Κίνητρα για πρωινή άσκηση τον χειμώνα | dete

Κίνητρα για πρωινή άσκηση τον χειμώνα

Η καλύτερη στιγμή για να γυμναστεί κανείς είναι νωρίς το πρωί, πριν αρχίσουν υποχρεώσεις, όπως το να πάει κανείς στη δουλειά. Ετσι, ο μεταβολισμός παραμένει ενεργός καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Τον χειμώνα, όμως, το πρωινό ξύπνημα είναι πιο δύσκολο από οποιαδήποτε άλλη εποχή, εξαιτίας του κρύου και της μουντής ατμόσφαιρας. Γι' αυτό οι ειδικοί δίνουν πρακτικές συμβουλές για να βρει κανείς τα απαραίτητα κίνητρα ώστε να αφήσει το χουζούρεμα στο κρεβάτι και να τρέξει στο γυμναστήριο ή σε κάποιο πάρκο για πρωινή γυμναστική.

Για να νικηθεί ο πειρασμός του κρεβατιού, συστήνουν να μην επιλέγεται οποιαδήποτε άσκηση, αλλά ο τρόπος εκγύμνασης να αρέσει σ' εκείνον που καλείται να εγκαταλείψει τη ζεστασιά του παπλώματος. Αν του αρέσει να πηγαίνει στο γυμναστήριο, καλό θα ήταν να επιλέγει μόνο τις αγαπημένες ασκήσεις του ή την ομαδική συνεδρία που λατρεύει. Αν δεν είναι λάτρης του γυμναστηρίου ή είναι αρκετά γενναίος ώστε να βγει στο κρύο, μπορεί να πάει για τρέξιμο, για περπάτημα ή για ποδήλατο σε πάρκα ή άλλους ανοιχτούς χώρους.

Μια καλή ιδέα για να ξεσηκώνεται κανείς είναι να βρει κάποιον για παρέα, με τον οποίο θα γυμνάζεται τις ίδιες ώρες. Αυτό θα του δώσει αφενός κίνητρο για να ξυπνήσει, καθώς δεν θα θέλει να τον αφήσει να περιμένει μάταια, και αφετέρου θα τον βοηθήσει να μην τα παρατήσει στην πρώτη δυσκολία, καθώς θα παροτρύνει ο ένας τον άλλον. Μετά την ολοκλήρωση της πρωινής γυμναστικής, οι ειδικοί συμβουλεύουν να επιβραβεύει τον εαυτό του, κάνοντας κάτι που του αρέσει πάρα πολύ. Σε αυτό το «κάτι» δεν περιλαμβάνεται το άδειασμα του ψυγείου!

Οσον αφορά την κρίσιμη στιγμή που χτυπάει το ξυπνητήρι, το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει κανείς είναι να πατήσει το snooze. Αν είναι δύσκολο να σηκωθεί από το κρεβάτι με το πρώτο χτύπημα, η δεύτερη ή η τρίτη φορά θα είναι ακόμη δυσκολότερες, προειδοποιούν οι ειδικοί. Γι' αυτό συνιστούν να πετάει κανείς τις κουβέρτες αμέσως και να ανάβει το φως ή να ανοίγει τα παράθυρα, ώστε να μπει το φως του ήλιου. «Η έκθεση του σώματος στο φως ενεργοποιεί τον εγκέφαλο και το σώμα» εξηγούν οι ειδικοί του Sleep Foundation. Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να πιει καφέ ή ζεστή σοκολάτα, έτσι ώστε να πάρει ενέργεια. Τέλος, καλή ιδέα είναι να ετοιμάζονται από το βράδυ τα ρούχα της γυμναστικής, έτσι ώστε να μη χάνεται χρόνος το πρωί.