Κινητικότητα για τη σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό | dete

Κινητικότητα για τη σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό

Σε πλήρη ενεργοποίηση είναι οι τοπικές κοινωνίες σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο για την υλοποίηση έργων επέκτασης της Ιόνιας Οδού. Μπορεί το μεγάλο θέμα των ημερών να είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά και η προσχώρηση του στις επεκτάσεις αλλά την προηγούμενη εβδομάδα υπήρξε άλλη μία συνάντηση.

Ο Δήμαρχος Αγρινίου, Γιώργος Παπαναστασίου, βρέθηκε πριν από μερικές ημέρες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και συνομίλησε με τον υπουργό ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη. Θέματα τέθηκαν πολλά αλλά το βασικό σημείο συζήτησης υπήρξε η νέα οδική σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Ο κ.Παπαναστασίου μιλώντας στο ypodomes.com αποκάλυψε ότι για το θέμα της σύνδεσης, έκανε μία παρουσίαση της αναγκαιότητας της υλοποίησης του έργου θέτοντας σειρά από επιχειρήματα. Αυτό που βγήκε από αυτή την συνάντηση είναι πως η μελέτη που ολοκληρώθηκε με δωρεά τοπικού επιχειρηματία (του Χρήστου Ράδου) και που βρίσκεται στα συρτάρια του υπουργείου, θα ενεργοποιηθεί σε πρώτη φάση. Τι σημαίνει αυτό; ότι θα τρέξει από το υπουργείο Υποδομών η περιβαλλοντική της αδειοδότηση που είναι και το κρίσιμο σημείο στην ωρίμανση του έργου.

  • Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Από εκεί και έπειτα υπάρχουν δύο βασικά σενάρια: το πρώτο είναι όπως και το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, να «κολλήσει» στις επεκτάσεις της Ιόνιας Οδού, διορθώνοντας ένα «σφάλμα» εικοσαετίας. Το δεύτερο σενάριο είναι να βρεθεί χρηματοδότηση από το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027, για να μπορέσει να υλοποιηθεί και λειτουργήσει σε επίπεδο πενταετίας.

Ο Δήμαρχος Αγρινίου, εξήγησε στο ypodomes.com γιατί είναι αναγκαία η υλοποίηση του έργου: «σήμερα υπάρχει η βόρεια και η νότια σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Το βασικό λάθος έγινε στο σχεδιασμό καθώς η πόλη μας έμεινε πολλά χιλιόμετρα μακριά από τον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον η νότια σύνδεση, είναι το τμήμα του δρόμου που περνά από τα στενά της Κλεισούρας και ως εκ τούτου δεν υπάρχει περίπτωση να διαπλατυνθεί. Σήμερα χρειαζόμαστε από την ώρα που θα εξέλθουμε από την Ιόνια Οδό, τουλάχιστον 20 λεπτά για να φτάσουμε στο Αγρίνιο που σημειωτέον είναι και η μεγαλύτερη αστική περιοχή στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου με πληθυσμό που ξεπερνά τους 100.000 κατοίκους».

Όπως υπογραμμίζει ο κ.Παπαναστασίου, ο σχεδιασμός της νέας σύνδεσης, είναι τέτοιος που θα φτάνει κάποιος σε περίπου 5 λεπτά από την έξοδο της Ιόνιας Οδού στην πόλη. Επιπρόσθετα, μέρος του έργου περιλαμβάνει μία «μίνι παράκαμψη» κατά μήκος της νότιας πλευράς της πόλης, που θα λειτουργήσει ως «αποφορτιστής» της κίνησης εντός του αστικού ιστού και κυρίως της χρήσης των κεντρικών δρόμων της πόλης.

«Είναι ένα έργο χρήσιμο και αναγκαίο, έχει ανακοινωθεί ως κυβερνητικό έργο. Με την περιβαλλοντική του αδειοδότηση, το έργο θα μπορέσει να υλοποιηθεί και να διορθωθεί μία διαχρονική αδικία για την πόλη και ολόκληρη την περιοχή» εξηγεί στο ypodomes.

  • ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ

Η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό έχει μήκος 16χλμ. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 77 εκατ. ευρώ που προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία νότιας περιμετρικής οδού στο Αγρίνιο (συνδέεται με κόμβους με τον Ρεμπελιά και το νέο νοσοκομείο), σύνδεσης του δρόμου με το Βιοτεχνικό Πάρκο που επιδιώκεται να δημιουργηθεί κοντά στα Καλύβια, προβλέπει πιθανή αξιοποίηση του στρατιωτικού αεροδρομίου του ΝΑΤΟ, ανισόπεδους κόμβους, υπόγειες διαβάσεις κλπ. το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περιπου 10 εκατ. ευρώ. Ο εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 24 μήνες.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι έργα τέτοιας κλίμακας, απαιτούν χρόνο. Σε πρώτη φάση θα πρέπει να εκτελεστούν οι απαλλοτριώσεις που συνήθως είναι χρονοβόρες. Επιπλεόν σε όποιο και από τα δύο σενάρια τελικά δούμε το έργο να εισχωρεί, οι πρώτες μπουλντόζες δεν θα είναι πριν το 2022-2023. Τόσο οι διαδικασίες των επεκτάσεων των αυτοκινητόδρομων, όσο και των έργων του επόμενου ΕΣΠΑ είναι πολύπλοκες και θα απαιτήσουν σημαντικό χρόνο.

Τις μελέτες εκπόνησε, ολοκλήρωσε και στη συνέχεια παρέδωσε δωρεάν στο υπουργείο Υποδομών το 2018, η εταιρεία RACE με ιδιοκτήτη τον κ.Χρήστο Ράδο.