Πάτρα: Ζητούν την κατάργηση του 50% στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ – Μεγάλες οι ζημιές από την πανδημία | dete

Πάτρα: Ζητούν την κατάργηση του 50% στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ - Μεγάλες οι ζημιές από την πανδημία

Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Πάτρας, μετά την άρση της καραντίνας και την παύση της απαγόρευσης των μετακινήσεων από νομό σε νομό.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Υπεραστικού ΚΤΕΛ τον μήνα Μάη υπήρξε μία επαναφορά της κίνησης στο 50% της απώλειας των δρομολογίων που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα της πανδημίας, τότε που η πτώση ήταν κάθετη για την εταιρεία και που δεκάδες εργαζόμενοι της προχώρησαν σε αναστολή εργασίας αφού δεν υπήρχε αντικείμενο για να εργαστούν.

Τα δρομολόγια επανέρχονται σε έναν βαθμό, όχι βέβαια στον βαθμό πριν από την πανδημία, αλλά γίνεται μια προσπάθεια για να καθιερωθούν το επόμενο διάστημα προς διάφορους προορισμούς ανά την χώρα, με λεωφορεία για τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.

Έως τώρα τα μοναδικά δρομολόγια που γίνονται με κάποια συχνότητα είναι αυτά προς τν Αθήνα, με ένα λεωφορείο να φεύγει ανά 1,5 ή 2 ώρες.

Οι απώλειες όμως σε κάθε περίπτωση συνεχίζονται για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ και αυτό είναι κάτι που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Ανδρέα Μανωλόπουλο, δεν πρόκειται να αλλάξει όσο η πολιτεία επιμένει στον περιοριστικό όρο του 50% της πληρότητας τους.

«Κάνουμε προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση, να πείσουμε δηλαδή τους αρμοδίους να άρουν το μέτρο αυτό, από τη στιγμή που η πορεία του κορωνοϊού στην χώρα μας είναι σε σχεδόν μηδενική βάση.

Όσο υπάρχει ο περιοριστικός όρος του 50% τόσο οι απώλειες θα συνεχίζονται για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, καθώς με τις μισές θέσεις καλυμμένες είναι ζήτημα αν στις περισσότερες περιπτώσεις βγαίνουν ακόμα  και τα έξοδα για τα διόδια».

Για τα καύσιμα δεν το συζητούν στο Δ.Σ. της εταιρείας. Σε κάθε δρομολόγιο με το 50% της πληρότητας του λεωφορείου, μπαίνουν μέσα στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ.

Μοναδικός γνώμονας η εξυπηρέτηση του κοινού 

Ωστόσο, η απόφαση που έχουν πάρει είναι να κοιτάξουν στα μάτια αυτή τη δύσκολη συγκυρία και να κάνουν αυτό που χρειάζεται για την εξυπηρέτηση του κοινού, ανεξάρτητα αν σε πολλά δρομολόγια με τους ισχύοντες κανόνες, τα έξοδα είναι περισσότερα από τα έσοδα.

Σύμφωνα με τον κ. Μανωλόπουλο και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, αν δεν είχαν θέσει ως γνώμονα την εξυπηρέτηση του κοινού, βάζοντας πάνω από όλα το ταμείο, τότε πολλά από τα δρομολόγια που γίνονται αυτό το διάστημα, ίσως δεν θα έπρεπε να γίνουν.

«Λειτουργούμε για την εξυπηρέτηση του κοινού» τονίζει ο κ. Μανωλόπουλος, υποστηρίζοντας ότι για αν επιστρέψει η κανονικότητα στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ και να μπορέσει κάποια στιγμή να ορθοποδήσει η εταιρεία, ξεπερνώντας τον τυφώνα της πανδημίας είναι να σταματήσει ο κανόνας του 50%.

Στο 95% έφτασαν  οι απώλειες εσόδων στην καραντίνα 

Έτσι και αλλιώς ο δρόμος μετά τον κορωνοϊό φαντάζει πιο δύσκολος από ποτέ για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ.

Οι απώλειες εσόδων στο διάστημα της πανδημίας έφτασαν το 95%, δεκάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται με μόνιμη εργασία έχασαν το μεροκάματο και χωρίς τα καθημερινά δρομολόγια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, αρκετές οικογένειες που ζουν μέσα από την εταιρεία κόντεψαν να έρθουν σε οικονομικό αδιέξοδο.

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ είναι δυναμικός παράγοντας της οικονομικής ζωής της περιοχής και αυτό τον λόγο όπως τονίζουν οι άνθρωποι είναι ανάγκη να στηριχθεί τόσο από την τοπική κοινωνία, όσο και από την πολιτεία σε αυτό το δύσκολο μονοπάτι που εξακολουθεί να διαβαίνει.

Άφησε ελπίδες ο Μάης, προσδοκούν στο καλοκαίρι 

Το αισιόδοξο είναι ότι τον μήνα Μάιο υπήρχε ένα ενδιαφέρον του κοινού, ορισμένα δρομολόγια κάλυψαν το μισό της πληρότητας τους (γιατί πριν από τον Μάη δεν κάλυπταν ούτε το 1/5 των θέσεων) και σε γενικές γραμμές το καλοκαίρι, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα και τις συνθήκες, μπαίνει με θετικό τρόπο.

Αρκεί να στηριχθεί στην προσπάθεια αυτή που θα κάνει για καλύψει έστω και ένα μέρος των απωλειών που είχε για να μπορέσει να έρθει σε ισοσκελή πορεία τους επόμενους μήνες ή ίσως και τον νέο χρόνο. Βλέπετε οι απώλειες και οι ζημίες ήταν μεγάλες.

Κ.Α.

(από εφημερίδα "7 Μέρες Ενημέρωση").