Πάτρα: Χιλιάδες οι αιτήσεις για διπλώματα οδήγησης – Λείπουν οι εξεταστές

01.10.2020 / 17:00
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Δεν βρηκατε αυτο που ψαχνετε;

γκο-1-10

Μπορεί το σύστημα εξετάσεων για τους υποψήφιους οδηγούς να επανήλθε στο πλαίσιο του παλιού, καθώς η κυβέρνηση απέσυρε με το που ήρθε στην εξουσία το προηγούμενο που είχε φέρει αναστάτωση διαρκείας σε όλες τις σχολές, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η αναμονή έπαψε να υπάρχει.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εκπαιδευτών οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής Αχαΐας Γιώργο Παναγιωτόπουλο, το πρόβλημα της αναμονής για τους υποψήφιους οδηγούς που κάνουν «αμάν» περιμένοντας τη στιγμή για να δώσουν εξετάσεις, είναι μόνιμο και σταθερό και προέρχεται από την …πηγή.

Μεγάλη έλλειψη

«Στην Πάτρα υπάρχει μεγάλη έλλειψη εξεταστών. Οι εξεταστές που έχουμε είναι λίγοι, σε μία πόλη όπου τα διπλώματα που δίνονται κάθε χρόνο είναι χιλιάδες και στην οποία υπάρχει πληθώρα από σχολές οδηγών».

Όπως τονίζει ο κ. Παναγιωτόπουλος είναι ανάγκη να προχωρήσουν οι διαδικασίες που χρειάζονται για να υπάρξουν νέοι εξεταστές, έχοντας παρακολουθήσει τα απαιτούμενα σεμινάρια και να δώσουν έτσι μία ανάσα στον όγκο των υποψηφίων που θέλουν να εξεταστούν κάθε φορά για δίπλωμα».

Βέβαια το αλαλούμ που επικράτησε με το προηγούμενο σύστημα εξετάσεων, την αποχή των εξεταστών που ακολούθησε, αλλά και στη συνέχεα με την εμφάνιση του κορωνοϊού, επιδείνωσαν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

«Πλέον ο μεγαλύτερος όγκος των υποψηφίων που είχαν προκύψει και περίμεναν για μήνες στην αναμονή έχει δώσει εξετάσεις. Όμως σας είπα ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται εκεί, αλλά στην μεγάλη έλλειψη εξεταστών ειδικότερα στην περιοχή μας».

Έξι μήνες διαδικασία

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος όρος αναμονής των υποψηφίων οδηγών για να δώσουν εξετάσεις από τη στιγμή που ολοκληρώνουν τα μαθήματα τους στην σχολή, φτάνει τους δύο μήνες τουλάχιστον.

Αν σε αυτούς προσθέσεις και τους μήνες που χρειάζεται κάποιος για να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία των μαθημάτων, τότε μπορούμε εύκολα να πούμε ότι ο χρόνος που είναι αναγκαίος για ένα άτομο που αποφασίζει να βγάλει ένα δίπλωμα οδήγησης, φτάνει σχεδόν τους έξι μήνες.

Μισός χρόνος δηλαδή για ένα δίπλωμα οδήγησης και αυτό όχι τόσο για λόγους εκπαίδευσης ή αγωγής πάνω στην οδήγηση, αλλά κυρίως λόγω γραφειοκρατίας και ελλείψεων.

Ο κορωνοϊός πάντως έκανε τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα για έναν κλάδο που ήδη είχε φτάσει στο τέλμα προτού καν εμφανιστεί ο ιός αφού οι σχολές επί της ουσίας ήταν επί μήνες σε απραξία.

«Πάνω που τα πράγματα έδειχναν να μπαίνουν σε μία σειρά ο κορωνοϊός ήρθε να τα ακυρώσει όλα» σημειώνει ο κ. Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας ότι στις σχολές οδηγών υπάρχει απόλυτη τήρηση των μέτρων, σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο υγείας του ΕΟΔΥ.

Με μάσκες, αποστάσεις και έναν εκπαιδευτή

«Φοράμε μάσκες στα μαθήματα που γίνονται εντός αυτοκινήτων, υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτής μέσα, ενώ κρατάμε αποστάσεις 1,5 μέτρου στα θεωρητικά μαθήματα που γίνονται σε κάθε σχολή».

«Ένα μηχανάκι 125 κυβικών δεν είναι πατίνι»

 Αναστάτωση και προβληματισμό έχει προκαλέσει η νομοθεσία που ισχύει στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, βάση της οποίας ένας υποψήφιος οδηγός που δίνει εξετάσεις για ένα αυτοκίνητο αποκτά, εφόσον πάρει το δίπλωμα, το δικαίωμα να οδηγήσει και δίκυκλα έως 125 κυβικών.

«Δεν πιστεύω ότι θα περάσει ποτέ κάτι τέτοιο στην Ελλάδα και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω, το θέμα έχει παγώσει. Δεν είναι δυνατόν ένας υποψήφιος που αποκτά ένα δίπλωμα για να οδηγήσει Ι.Χ. να αποκτά την νομιμότητα για να οδηγεί μηχανάκια και μάλιστα 125 κυβικών.

Ένα μηχανάκι 125 κυβικών δεν είναι πατίνι. Είναι επικίνδυνο να εφαρμόσουμε στην πράξη κάτι τέτοιο και αυτό θα δημιουργούσε ακόμα περισσότερα προβλήματα στην ασφάλεια στους δρόμους» τονίζει ο κ. Παναγιωτόπουλος.

«Δεν ξέρω τι ακριβώς ισχύει στην Ευρώπη όμως ξέρω ότι στην Ελλάδα, με τους δρόμους που υπάρχουν και τα δεκάδες τροχαία που γίνονται καθημερινά, δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί μία απόφαση που επί της ουσίας δεν έχει καμία λογική.

Εξάλλου στην Ελλάδα, έχουμε ένα πολύ καλό πλαίσιο για τις εξετάσεις δικύκλων 125 κυβικών και πάνω που δεν θα πρέπει να το αφήσουμε».

Η οικονομική ζημία

 Όπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς μία τέτοια εφαρμογή στην χώρα μας θα δημιουργούσε και τεράστια οικονομική ζημιά στον κλάδο των εκπαιδευτών κυκλοφοριακής αγωγής.

«Έτσι είναι πράγματι. Όμως δεν θεωρώ ότι αυτό είναι το πρωτεύουν στο όλο ζήτημα. Το πρωτεύουν είναι η οδηγική ασφάλεια και η σωστή εκπαιδευτική αγωγή που θα μειώσει έστω και μακροπρόθεσμα τα όσα βλέπουμε να γίνονται στους δρόμους».

Κ.Α.

(από την εφημερίδα “7 Μέρες Ενημέρωση”).

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα