Ο …ιός της αλλαγής στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Ο Σπ.Κοτσαλίδης της Πατρινής TPL μιλάει για τις τάσεις στην εποχή της πανδημίας | dete

Ο …ιός της αλλαγής στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Ο Σπ.Κοτσαλίδης της Πατρινής TPL μιλάει για τις τάσεις στην εποχή της πανδημίας

Ο κορωνοϊός ήρθε να αλλάξει σε σημαντικό βαθμό τις συναλλαγές και τις εμπορικές σχέσεις μεταξύ επαγγελματία και καταναλωτή. Ο μεγάλος κερδισμένος από τις εξελίξεις, είναι δίχως άλλο το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο σε καιρό πανδημίας κερδίζει συνεχώς νέο έδαφος.

Ο Σπυρίδων Κοτσαλίδης είναι ένας από τους επιχειρηματίες που δεν περίμεναν την πανδημία του κορονοϊού για να καταλάβουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε ξεκινήσει να χαράσσει  μια μεγάλη δυναμική η οποία σταδιακά θα ήταν εμφανής ολοένα και περισσότερο.

Έχοντας δραστηριοποιηθεί από το 2006 με το ηλεκτρονικό εμπόριο ίδρυσε το 2017 την TPL μια πατρινή εταιρεία που ανέπτυξε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου και δραστηριοποιείται σε κλάδους όπως τα auto-moto parts,τα cosmetics, το fashion και τα electronics.

Πλέον το 90% της δραστηριότητάς της έχει να κάνει με εξαγωγές και συναλλαγές με περισσότερες από 80 χώρες.

 

Τι αλλάζει ο… ιός

Η πανδημία του κορωνοϊού, σύμφωνα με τον founder της TPL, ήρθε για να αλλάξει άρδην την κατάσταση ακόμα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Για άλλες εταιρείες ευνοϊκά, για άλλες όχι και τόσο. Στην περίπτωση όμως του ηλεκτρονικού εμπορίου το ζήτημα σε σχέση με την πανδημία δεν έχει να κάνει απλά και μόνο με τον τζίρο μιας εταιρείας, αλλά με ένα στοίχημα που σύμφωνα με τον κ. Κοτσαλίδη, αφορά όλον το τομέα και ίσως να κρίνει το πόσο γρήγορα ή όχι θα επικρατήσει, την μετά τον κορωνοϊό εποχή.

«Το μεγάλο στοίχημα για μια εταιρεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και γενικότερα για κάθε οργανισμό, από τη μέρα που έκανε την εμφάνισή του ο κορωνοϊός, είναι ο εκσυγχρονισμός των εσωτερικών διαδικασιών της στην κατεύθυνση της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας. Είναι κάτι που πλέον αυτή τη χρονική περίοδο της πανδημίας προσπαθούν να πετύχουν όλες οι εταιρείες και οι οργανισμοί».

Το έμψυχο δυναμικό των εταιρειών αυτών έχει εφαρμόσει την τηλεργασία, η οποία είναι μια νέα συνθήκη για τους περισσότερους από μας που μάλλον θα πρέπει να συστηθούμε μαζί της και να την συνηθίσουμε για το αμέσως επόμενο –τουλάχιστον- χρονικό διάστημα.

 

Δυνατός μήνας ο Μάρτιος

Οι εργαζόμενοι και οι υπάλληλοι δουλεύουν από το σπίτι τους, όμως αυτό δεν αλλάζει και δεν θα πρέπει να αλλάζει σε τίποτα την απόδοση τους, αλλά και την παραγωγή της εταιρείας.

«Εμείς έχουμε στο έμψυχο δυναμικό μας 13 άτομα που αυτή την περίοδο εργάζονται από το σπίτι, εκτός του απαραίτητου για την λειτουργία της αποθήκης προσωπικού ασφαλείας και μπορώ να πω ότι τα έχουν καταφέρει μία χαρά, έχοντας προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, καθώς ο Μάρτιος ήταν ένας δυνατός μήνας για εμάς».

