«Κουδούνι», μάσκα και … κενά – Έναρξη σχολικής χρονιάς στην Αχαΐα με εμπόδια και απορίες | dete

«Κουδούνι», μάσκα και … κενά - Έναρξη σχολικής χρονιάς στην Αχαΐα με εμπόδια και απορίες

Μπορεί οι φετινές προσλήψεις των αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να έγιναν νωρίτερα από ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι 21. 065 εκπαιδευτικοί που ανακοινώθηκαν θα μπορέσουν να καλύψουν τα κενά στη σχολική χρονιά που αναμένεται να ξεκινήσει.

Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, γονείς και μέλη των σχολικών κοινοτήτων τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.  Από πολλές απόψεις. Από πλευράς έμψυχου δυναμικού με βάση τα ονόματα των αναπληρωτών που ανακοινώθηκαν, τα κενά μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Αχαΐας, είναι πάνω από 100, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά εκείνα που αναμένεται να  δημιουργηθούν από αστάθμητους παράγοντες εξαιτίας της πανδημίας.

 Η κατάσταση στην Αχαΐα

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που συγκέντρωσε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στην Αχαΐα, σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προσλήφθηκαν συνολικά 290 αναπληρωτές πλήρους και μερικής απασχόλησης και για ακόμα μία χρονιά  θα υπάρχουν μαθήματα, σχεδόν σε όλα τα σχολεία του νομού στα οποία οι ελλείψεις θα είναι αρκετά μεγάλες.

Θα πρέπει, δηλαδή, να καλυφθούν με αλχημείες, καθώς είναι ανάγκη να λάβουμε υπόψη μας ότι κάθε κενό που υπάρχει σε μάθημα, δεν αφορά απλά και μόνο ένα σχολείο, αλλά δύο, τρία ή και τέσσερα, με δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός για να συμπληρώσει τις ώρες τρέχει από σχολείο σε σχολείο.

 Οι προσλήψεις και τα κενά στις ειδικότητες

Στο μάθημα της θεατρικής αγωγής, για παράδειγμα, προσλήφτηκαν 25 αναπληρωτές (πέρυσι προσλήφθηκαν 29), ενώ τα κενά εκτιμάται ότι είναι 31, κατά συνέπεια, πάνω από 20 σχολεία περίπου στον νομό δεν θα έχουν εκπαιδευτικό στο μάθημα αυτό.

Το ίδιο ισχύει περίπου  και για τα εικαστικά. Προσλήφθηκαν 40 αναπληρωτές, ενώ πέρυσι είχαν προσληφθεί 48. Τα κενά στο συγκεκριμένο μάθημα υπολογίζονται ότι είναι 59 (λείπουν δηλαδή 19 εκπαιδευτικοί) κατά συνέπεια πάνω από 35 σχολεία τουλάχιστον θα ξεκινήσουν τη χρονιά, χωρίς εικαστικό.

Κενά υπάρχουν επίσης στα μαθήματα της φυσικής αγωγής και της πληροφορικής, ενώ ελλείψεις υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες. Σημειώνουμε επίσης ότι φέτος δεν θα λειτουργήσει κανένα ΖΕΠ αφού δεν έγινε καμία πρόσληψη. Πρόβλημα εντοπίζεται επίσης στα μαθήματα της παράλληλης στήριξης όπου έγιναν μόλις 53 προσλήψεις αναπληρωτών.

 

 Πρόβλημα με τους δασκάλους

Ακόμα μεγαλύτερο ζήτημα αναμένεται να υπάρξει με τους δασκάλους καθώς έγιναν μόλις 34 προσλήψεις, όταν πέρυσι στην Α’ και στην Β’ φάση οι προσλήψεις είχαν φτάσει τις 66.

Ειδικότερα, φέτος στους δασκάλους,  όπου αρκετοί βρίσκονται σε προχωρημένη ηλικία (ανήκουν δηλαδή σε ευάλωτες ομάδες υγείας από πλευράς covid 19), καθώς έχουν να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εδώ και χρόνια, αναμένεται να υπάρξουν ακόμα περισσότερα κενά, με τις άδειες ειδικού σκοπού που θα χρησιμοποιήσουν.

Από την πλευρά του όμως ο νέος προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην Αχαΐα Τάσος Σταυρογιαννόπουλος εμφανίζεται καθησυχαστικός, τονίζοντας ότι έχει καλυφθεί ένα σημαντικό μέρος των κενών και υπάρχουν τρόποι για να καλυφθούν αυτά που μένουν, τονίζοντας ωστόσο, ότι περιμένουν σύντομα το νέο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών για να ξεκινήσει η σχολική χρονιά όπως πρέπει.

Ίδια περίπου είναι η κατάσταση και στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αχαΐα από πλευράς έμψυχου δυναμικού. Όλα τα παραπάνω στοιχεία, σύμφωνα με έγκυρους κύκλους που παρακολουθούν τα θέματα της εκπαίδευσης από κοντά, δείχνουν ότι η κατάσταση αφενός δεν είναι τραγική, αφετέρου όμως δεν είναι και καλή εν όψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς που φέτος θα είναι πιο ιδιαίτερη από ποτέ.

 

Θα χρειαστεί δεύτερο «κύμα»

Οι ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό, δείχνουν ότι γα να εφαρμοστεί το δόγμα της Κεραμέως που θέλει την ενίσχυση των ολοήμερων σχολείων, με φόντο τον κορωνοϊό, έτσι ώστε να απασχολούνται εκεί τα παιδιά, απομακρύνοντας τα από το περιβάλλον των παππούδων τους, στο πλαίσιο της ελαχιστοποίησης των πιθανοτήτων διασποράς, θα χρειαστεί μία γερή δόση προσλήψεων στο δεύτερο κύμα των αναπληρωτών.

Όμως τα προβλήματα με φόντο την πανδημία και την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά και τα επιπλέον μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστούν για την προστασία των σχολικών κοινοτήτων και κατά προέκταση της δημόσιας υγείας, δεν σταματούν στο ζήτημα της ενίσχυσης του έμψυχου εκπαιδευτικού δυναμικού.

 

Πρόβλημα και με τις καθαρίστριες

Πρόβλημα υπάρχει και στις σχολικές καθαρίστριες, άρα και στο θέμα της καθαριότητας που εν μέσω πανδημίας θα πρέπει να είναι ενισχυμένη. Το υπουργείο, στο πλαίσιο αυτό προχώρησε στις προσλήψεις μέσω προσωρινών συμβάσεων, σε 177 καθαρίστριες για τα σχολεία της Πάτρας. Ο Δήμος είχε ζητήσει 190, όμως, οι διαφαινόμενες ελλείψεις δεν εντοπίζονται μόνο σε αυτή την διαφορά.

Από τις 177 καθαρίστριες οι 118 θα είναι πλήρους απασχόλησης, οι υπόλοιπες 59 θα είναι μερικής, κάτι που σημαίνει ότι θα εργάζονται για τρεις – τέσσερις ώρες, τη στιγμή που, σύμφωνα με τα όσα έχουν τονίσει οι ειδικοί, ένα σχολείο για να λειτουργήσει με ασφάλεια σε συνθήκες πανδημίας θα πρέπει να καθαρίζονται οι χώροι του και κατά την διάρκεια των μαθημάτων.

 

Οι προμήθειες σε υγειονομικά είδη

Επιπλέον, σύμφωνα με τις σχολικές επιτροπές του Δήμου, στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μέχρι στιγμής δεν έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες εκείνες για τις απαραίτητες προμήθειες σε υγειονομικά είδη που θα πρέπει να δοθούν στα σχολεία και στους μαθητές.

Άρα θα πρέπει να γίνει ένας αγώνας δρόμου, ενώ οι σχετικοί διαγωνισμοί, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου θα πρέπει να «τρέξουν» μέσα από την ΚΕΔΕ και μέσα από τους Δήμους, κάτι που ενδέχεται να περιπλέξει την κατάσταση.

Γενικότερα υπάρχει μία καθυστέρηση σε ό,τι αφορά την προστασία των σχολείων και των σχολικών κοινοτήτων, τόσο στις διαδικασίες για τις προσλήψεις των σχολικών καθαριστριών (οι επιπλέον καθαρίστριες δεν έχουν πιάσει ακόμα δουλειά), όσο και στις παραγγελίες προμηθειών για υγειονομικά είδη.

Θυμίζουμε ότι η μάσκα είναι υποχρεωτική για τους μαθητές πλέον και παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν ήδη στους γονείς και στις σχολικές κοινότητες, ένα σημαντικό μέρος αυτών δείχνει να έχει την τάση να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις των ειδικών.

 

Προβληματισμός για τις αποστάσεις

Όμως το όλο θέμα και η ανησυχία των γονέων δεν εντοπίζεται στη χρήση της μάσκας.  Αυτό που ανησυχεί τους γονείς και τις σχολικές κοινότητες υπό τον φόβο της διασποράς έχει να κάνει με τις αποστάσεις που δύσκολα θα τηρηθούν από τη στιγμή που τα μαθήματα δεν θα γίνονται εκ περιτροπής με το σύνολο των μαθητών σε κάθε τμήμα.

Μιλάμε για τμήματα που στην Πάτρα έχουν μέσο όρο από 22, 25, ακόμα και 28 μαθητές (τα όσα είπε η κ. Κεραμέως για  17 μαθητές κατά μέσο όρο προκάλεσαν θυμηδία στις σχολικές κοινότητες της πόλης) σε αίθουσες πολλές φορές μικρότερες των 40 και των 30 τετραγωνικών, με τον έναν μαθητή να είναι σχεδόν αγκαλιά με τον άλλον.

«Αυτά είναι που θα πρέπει να προβληματίσουν τους γονείς και όχι η χρήση της μάσκας» μας έλεγε γονιός…

Κ.Α.

(από την εφημερίδα "7 Μέρες Ενημέρωση").