Ο Πελετίδης ετοιμάζει «θερμή» υποδοχή στον Καραμανλή! | dete

Ο Πελετίδης ετοιμάζει «θερμή» υποδοχή στον Καραμανλή!

Υπουργός: Θα υπάρξει και υπογειοποίηση σε τρία σημεία.

Δήμαρχος: Το τρένο δεν θα περάσει επίγεια από την πόλη

 

Κάθοδο στην Πάτρα ετοιμάζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με σκοπό να παρουσιάσει την πρόταση του υπουργείου για την έλευση του σύγχρονου τρένου μέχρι την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Αυτό πρόκειται να γίνει στις αρχές Ιουλίου, στα πλαίσια περιφερειακού αναπτυξιακού συνεδρίου. «Θα είμαστε εδώ και θα τον υποδεχθεί ο λαός της Πάτρας» ήταν η απάντηση που έδωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοτικής Αρχής Ανδρέας Αντωνόπουλος.

Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, το υπουργείο Υποδομών δεν αντιτίθεται στην υπογειοποίηση αλλά στην πλήρη υπογειοποίηση των γραμμών, έργο που δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί λόγω του πολύ μεγάλου προϋπολογισμού. «Τρένο που δεν έχει υπογειοποιηθεί ώστε να μην αποκοπεί η πόλη και να γίνει πάνω από την γραμμή, ένα γραμμικό πάρκο πλάτους 12,5 μέτρων και μήκους 8 χιλιομέτρων δεν θα περάσει από την πολη» απαντά ο Κώστας Πελετίδης.

Ποια είναι η λύση που προτείνει το Υποδομών

Η λύση στην οποία προσανατολίζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, και η οποία αποτελεί αντικείμενο συνεννοήσεων με τις αρμόδιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσιάζει όπως σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση πολλά πλεονεκτήματα:

Καταρχάς αποδέχεται το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος κι ο προαστιακός γίνονται πολύτιμο στοιχείο της ζωής της πόλης και της ανάπτυξής της.

Σχετικά με την χάραξη, προβλέπει επίγεια διέλευση με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο, όπου θα κατασκευαστεί νέος σύγχρονος κεντρικός σταθμός. Στο τμήμα αυτό έχουν προβλεφθεί 2 ή 3 βυθίσεις των 100 μέτρων στα Μποζαΐτικα, την Παναχαϊκή και την Αγυιά.

Επιπλέον, με την λύση αυτή προβλέπεται στο τμήμα από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα βύθιση (με τη μέθοδο cut and cover) με μονή γραμμή για να ανοίξει η πόλη προς τη θάλασσα και θα επιτύχει την πρόσβαση του σιδηρόδρομου στο λιμάνι της πόλη. Ταυτόχρονα θα λειτουργεί ο Προαστιακός σε εγκιβωτισμένη επιφανειακή διέλευση.

Μαζί με τη λύση που θα προταθεί, συμπεριλαμβάνεται η υλοποίηση μεγάλων παρεμβάσεων στη λειτουργία της πόλης, όπως π.χ. κόμβων ανάπλασης και χώρων πάρκινγκ προς λύση του κυκλοφοριακού που σήμερα ταλαιπωρεί την πόλη. Για το σκοπό αυτό προωθείται και αρχιτεκτονικός διαγωνισμός από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό την ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της πόλης.

Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, ζωντανεύει το λιμάνι, ενισχύει τις συνδυασμένες μεταφορές, τον σιδηρόδρομο με την ακτοπλοΐα, τα κρουαζιερόπλοια, τον σταθμό υποδοχής και τα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η λύση είναι εφικτή κι έχει εξασφαλισμένο προϋπολογισμό κάτω των 200 εκατ.ευρώ, από το ΕΣΠΑ.