Σίγουρα για τις περισσότερες εταιρείες του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει λειτουργήσει ευνοϊκά αφού τα εμπορικά καταστήματα έκλεισαν εξαιτίας της καραντίνας.

 

Η πρόκληση για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Η αύξηση ζήτησης δημιουργεί και μία πρόκληση για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο κ. Κοτσαλίδης τονίζει:

«Η πρόκληση είναι να ανταποκριθούν οι εταιρείες στη ζήτηση, επιταχύνοντας τις διαδικασίες που μεσολαβούν σε μία τέτοιου είδους συναλλαγή, έτσι ώστε να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στον καταναλωτή».

Άλλωστε, η κύρια δραστηριότητα των επιχειρήσεων αυτών είναι εξαγωγική και έχει να κάνει με τις συναλλαγές στο εξωτερικό. Σε κάθε περίπτωση ο κορωνοϊός θα είναι ένας καταλύτης και για το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και γενικότερα για την αγορά.

«Κάθε κρίση είναι ένας καταλύτης που διαμορφώνει τις καταστάσεις για το μέλλον. Έτσι έγινε και στην περίπτωση του 2008, έτσι θα γίνει και τώρα με την κρίση που έφερε στην οικονομία ο κορωνοϊός» λέει ο κ. Κοτσαλίδης.

 

 

«Χρυσές δουλειές»

Ο  ερχομός του κορωνοϊού δεν έφερε την οικονομική άνθηση σε όλες τις διαδικτυακές και ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Υπήρξε και εδώ ένας διαχωρισμός ανάλογα με το είδος των υπηρεσιών που εμπορεύονται.

 

«Οι εταιρείες που ζουν αυτές τις μέρες την καλύτερή τους περίοδο είναι αναμφίβολα οι e-pharmacy, αυτές δηλαδή που έχουν να κάνουν με το ηλεκτρονικό εμπόριο μη συνταγοραφούμενων φαρμάκων.

Αυτές στην κυριολεξία ανθούν την περίοδο της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Μεγάλη ζήτηση έχουν και οι εταιρείες που εμπορεύονται όργανα γυμναστικής, με πολλούς να θέλουν να βρουν τρόπους για να ασκηθούν μέσα στο σπίτι τους από τη στιγμή που δεν πρέπει να βγουν έξω»

 

Πτώση στο φαγητό

«Αντίθετα, το ηλεκτρονικό φαγητό έχει παρουσιάσει μία σημαντική πτώση τις μέρες της πανδημίας, με τις παραγγελίες να έχουν πέσει κατακόρυφα, προφανώς εξαιτίας του φόβου που έχει ο κόσμος» επισημαίνει ο κ. Κοτσαλίδης.

 

ΕΝΘΕΤΟ


«Θα αλλάξει χαρακτήρα το εμπόριο και η αγορά»

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν εμφανίστηκε τώρα με τον κορωνοϊό. Υπήρχε και πριν και είχε βάλει τις βάσεις για την ανάπτυξή του. Η πανδημία το έφερε σε μία πλεονεκτική θέση. Πιστεύω ότι ακόμα και μετά το τέλος του κορωνοϊού θα αλλάξει ο τρόπος που δουλεύουμε, θα αλλάξει χαρακτήρα το εμπόριο και η αγορά.

Τα παραδοσιακά μαγαζιά, με την εμπορική μορφή που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, θα αντιμετωπίσουν μεγάλες προκλήσεις στο άμεσο μέλλον. Σίγουρα θα είναι δύσκολο να ανταπεξέλθουν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, αν δεν βρουν τρόπους να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.

Η αγορά έτσι και αλλιώς έχει μία ορμητική τάση και για να μπορέσεις να την ακολουθήσεις θα πρέπει να είσαι πάντα σε ετοιμότητα ώστε να προσαρμοστείς στις αλλαγές» λέει ο κ. Κοτσαλίδης.

K.A.

(EF. 7 Mέρες Ενημέρωση)