«Ξεμπλοκάρουν» το Εμπορικό Τμήμα του Λιμανιού- Κινητικότητα στο Υπουργείο, ενόψει και των εκλογών που διαφαίνονται στον ορίζοντα

Κινητικότητα παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του «7 Μέρες», στο Υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να συμπεριληφθεί το εμπορικό τμήμα του λιμανιού στα επιλέξιμα έργα για τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο της αναθεώρησης του καταλόγου των έργων που είχαν ενταχθεί στο Στρατηγικό Πρόγραμμα Επενδύσεων για τις μεταφορές την περίοδο 2015-2025. Το υπουργείο, προσανατολίζεται στη σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου, προκειμένου να διεκδικήσει τη χρηματοδότησή του.
Το εμπορικό τμήμα του λιμανιού έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει εμπορευματοκιβώτια με δυναμικότητα 150.000 εμπορευματοκιβωτίων το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε ένα τέρμιναλ πολύ πιο μικρό από τον Πειραιά που θα εξυπηρετεί πάνω από 6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια το χρόνο, ή τη Θεσσαλονίκη όπου όταν ολοκληρωθεί η 6η προβλήτα, θα εξυπηρετεί πάνω από 1,4 εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια ετησίως.
Το πιο σημαντικό για την Πάτρα είναι να ξεπεραστεί η κοινοτική νομοθεσία, η οποία απαγορεύει τη χρηματοδότηση από δημόσιους πόρους, κοινοτικούς ή τρίτους, έργων που έχουν έσοδα και λειτουργούν ανταγωνιστικά σε σχέση με άλλα ομοειδή. Εν δυνάμει βρίσκεται και το σενάριο αναζήτησης ιδιώτη επενδυτή, όπως συμβαίνει σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, όπου γίνεται προσπάθεια να μεγαλώσουν τα λιμάνια ως προς τα εμπορευματοκιβώτια με ιδιωτικά κεφάλαια, αλλά θεωρείται δύσκολο να επιδείξει ιδιώτης τέτοιο ενδιαφέρον για την Πάτρα, εξαιτίας της χαμηλής δυναμικής σε εμπορευματοκιβώτια. Πρόκληση ωστόσο αποτελεί η γεωστρατηγική θέση του λιμανιού.

Ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου φθάνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ, αλλά εκτιμάται πως η πραγματική δαπάνη είναι της τάξης των 60 εκατομμυρίων.

Γ. Κοντογεωργοπούλου

( ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΘΕΤΟ 7 ΜΕΡΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 7 ΜΕΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ)