Πάτρα: Η αντιδρόμηση της Κανακάρη δεν αλλάζει …. πορεία – Το κομβικό σημείο της ανάπλασης | dete

Πάτρα: Η αντιδρόμηση της Κανακάρη δεν αλλάζει .... πορεία - Το κομβικό σημείο της ανάπλασης

Το θέμα της ανάπλασης της αντιδρόμησης της Κανακάρη φαίνεται ότι εξελίσσεται σε σήριαλ και θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το πώς θα προχωρήσει η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Πάτρας.

Σύμφωνα με κύκλους της δημοτικής αρχής η αντιδρόμηση είναι ταυτισμένη με το σχέδιο Δοξιάδη πάνω στην οποία στηρίζεται η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου και χωρίς αυτή δεν μπορεί να προχωρήσει το έργο που ουσιαστικά αλλάζει άρδην τον κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας.

Από την άλλη οι κάτοικοι και καταστηματάρχες της περιοχής που έχουν δημιουργήσει και την δική τους συντονιστική επιτροπή υποστηρίζουν ότι η αντιδρόμηση είναι ένα έργο που δεν μπορεί να προχωρήσει και ότι δεν μπορεί μια οδός με τις ιδιαιτερότητες και την μορφολογία της Κανακάρη να εξελιχθεί σε έξοδο της πόλης.

Μάλιστα, όπως ακούστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσαν οι κάτοικοι της περιοχής, παρουσία των επικεφαλής της αντιπολίτευσης, το σχέδιο Δοξιάδη έχει ξεπεραστεί από τις ανάγκες της πόλης.

Σύμφωνα πάντα με τους κατοίκους της περιοχής δεν υπάρχει καμία έγκυρη επιστημονική κυκλοφοριακή μελέτη που να επιβεβαιώνει την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου, χωρίς να παρουσιαστούν παραπάνω κυκλοφοριακά προβλήματα και να επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο σε συνδυασμό με τις πεζοδρομήσεις της ανάπλασης το ιστορικό κέντρο της Πάτρας.

Υπάρχει επίσης και το ζήτημα των θέσεων στάθμευσης, καθώς με την αντιδρόμηση της Κανακάρη θα αφαιρεθούν πάνω από 500,  με την δημοτική αρχή να αντιτείνει από την πλευρά της ότι θα υπάρχουν τα δημοτικά παρκινγκ τα οποία πρόκειται να αυξηθούν.

Τι απομένει όμως για να προχωρήσει το έργο και να μπει στην τελική του ευθεία; Σύμφωνα με την δημοτική αρχή το 90% της τοποθέτησης των φαναριών και των πινακίδων σήμανσης έχει ολοκληρωθεί, απομένουν κάποιες λεπτομέρειες.

Το μεγάλο ζητούμενο έχει να κάνει με την διέλευση των λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ. Η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ έχει ξεκαθαρίσει ότι τα λεωφορεία δεν πρόκειται να περνούν από την Κανακάρη.

Σε αυτό πλέον έχει συμφωνήσει και η δημοτική αρχή η οποία περιμένει την ολοκλήρωση της μελέτης που έχει αναθέσει σε ιδιωτικό γραφείο για το ζήτημα της διέλευσης των λεωφορείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες το πιθανότερο σενάριο που θα προτείνει η μελέτη θα αφορά την διέλευση των λεωφορείων στην κατεύθυνση της Μαιζώνος - (θα αντιδρομηθεί το κομμάτι που δεν θα πεζοδρομηθεί) Κωνσταντινουπόλεως.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μελετητές βρίσκονται στο στάδιο της αναζήτησης του ποια θα είναι η κατάλληλη οδό για να στρίψει το λεωφορείο, χωρίς να αντιμετωπίσει προβλήματα. Πάντως, το σχέδιο προβλέπει την επαναφορά μετά από χρόνια της διπλής γραμμής της οδού της Αγίας Σοφίας.

Όλα αυτά βέβαια απαιτούν την απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων στα παράπλευρα των οδών και φυσικά την καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης που αποτελεί ένα από τα χρόνια αρνητικά χαρακτηριστικά του κυκλοφοριακού της Πάτρας.

Έτσι και αλλιώς όμως η αλλαγή του κυκλοφοριακού χάρτη της Πάτρας σημαίνει την αρχή μιας νέας νοοτροπίας που θα πρέπει να μας διέπει από εδώ και στο εξής μειώνοντας την πρόσβαση στο κέντρο με τα οχήματα, επιτείνοντας τη χρήση του ποδηλάτων, των πάρκινων και των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σε κάθε περίπτωση η αντιδρόμηση, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, πρέπει να γίνει. Αφήστε που χωρίς αυτή υπάρχει περίπτωση να κοπούν τα χρήματα του κονδυλίου που αφορούν την ανάπλαση και το έργο να χαθεί, κάτι που ασφαλώς θα είναι μεγάλη ήττα για την πόλη.

Η δημοτική αρχή αναγνωρίζει ότι υπάρχουν δυσκολίες στην αντιδρόμηση, όμως από την άλλη, έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για το ξεπέρασμα των εμποδίων  και ότι έχουν μπει οι βάσεις για την ολοκλήρωση του έργου.

Σε αντίθεση με τα όσα υποστηρίζουν οι κάτοικοι που κάνουν λόγο για ένα μεγάλο λάθος της δημοτικής αρχής που θα κριθεί από τις επόμενες γενιές της Πάτρας.

Στο μεταξύ θετικά είναι τα νέα από το μέτωπο της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος, ενός ακόμα έργου που συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο της ανάπλασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η δημοτική αρχή ευελπιστεί, εφόσον όλα πάνε καλά και η εξέλιξη του όλου ζητήματος της ανάπλασης προχωρήσει, η δημοπράτηση του έργου της πεζοδρόμησης να βγει στον «αέρα» στα τέλη του Ιουλίου.

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι μέσα στο επόμενο εξάμηνο, ίσως και πριν από το τέλος του φετινού έτους (ή το αργότερο στις αρχές του 2021), να πέσουν οι υπογραφές με τον ανάδοχο που στο μεταξύ θα προκύψει από τον διαγωνισμό.

Κ.Α.

(από εφημερίδα "7 Μέρες Ενημέρωση).