Πάτρα: Η νέα πραγματικότητα στα σχολεία – Μικρότερα τμήματα, περισσότεροι εκπαιδευτικοί | dete

Πάτρα: Η νέα πραγματικότητα στα σχολεία - Μικρότερα τμήματα, περισσότεροι εκπαιδευτικοί

Παρά τις αντίθετες προσδοκίες η προσέλευση των μαθητών στο β’ στάδιο της επιστροφής στα θρανία, δεν ήταν καθόλου μικρή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης οι μαθητές τόσο των Γυμνασίων, όσο και των δύο τάξεων του Λυκείου (Α’ και Β’) επέστρεψαν στα μαθήματά τους και σε όλα τα σχολεία υπήρξε σε γενικές γραμμές μία μεγάλη συμμετοχή.

Δεν υπήρξε, δηλαδή, η τάση που είχε παρατηρηθεί την περασμένη εβδομάδα με το α’ στάδιο του σχεδίου της επιστροφής στα σχολεία που ξεκίνησε από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και τους υποψήφιους των πανελλήνιων εξετάσεων.

Τα μαθήματα κύλησαν ομαλά, στα σχολεία υπήρχαν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ενώ οι χώροι ήταν φροντισμένοι και καθαρισμένοι από τις σχολικές καθαρίστριες που βρίσκονταν εκεί και κατά τη διάρκεια των σχολικών ωρών.

Το μεγάλο στοίχημα όμως για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις σχολικές κοινότητες γενικότερα, δεν έχει να κάνει με τη φετινή χρονιά. Έχει να κάνει με τη νέα, από τη στιγμή που ο κορωνοϊός ήρθε για να μείνει στις ζωές μας, είτε σε μικρό, είτε σε μεγάλο βαθμό.

Το σχολείο θα πρέπει να διαμορφωθεί στις συνθήκες που απαιτεί ο ιός, με βάση πάντα τις οδηγίες των ειδικών. Τι σημαίνει αυτό; Δύο πράγματα που το ένα είναι συνέπεια του άλλου.

Μικρότερα τμήματα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές, σημαίνει ταυτόχρονα περισσότεροι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Μάλλον φτάνει η στιγμή, με λίγα λόγια που το κράτος θα πρέπει να προχωρήσει ύστερα από αρκετά χρόνια σε προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών.

«Από τη στιγμή που ανοίγουν τα σχολεία θα πρέπει να υπάρξει από τώρα ένας επιχειρησιακός σχεδιασμός που θα βάλει όλες τις παραμέτρους κάτω για το πώς θα πρέπει να λειτουργήσουν τη νέα χρονιά. Μικρότερα τμήματα θα χρειαστούν περισσότερους εκπαιδευτικούς».

Όμως δεν είναι μόνο αυτό που θα πρέπει να εξετάσει το υπουργείο για τη νέα χρόνια. Καλύτερες σχολικές υποδομές, αίθουσες τουλάχιστον 40 – 50 τετραγωνικά, προσλήψεις σχολικών καθαριστριών και φυσικά κανόνες για τα διαλείμματα.

Για την ώρα καθηγητές και δάσκαλοι (όταν ανοίξουν τα δημοτικά) προσαρμόζονται σε αυτή την έκτακτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Τη νέα χρονιά η κατάσταση αυτή δεν θα είναι έκτακτη, αλλά μόνιμη, με αυτό μπορεί να σημαίνει. «Μιλάμε για μία νέα πραγματικότητα για τη νέα χρονιά και κάθε νέο εγχείρημα είναι πάντα δύσκολο» τονίζει ο κ. Σταυρογιαννόπουλος, προσθέτοντας: «Για αυτό χρειάζεται από τώρα να ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τη νέα χρονιά».