«Οι βεβιασμένες αλλαγές στις δοκιμές ρύπων θα καταστήσουν τα οχήματα πολύ ακριβά» | dete

«Οι βεβιασμένες αλλαγές στις δοκιμές ρύπων θα καταστήσουν τα οχήματα πολύ ακριβά»

Μια βεβιασμένη και γενικά σκληρή αλλαγή στις ευρωπαϊκές δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων μετά το σκάνδαλο με την Volkswagen θα μπορούσε να καταστήσει τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τόσο ακριβά που οι κατασκευαστές θα αναγκάζονταν να σταματήσουν να τα πουλούν, προειδοποίησε σήμερα φορέας των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία συμφωνεί με την ανάγκη οι εκπομπές να αντανακλούν πιο στενά τις πραγματικές συνθήκες και ζητά προτάσεις εδώ και χρόνια» ανέφερε σε ανακοίνωση η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

«Ωστόσο, είναι σημαντικό να προχωρήσουμε με έναν τρόπο που να επιτρέπει στους κατασκευαστές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν τις απαραίτητες αλλαγές, χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο το ρόλο του πετρελαίου ως ενός εκ των βασικών παραγόντων για την επίτευξη των μελλοντικών στόχων για τους ρύπους».

Κάποιες ευρωπαϊκές χώρες έχουν ενθαρρύνει τη χρήση οχημάτων με πετρελαιοκινητήρες καθώς μπορούν να παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα συγκριτικά με τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη. Ωστόσο, μπορούν επίσης να παράγουν υψηλότερα επίπεδα οξειδίων του αζώτου (NOx) που είναι επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντείνει τις πιέσεις προκειμένου οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συμφωνήσουν σε ταχύτερες και μεγαλύτερες μειώσεις στις εκπομπές ρύπων από πετρελαιοκίνητα οχήματα, υπολογίζοντας και στην αγανάκτηση του κόσμου μετά την παραδοχή της Volkswagen ότι χειραγωγούσε τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ.

Ευρωπαίοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα σε μια προσπάθεια να άρουν το αδιέξοδο αναφορικά με τα σχέδια για εισαγωγή μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες των εκπομπών οξειδίων του αζώτου αντί απλά να βασίζονται σε εργαστηριακούς ελέγχους που μπορούν εύκολα να παραποιηθούν.

Οι δοκιμές για εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε πραγματικές συνθήκες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές της επόμενης χρονιάς, ενώ τα αποτελέσματα θα αρχίσουν να λαμβάνονται υπόψη το 2017.

«Η ACEA συνεχίζει να τονίζει την ανάγκη για ένα χρονοδιάγραμμα και για συνθήκες δοκιμών που να λαμβάνουν υπόψη τις τεχνικές και οικονομικές πραγματικότητες των σημερινών αγορών, επιτρέποντας ένα εύλογο μεταβατικό διάστημα προκειμένου να εφαρμοστούν οι RDE (εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης) σε όλα τα νέα οχήματα» ανακοίνωσε η ACEA.

«Χωρίς ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα και συνθήκες, κάποια μοντέλα ντίζελ θα μπορούσαν ουσιαστικά να γίνουν οικονομικά μη προσιτά, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να τα αποσύρουν από την αγορά», πλήττοντας έτσι τους καταναλωτές και την απασχόληση, σύμφωνα με την ACEA.