Η λύση εφόσον εφαρμοστεί, προβλέπει γρήγορη ωρίμανση κι εκτέλεση των έργων και σταματά την ιδιότυπη σιδηροδρομική απομόνωση της Πάτρας από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Επιτυγχάνει δε σε εύλογο χρόνο την έλευση του σιδηρόδρομου στο λιμάνι, δίνοντας νέες μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες στην επιχειρηματική κοινότητα και την ΒΙΠΕ της περιοχής.

Αξίζει να αναφερθεί πως το έργο σύνδεσης της Πάτρας με το σύγχρονο σιδηρόδρομο, αποτελεί τη βάση για την εν συνεχεία σύνδεση προς Ηλεία κλπ.

Τα έργα εκσυγχρονισμού στην γραμμή Κιάτο-Αίγιο-Πάτρα είναι σε εξέλιξη εδώ και πολλά χρόνια. Σε μερικές εβδομάδες θα δοθεί σε λειτουργία η νέα διπλή γραμμή Κιάτο-Αίγιο φέρνοντας στην Αχαϊα τον σύγχρονο τρένο ενώ μέσα στο έτος θα ξεκινήσει το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα αυτό. Ταυτόχρονα προς ολοκλήρωση είναι τα έργα υποδομής στο τμήμα Αίγιο-Ρίο από την ΕΡΓΟΣΕ. Το επόμενο βήμα είναι να δημοπρατηθούν τα έργα για σταθμούς, γραμμές και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα αυτό. Αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει το 2021.

 

Ο Κώστας Πελετίδης

«Εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση θα καταλάβει το αυτονόητο. Δεν πρέπει να συνεχίσει τον δρόμο που πήρε, αλλά να συνεργαστεί μαζί μας για να γίνει πραγματικότητα αυτό που θέλει η πόλη και είναι οικονομικά και τεχνικά εφικτό. Δδεν θέλουμε πόλεμο, θέλουμε συνεργασία, αλλά αν χρειαστεί, θα υπερασπιστούμε τα δίκια της πόλης μας».

Ήδη πριν μερικές ημέρες ο Δήμος εμπόδισε την έναρξη των εργασιών της ΕΡΓΟΣΕ στο Ρίον:  «Έχουμε σχέδια αλλά δεν θέλουμε να πούμε τώρα τίποτα, αφού ελπίζουμε και προσπαθούμε να πείσουμε την κυβέρνηση, να μην φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο. Ο πόλεμος εναντίον της πόλης πρέπει να σταματήσει. Είναι λυπηρό μια κυβέρνηση, να αγνοεί την τρίτη πόλη της Ελλάδας και να θέλει να είναι η μοναδική πόλη από την οποία θα περάσει επιφανειακά τρένο υψηλών ταχυτήτων και θα την κόψει στα δύο. Το έχουμε καταστήσει σαφές σε όλους τους τόνους: το τρένο δεν θα περάσει επίγεια. Θέλουμε και αγωνιούμε να γίνει το έργο και να φτάσει μέχρι το νέο λιμάνι, αλλά να γίνει όπως πρέπει και θέλει η πόλη και όχι όπως – όπως. Σε καμία πόλη της Ελλάδας δεν πέρασε επίγεια. Είναι λυπηρό να λένε και να πιστεύουν πράγματα που θίγουν τους ίδιους. Είναι λυπηρό να λες ότι λίγο πριν την Πάτρα έγινε υπογειοποίηση με κονδύλια που κρίθηκαν λογικά και από δω και πέρα να ανεβάζεις το κόστος εκατονταπλάσια! Είναι σαθρά επιχειρήματα που δεν πείθουν κανέναν. Όσο για εκείνους που λένε ότι «ζητάμε πολλά», δυστυχώς η πόλη μας είχε ανέκαθεν ζιζάνια γι αυτό και είχε βυθιστεί στο τέλμα. Είχε πολλά «καλά παιδιά» υπάκουα, που δεν σήκωναν κεφάλι, αλλά τα πράγματα, δυστυχώς για τους κυβερνώντες άλλαξαν.