Πάτρα – Τηλεκπαίδευση: Κάποιοι μαθητές… έμειναν «ανεκπαίδευτοι»! | dete

Πάτρα - Τηλεκπαίδευση: Κάποιοι μαθητές… έμειναν «ανεκπαίδευτοι»!

Δεν λειτούργησε σε όλα τα σχολεία – Δεν γινόταν κανένας έλεγχος!

Οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων επέστρεψαν στις τάξεις, όμως τι συνέβη όλο αυτό το χρονικό διάστημα που τα σχολεία ήταν κλειστά; Και τι συμβαίνει και στα δημοτικά που εξακολουθούν να μην λειτουργούν; Οι καταγγελίες για την περίοδο της «καραντίνας» έδιναν και έπαιρναν. Σε αρκετά σχολεία δεν γινόταν μάθημα με τηλε-εκπαίδευση, ή γινόταν με πολύ λίγες ώρες. Αυτό σημαίνει ότι κάποια παιδιά υπερτερούσαν στην μάθηση, έναντι κάποιων άλλων! Το ομολόγησε και ο Διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος Κώστας Γιαννόπουλος. Όπως είπε δεν υπήρχε μηχανισμός ελέγχου των διδακτικών ωρών που έγιναν μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή στα σχολεία.

«Δεν έχουμε σύστημα να ελέγξουμε πόσες ώρες έγινε μάθημα,. Γνωρίζουμε όμως ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είχαν δημιουργήσει ψηφιακές τάξεις» μας είπε. Τι σημαίνει αυτό; Ότι εχουν δίκιο γονείς που κατήγγειλαν στον «Κόσμο» πως δεν γινόταν το ίδιο μάθημα σε όλα τα σχολεία!

Γνωστός δικηγόρος της Πάτρας μας κατήγγειλε πως η εγγονή του διδάχθηκε όλο αυτό το χρονικό διάστημα 4 ή 5 φορές. Μητέρα αγοριού, μαθητή Α’ Λυκείου μας είπε ότι έκαναν μάθημα 3 ώρες την εβδομάδα. Την ίδια ώρα σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, έκαναν μάθημα σε 5ωρη ή 6ωρη βάση… καθημερινά!

Πρόκειται σαφέστατα για αδικία σε βάρος μαθητών οι γονείς των οποίων δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα ενός ιδιωτικού σχολείου και απαιτούν όμως από το δημόσιο να κάνει αυτό που πρέπει. Κάτι το οποίο στην πράξη δεν συνέβη, παρά τη μεγάλη προσπάθεια που κατέλαβε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

 

Πως λειτούργησε το σύστημα

H έκτακτη τηλεκπαίδευση στην εποχή του κορονοϊού έχει δύο σκέλη: χωρίζεται στη «σύγχρονη», στην οποία οι εκπαιδευτικοί κάνουν ζωντανό μάθημα με τους μαθητές μέσω της πλατφόρμας webex της Cisco και στην «ασύγχρονη» στην οποία δημιουργούνται σελίδες κάθε μαθήματος, πάλι σε συγκεκριμένες πλατφόρμες του υπουργείου, πρωτίστως στην e-class που είναι και η υπηρεσία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και δευτερευόντως στην e-me. Σε αυτές τις σελίδες, οι καθηγητές ανεβάζουν υλικό, ασκήσεις, διαγωνίσματα, σημειώσεις, σχεδιαγράμματα που οι μαθητές κατεβάζουν με τους κωδικούς τους. «Σύγχρονη» τηλεκπαίδευση, προς το παρόν, κάνουν κυρίως τα Λύκεια, τόσο τα ΓΕΛ όσο και τα ΕΠΑΛ, με το μεγάλο βάρος να πέφτει στη Γ’ Λυκείου. H ύλη είναι επαναληπτική και δεν προχωράει σε καμία τάξη για τα δημόσια σχολεία.

 

Με τους κωδικούς που στάλθηκαν από το υπουργείο, κάθε καθηγητής έφτιαξε μια εικονική τάξη ενώ ο διευθυντής της σχολικής μονάδας κλήθηκε να ορίσει το πρόγραμμα που δεν συμπίπτει με το προ καραντίνας ωρολόγιο. Το πρόγραμμα αυτό αποστέλλεται με e-mail σε μαθητές και κηδεμόνες, ενώ κάτω από το όνομα κάθε καθηγητή, υπάρχει ένα link που οδηγεί στις εικονικές τάξεις. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική για κανένα από τα δύο μέρη, ούτε για τους πομπούς ούτε για τους δέκτες.