Πήρε πάνω του τον Βόρειο Άξονα Κρήτης- Ενώ παραμένει άγνωστο εάν φέτος θα δούμε να μπαίνουν μπουλντόζες στην Πατρών – Πύργου | dete

Πήρε πάνω του τον Βόρειο Άξονα Κρήτης- Ενώ παραμένει άγνωστο εάν φέτος θα δούμε να μπαίνουν μπουλντόζες στην Πατρών - Πύργου

Την ώρα που η κυβέρνηση αφήνει δια του αρμόδιου υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή τη μετέωρη υπόσχεση ότι εντός του 2020 θα μπουν μπροστά τα εργοτάξια για την Πατρών – Πύργου, «αν όλα πάνε καλά», ο Κυριάκος Μητσοτάκης παίρνει προσωπικά πάνω του την κατασκευή του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης, δεσμευόμενος κατηγορηματικά για την υλοποίηση της.

«Αποτελεί προσωπική μου δέσμευση ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα γίνει στην ολότητά του», ανέφερε επί λέξει στα Χανιά ο πρωθυπουργός, ο οποίος περιόδευσε στην Κρήτη.

Και για να δείξει ότι δεν πρόκειται για μια αόριστη κυβερνητική εξαγγελία αλλά για ένα έργο που θα μπει σύντομα στο αυλάκι, ανέφερε πως «ο διαγωνισμός για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης θα προκηρυχθεί το 2021, ενώ σε βάθος έξι έως εννέα μηνών θα κατατεθούν οι τελευταίες μελέτες που εκκρεμούν στα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος».

Επιπλέον, πρόσθεσε με έμφαση μιλώντας σε πρώτο ενικό πρόσωπο: «Οι δεσμεύσεις που ανέλαβα απέναντι στην Κρήτη για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής ισχύουν στο ακέραιο. Όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει είναι πολύ αυστηρά».

Επιπροσθέτως, γνωστοποίησε  ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφές με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διασφάλιση χρηματοδότησης. Μάλιστα, για τους πόρους αυτούς σημείωσε πως έχει τεθεί στο τραπέζι η χρήση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που επιστρέφονται στη χώρα μας από το Ευρωσύστημα.

Δυο μέτρα και δυο σταθμά

Κατόπιν αυτών, προφανώς και δεν μπορεί να γίνει καμία σύγκριση σε ό, τι αφορά την αντιμετώπιση από την κυβέρνηση των προαναφερόμενων έργων.

Σε ό, τι αφορά την Πατρών – Πύργου έχουμε μια μάλλον υποτιμητική προσέγγιση, καθότι αυτή γίνεται σε υπουργικό επίπεδο και με τις γνωστές παλινωδίες που τη συνοδεύουν.

Και το πράγμα γίνεται πιο βαρύ, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα  εκκρεμές έργο που χρονίζει και η καθυστέρηση της υλοποίησης του συνεχίζει να κοστίζει την απώλεια ανθρώπινων ζωών στη σημερινή, γνωστή, «καρμανιόλα».

Αντιθέτως, για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης έχουμε την άμεση εκδήλωση του πρωθυπουργικού ενδιαφέροντος, υπό τη μορφή μιας προσωπικής δέσμευσης, το οποίο δεν είδαμε να εκφράζεται και για την Πατρών – Πύργου, αν και θα έπρεπε. Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό;

Προσέχοντας τον τόπο του

Μια λογική ερμηνεία είναι ότι τα Χανιά (απ’ όπου ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο) είναι ο τόπος καταγωγής του Κυριάκου Μητσοτάκη και η παραδοσιακή εκλογική περιφέρεια της οικογένειας του.

Ας μην το αγνοούμε αυτό. Όσο κι αν ο ίδιος εμφανίζεται ως ένας πολιτικός μεταρρυθμιστής και καινοτόμος, δεν παύει να ακολουθεί και κάποιες κλασικές, διαχρονικές, συντεταγμένες.

Μια απ’ αυτές είναι ότι κάθε πολιτικό πρόσωπο που σέβεται τον εαυτό του (πρέπει να) ενδιαφέρεται περισσότερο για τον τόπο του. Επομένως, γιατί ο ίδιος να αποτελέσει την εξαίρεση;

Τούτων δοθέντων, κι ενώ στο δρόμο για την Πατρών – Πύργου είναι στρωμένα πολλά «αγκάθια», δεν αποκλείεται να δούμε τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης να προηγείται κατασκευαστικά και στο τέλος να παραδίδεται συντομότερα στην κυκλοφορία!

Αλχημιστής

(από εφημερίδα 7 Μέρες Ενημέρωση)