Μεσογειακή δίαιτα: Η καλύτερη καρδιαγγειακή προστασία

Μια νέα ισπανική μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η μεσογειακή διατροφή παρέχει την καλύτερη προστασία στο καρδιαγγειακό σύστημα, συγκριτικά με μια διατροφή με λίγα λιπαρά.

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο New England Journal of Medicine, ο Δρ Μιγκελ Ανχελ Μαρτινεζ-Γκονζαλεζ και οι συνεργάτες του στο Ινστιτούτο Υγείας της Ισπανίας ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 7.450 άτομα υψηλού κινδύνου για καρδιακή νόσο τα οποία είχαν κληθεί να ακολουθήσουν μια από τρεις δίαιτες: μεσογειακή, είτε με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, είτε με μείγμα ξηρών καρπών ή μια διατροφή σύγκρισης με μειωμένα λιπαρά.

Οι συμμετέχοντες είχαν τεθεί υπό ιατρική παρακολούθηση για πέντε χρόνια ώστε να διαπιστωθεί αν η μεσογειακή διατροφή συνέβαλλε στην προστασία της καρδιακής υγείας τους.

Περίπου το 3,8% αυτών στην ομάδα της μεσογειακής διατροφής με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και το 3,4% αυτών με επιπλέον ξηρούς καρπούς υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο ή έμφραγμα κατά τη διάρκεια της μελέτης, συγκριτικά με το 4,4% αυτών που κατανάλωναν λίγα λιπαρά.

«Η ανάλυση δείχνει ότι η μεσογειακή διατροφή με ελαιόλαδο μειώνει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο ή έμφραγμα κατά 31% και όταν έχει ξηρούς καρπούς κατά 28%», υπογραμμίζεται στα συμπεράσματα της μελέτης.

Η μεσογειακή διατροφή λειτουργεί προστατευτικά για την καρδιά διότι κυρίως αντικαθιστά τα κορεσμένα λιπαρά με ακόρεστα, έτσι το άτομο αισθάνεται μεν χορτάτο αλλά χωρίς τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης.