Πάτρα: Καταλήψεις και κορονοϊός φέρνουν μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες στην εκπαίδευση

25.09.2020 / 17:37
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
γκο-4-18

Δυο στοιχεία είναι αυτά που χαρακτηρίζουν το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς που έγινε κάτω από τις συνθήκες της πανδημίας. Από τη μία οι καταλήψεις των μαθητών και οι κινητοποιήσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει σε πολλά σχολεία.

Από την άλλη ο φόβος από πλευράς των γονέων για τον κίνδυνο της διασποράς αφού παρά την τήρηση του μέτρου της χρήσης της μάσκας, η αλήθεια είναι αυτή: Λίγοι από τους γονείς έχουν πειστεί ότι η χρήση της μάσκας μπορεί από μόνη της να κρατήσει τον κορωνοϊό, μακριά από τα σχολεία.

Χρειάζονταν και άλλα μέτρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων της Πάτρας, Τίμο Πατρινό, που η κυβέρνηση δεν έλαβε υπόψη της. «Η μάσκα από μόνη της δεν θα κρατήσει τον κορωνοϊό μακριά από τα σχολεία και τα παιδιά μας. Αυτό είναι σίγουρο.

Εμείς ως γονείς και ως Ένωση είμαστε υπέρ της χρήσης της από την στιγμή που μας το συστήνουν οι ειδικοί, αλλά όπως φαίνεται το όλο ζήτημα αποδείχτηκε το τέλειο άλλοθι από πλευράς κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας για να ξεκινήσουμε την σχολική χρονιά εν μέσω πανδημίας εντελώς απροετοίμαστοι χωρίς σχεδιασμό, παρά τα όσα μας έλεγαν».

«Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν αίθουσες. Εκπαιδευτικοί δεν υπάρχουν»

Τα τρία κυριότερα προβλήματα στα σχολεία για τη σχολική χρονιά είναι τρία, σύμφωνα πάντα με τον κ. Πατρινό. Η μη επάρκεια των σχολικών καθαριστριών στα σχολεία της Πάτρας, ο μεγάλος μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα και η έλλειψη εκπαιδευτικών που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την διάσπαση των τμημάτων.

«Μην ακούτε ότι δεν υπάρχουν χώροι και αίθουσες. Αίθουσες υπάρχουν ή τέλος πάντων θα μπορούσαν να βρεθούν αν η κυβέρνηση είχε την ανάλογη πρόθεση και προχωρούσε σε προσλήψεις εκπαιδευτικών. Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν αίθουσες, έστω και λυόμενα ή κοντέινερ στα οποία έτσι και αλλιώς κάνουν μάθημα αρκετά σχολεία. Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί έτσι ώστε να λειτουργήσουν περισσότερα ολιγομελή τμήματα».

Κανένα από τα τρία παραπάνω προβλήματα δεν λύθηκε. «Ένα μεγάλο μέρος των σχολείων κάνουν μάθημα με τμήματα άνω των 25 μαθητών. Ούτε όμως το ζήτημα με τις σχολικές καθαρίστριες έχει λυθεί. Ο Δήμος προχώρησε στην πρόσληψη των 59 καθαριστριών  όμως οι καθαρίστριες, σε σύγκριση με τις σχολικές μονάδες της Πάτρας, παραμένουν λιγοστές.

Εξάλλου, μέχρι να προχωρήσει αυτή η διαδικασία των part time σε πλήρες ωράριο, χρειάζεται ένας χρόνος. Κατά συνέπεια τα σχολεία μας αυτή την περίοδο, μέσα στην πανδημία, λειτουργούν με πάνω από 25 μαθητές ανά τμήμα και χωρίς επαρκή καθαριότητα».

Οι καταλήψεις και οι χαμένες διδακτικές ώρες

Που θα καταλήξουν όλα αυτά; Ο κ. Πατρινός βλέπει σημαντική αύξηση του αριθμού των καταλήψεων που θα μετατραπούν σε χαμένες διδακτικές ώρες, οι οποίες θα γίνουν ακόμα περισσότερες σε ένα ενδεχόμενο και αρκετά πιθανό lockout σχολείων  και που σε βάθος χρόνου θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην ποιότητα της εκπαίδευσης και στην γνώση που θα παρέχεται στους μαθητές.

«Θα μείνουν κενά στα παιδιά μας μέσα από αυτή την πανδημία τα οποία θα φανούν στη συνέχιση της εκπαίδευσής τους, στην πορεία των σχολικών τους χρόνων. Είναι σίγουρο αυτό.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι προερχόμαστε από μία χρονιά που ήδη έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες οι οποίες επί της ουσίας δεν έχουν αντικατασταθεί ή καλυφθεί. Ένα ενδεχόμενο κύμα καταλήψεων που είναι αρκετά πιθανό ή ένα πιθανό lockout σχολείων σε περίπτωση εντοπισμού κρουσμάτων θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τις χαμένες διδακτικές ώρες.

Και όλο αυτό γιατί η κυβέρνηση δεν έδειξε να έχει την πρόθεση για να προετοιμάσει σωστά τα δημόσια σχολεία κάτω από αυτές τις συνθήκες».

«Είμαστε κατά των καταλήψεων»

Ο κ. Πατρινός δεν πιστεύει ότι πίσω από το κύμα των καταλήψεων υπάρχουν οι αρνητές γονείς της μάσκας. «Πράγματι αρκετοί γονείς ήταν κατά της μάσκας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υποκινούν τις καταλήψεις. Άλλωστε και η κατάληψη μπορεί να γίνει ένα πεδίο διασποράς.

Τη διασπορά φοβούνται οι γονείς όχι το σχολείο ή τη μάσκα. Εξάλλου, ακόμα και σε ό,τι αφορά τους αρνητές της μάσκας, οι περισσότεροι από αυτούς έχουν πειστεί για τη χρήση της.

Έγινε προσπάθεια για αυτό, έστω και αν η κυβέρνηση με την αστοχία της να μας φέρει μάσκες γιγάντιων διαστάσεων, έχυσε το γάλα από την καρδάρα. Εμείς ως ένωση γονέων είμαστε κατά των καταλήψεων, δεν θεωρούμε ότι λύνονται τα προβλήματα με τέτοιους τρόπους.

Όμως από την άλλη δεν μπορούμε να μην δούμε την έλλειψη προετοιμασίας και την επικινδυνότητα που υπάρχει στα σχολεία από την πιθανή διασπορά.

Ούτε μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε τις δυσκολίες της χρήσης της μάσκας, ζητώντας από τους μαθητές να κάνουν μάθημα σε αίθουσες κοντέινερ, με το έναν πάνω στον άλλο, με θερμοκρασία καύσωνα, έχοντας καλύψει το πρόσωπο τους και την αναπνοή τους».

«Δε γίνεται να ξεχνάμε τις αποστάσεις μόνο στα σχολεία»

Πίσω από την προτεραιότητα που φαίνεται ότι δίνει το υπουργείο στη χρήση της μάσκας έναντι των αποστάσεων ασφαλείας και γενικότερα των προετοιμασιών για αυτή την ειδική σχολική χρονιά ο κ. Πατρινός διακρίνει μία άλλη τάση που έχει να κάνει με τη δημόσια εκπαίδευση και την πολιτική της κυβέρνησης απέναντι σε αυτή, εν μέσω πανδημίας.

«Δεν γίνεται σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας να βάζουμε σε προτεραιότητα τις αποστάσεις ασφαλείας και στα σχολεία να την αφήνουμε σε δεύτερη μοίρα. Δεν γίνεται η προετοιμασία για αυτή την δύσκολη σχολική χρονιά να στηρίζεται στη χρήση μιας μάσκας.

Η κυβέρνηση με την στάση της έδειξε την τακτική που θέλει να ακολουθήσει στη δημόσια εκπαίδευση, τόσο εν μέσω πανδημίας, όσο και μακροπρόθεσμα».

Κ.Α.

(απο την εφημερίδα “7 Μέρες Ενημέρωση)

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα