Κορωνοϊός: Τι συνέβη στην εθελόντρια που έκανε το εμβόλιο της AstraZeneca

19.09.2020 / 16:13
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
Infectious doctor show COVID 19 vaccine for prevention,immunization and treatment for new corona virus infection(COVID-19,novel coronavirus disease 2019 or nCoV 2019 from Wuhan). Medical technology.

Λεπτομέρειες για την νευρολογική διαταραχή εθελόντριας, που οδήγησε στην προσωρινή διακοπή της μελέτης με το εμβόλιο της εταιρείας AstraZeneca κατά του νέου κορωνοϊού δημοσίευσε ο διεθνής Τύπος.

Σε εσωτερικό έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του CNN, στελέχη της εταιρείας περιγράφουν πως μία υγιής 37χρονη «παρουσίασε επιβεβαιωμένη εγκάρσια μυελίτιδα» δύο εβδομάδες μετά τη δεύτερη δόση από το εμβόλιο.

Σύμφωνα με το CNN, η εθελόντρια έκανε την πρώτη δόση του εμβολίου AZD1222 στις αρχές Ιουνίου, χωρίς να παρουσιάσει πρόβλημα. Η δεύτερη δόση έγινε μετά τα μέσα Αυγούστου. Δεκατέσσερις ημέρες αργότερα, στις 2 Σεπτεμβρίου, ενώ η 37χρονη έκανε τζόγκινγκ, «σκόνταψε (δεν έπεσε) και τραντάχτηκε». Οι γιατροί που την εξέτασαν δεν βρήκαν να έχει εμφανές τραύμα στην αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης (αυχένας).

Την επομένη ημέρα, η γυναίκα δυσκολευόταν να περπατήσει, πονούσε και είχε:

Αδυναμία στα χέρια

Πόνο και μειωμένη αίσθηση στον κορμό

Πονοκέφαλο

Μειωμένη ικανότητα να χρησιμοποιεί τα χέρια της

Στις 5 Σεπτεμβρίου η γυναίκα εισήχθη στο νοσοκομείο, όπου διαγνώστηκε με «επιβεβαιωμένη» εγκάρσια μυελίτιδα. Η εγκάρσια μυελίτιδα είναι φλεγμονή στη σπονδυλική στήλη, η οποία μπορεί να προκληθεί από ιούς.

Ενημέρωσαν οι ίδιοι οι ερευνητές

Το έγγραφο, με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου, είναι ουσιαστικά η «Κίτρινη Κάρτα» των κλινικών μελετών (SUSAR – Suspected or Unexpected Serious Adverse Reaction report).

Με τον όρο Κίτρινη Κάρτα περιγράφεται το έγγραφο που διαθέτουν οι επαγγελματίες Υγείας (γιατροί, φαρμακοποιοί κ.λπ.) για να αναφέρουν τις ανεπιθύμητες ενέργειες των εγκεκριμένων φαρμακευτικών προϊόντων. Για τις κλινικές μελέτες υπάρχει το έγγραφο SUSAR, σύμφωνα με το CNN.

Στην παρούσα περίπτωση, το SUSAR συμπλήρωσαν οι γιατροί που διεξάγουν τη μελέτη με το εμβόλιο, επειδή ανησύχησαν για τα συμπτώματα της γυναίκας. Το έγγραφο εστάλη στη συνέχεια στους γιατρούς που διεξάγουν τη μελέτη με το εμβόλιο, στα διάφορα ερευνητικά κέντρα. Ωστόσο δεν είχαν αναφερθεί άλλα ανάλογα περιστατικά.

Η διαδικασία αυτή είναι η συνήθης που ακολουθείται κατά τις κλινικές (σε ανθρώπους) μελέτες.

Μεμονωμένο περιστατικό

Το περιστατικό αυτό οδήγησε στην προσωρινή διακοπή των μελετών με το εμβόλιο. Έπειτα από απόφαση της αρμόδιας Αρχής στη Βρετανία (του MHRA), η μελέτη ξανάρχισε στη Βρετανία. Ακολούθησε ανάλογη απόφαση και στη Βραζιλία, ενώ είναι θέμα χρόνου να ξαναρχίσει και στις ΗΠΑ.

Όπως εξήγησε ο κορυφαίος λοιμωξιολόγος των ΗΠΑ Dr. Anthony Fauci, διευθυντής του αμερικανικού Εθνικού Ιδρύματος Αλλεργιών & Λοιμωδών Νόσων (NIAID), η νόσος της 37χρονης θεωρείται αυτή τη στιγμή «μεμονωμένο περιστατικό». Επιπλέον, «θα ήταν ασυνήθιστο να σταματήσει εντελώς μία μελέτη εξαιτίας ενός μεμονωμένου περιστατικού ανεπιθύμητης ενέργειας».

Ωστόσο, πρόσθεσε πως στους γιατρούς που πραγματοποιούν τη μελέτη στις ΗΠΑ θα συστηθεί να έχουν το νου τους για ανάλογα συμπτώματα. «Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για να δούμε αν θα ξανασυμβεί. Αν υπάρξει και άλλο περιστατικό, τότε τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά», είπε στο CNN.

Η 37χρονη παρουσίαζε ήδη στις 10 Σεπτεμβρίου σημαντική βελτίωση, την οποία οι θεράποντες ιατροί της χαρακτήριζαν «ταχεία».

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα