του τότε υπουργού Μιχ. Χρυσοχοΐδη που είχε κυρωθεί από τη Βουλή µε τις ψήφους Ν.∆. - ΠΑΣΟΚ.

Οι Βρυξέλλες όµως ακόµη δεν δίνουν το «πράσινο φως» αν και η κυβέρνηση πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση. Το βασικό «µείον» του νέου αυτοκινητόδροµου των 74,5 χλµ. ήταν από την αρχή η χαµηλή κυκλοφορία και τα περιορισµένα έσοδα από τα διόδια, στοιχεία που δεν τον έκαναν ελκυστικό για τους εργολάβους.

Πέντε χρόνια µετά την υπογραφή της αρχικής σύµβασης του 2007 για την Ολυµπία Οδό, αξιοποίησαν το πάγωµα των έργων την περίοδο 2010-2013, για να απαλλαγούν από το συγκεκριµένο κοµµάτι.

Η πρόβλεψη του νόµου για επαναδηµοπράτηση µέσα στο πρώτο εξάµηνο του 2014 δεν τηρήθηκε και δύο χρόνια αργότερα το υπουργείο ξεκίνησε νέες διαπραγµατεύσεις µε τις Βρυξέλλες για τη χρηµατοδότηση των έργων, δεδοµένου ότι οι κοινοτικοί κανονισµοί είχαν αλλάξει.

Ο τότε υπουργός Χρήστος Σπίρτζης επέλεξε να σπάσει τον αυτοκινητόδροµο σε οκτώ κοµµάτια, µε στόχο να πετύχει τη συµµετοχή περισσότερων εταιρειών στους διαγωνισµούς.

Η πολύχρονη «ανοµβρία» έργων, που έφεραν τα µνηµόνια, οδήγησε όµως σε δυσάρεστες εκπλήξεις: τις µεγάλες εκπτώσεις, που ξεπέρασαν το 50% και έκαναν προβληµατική την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδροµου.

Η κατάσταση έγινε πιο περίπλοκη γιατί σε τέσσερις, από τις συνολικά οκτώ, εργολαβίες µειοδότης ήταν ο Χρήστος Καλογρίτσας.

Οι προσφυγές

Η εταιρεία του δεν κατάφερε να καταθέσει τις προβλεπόµενες εγγυητικές επιστολές για τα δύο πρώτα τµήµατα και πριν από ενάµιση χρόνο κηρύχθηκε έκπτωτη. Στην τρίτη περίπτωση αντικαταστάθηκε από την Intrakat, ενώ για την τέταρτη εκκρεµεί η προσφυγή που έχουν υποβάλει η «Θεµέλη» και η κυπριακή «Cyfields». Μέχρι που φθάσαµε στην προηµερών εξέλιξη µε την πτώχευση.

Από τις υπόλοιπες τέσσερις, στις δύο µειοδότης αναδείχθηκε η εταιρεία Παπαϊωάννου και στις άλλες δύο η ιταλική «CD Infastrutture», που συνεργάζεται µε τη «Μηχανική» του Πρόδροµου Εµφιετζόγλου και έχει ξεκινήσει εδώ και εννέα µήνες τα έργα.

Η απόφαση του υπουργείου Υποδοµών να παγώσει τους τελευταίους πέντε  µήνες τις πληρωµές των έτοιµων έργων έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Πρόδροµου Εµφιετζόγλου, που έχει ήδη αποστείλει ογκώδη φάκελο στην ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισµού, ενώ ετοιµάζει µπαράζ προσφυγών στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Ανεξάρτητα όµως µε τις προσφυγές ο υπουργός είναι αποφασισµένος να προχωρήσει το σχέδιό του. Αν όλα πάνε καλά το έργο θα ξεκινήσει µέσα στο 2021 και θα τελειώσει σε 30 µήνες όπως έχει δεσµευθεί η Ολυµπία Οδός.