Κέντρο διασκέδασης ή μουσική σκηνή; Χωρίς νομικό διαχωρισμό δεν μπορούν να αρχίσουν… τα όργανα | dete

Κέντρο διασκέδασης ή μουσική σκηνή; Χωρίς νομικό διαχωρισμό δεν μπορούν να αρχίσουν... τα όργανα

Τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών θα αναλάβουν να λύσουν τη δύσκολη εξίσωση
Μπορεί οι υγειονομικές αρχές να έδωσαν το πράσινο φως για την επανέναρξη της λειτουργίας των χώρων ψυχαγωγίας ένα νομοθετικό κενό, ωστόσο, που δεν είχε προβλεφθεί κατά την διάρκεια της κατάρτισης του νέου χάρτη υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας από τον κορωνοϊό που ανακοινώθηκε χθες, εμποδίζει το άνοιγμα, από Δευτέρα, των μουσικών σκηνών σε ολόκληρη τη χώρα. Δεδομένου ότι όλοι οι χώροι με ζωντανή μουσική είναι δηλωμένοι, επισήμως στα αρμόδια υπουργεία, ως κέντρα διασκέδασης εντάσσονται σύσσωμοι στην κατηγορία των χώρων εκείνων που στο Επίπεδο 3 της πανδημίας, που βρίσκεται σήμερα η Αττική και αρκετές ακόμη περιοχές της Ελλάδας, είναι υποχρεωμένοι να παρατείνουν την αναστολή της λειτουργίας τους.

Πιο συγκεκριμένα στο υπουργείο Ανάπτυξης υπάρχει μόνον ένας Κωδικός Αριθμός Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) στον οποίο είναι εγγεγραμμένοι αναγκαστικά όλοι οι χώροι που φιλοξενούν ζωντανή μουσική ανεξαρτήτως χωρητικότητας, ρεπερτορίου ή άλλων κριτηρίων. Ξεχωριστός ΚΑΔ για μουσικές σκηνές δεν υφίσταται με αποτέλεσμα ο διαχωρισμός μουσικών σκηνών και κέντρων διασκέδασης στον νέο χάρτη ασφάλειας να μην είναι σύννομος.

Το σημαντικό αυτό πρόβλημα επισημάνθηκε με έμφαση χθες από τους εκπροσώπους των μουσικών σκηνών που βρέθηκαν μπροστά σε ένα ακόμη αδιέξοδο το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τους αρμόδιους. Θα πρέπει δηλαδή μέσα στις επόμενες ημέρες τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών να κινήσουν την διαδικασία δημιουργίας ξεχωριστού ΚΑΔ έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν νόμιμα και σύμφωνα πάντα με τους όρους που ανακοινώθηκαν χθες, οι οποίοι προβλέπουν 30% για χώρους άνω των 300 ατόμων με ανώτατο όριο τους 100 καθήμενους και 20% πληρότητα για χώρους έως 300 ατόμων με μέγιστο όριο τους 50 καθήμενους. Κι όλα αυτά μέχρι τις 00.30 οπότε προβλέπεται να κλείνουν

Δύσκολη εξίσωση ο διαχωρισμός

Η λύση του συγκεκριμένου προβλήματος, πάντως, δεν είναι απλή, αντιθέτως είναι πολύ πιθανόν να εξελιχθεί σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Και αυτό γιατί πρέπει να οριστούν συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία θα πρέπει να πληροί ένας χώρος για να μπορεί να ενταχθεί στον νέο ΚΑΔ των μουσικών σκηνών.

Είναι αναμενόμενο πως την δεδομένη στιγμή όλοι οι ιδιοκτήτες θα επιχειρήσουν να συμπεριληφθούν στην κατηγορία των μουσικών σκηνών έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν άμεσα καθώς οι όροι για τα κέντρα διασκέδασης είναι πολύ πιο αυστηροί και δεν προβλέπεται το άνοιγμά τους στην συγκεκριμένη φάση της πανδημίας. Με ποια κριτήρια όμως μπορεί να κάνει κάποιος αυτόν τον διαχωρισμό δίκαια;

Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι ο διαχωρισμός θα γίνει με βάση το ύφος του ρεπερτορίου τί θα γίνει με εκείνους τους χώρους με το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο που τον έναν μήνα μπορεί να φιλοξενούν τον Σωκράτη Μάλαμα και τον επόμενο τον Βασίλη Καρρά; Να υπογραμμίσουμε εδώ πως οι τραγουδιστές μπορούν, με βάση τα νέα μέτρα, να εμφανιστούν σε κάποιο θεατρικό χώρο.

Αν πάλι επιλεγεί ως κριτήριο η χωρητικότητα και πάλι θα υπάρξουν αντιδράσεις καθώς αρκετοί χώροι, κυρίως στην Αθήνα, έχουν το προφίλ μουσικής σκηνής παρότι το μέγεθός τους και ο αριθμός ατόμων που μπορούν να φιλοξενήσουν δεν διαφέρει σε τίποτα από τα αντίστοιχα των μεγάλων νυχτερινών κέντρων διασκέδασης.

Όλες οι παραπάνω παράμετροι και αρκετοί ακόμη θα πρέπει να συνυπολογιστούν από τους αρμόδιους έτσι ώστε να μπορέσει να λυθεί το πρόβλημα σε σύντομο χρονικό διάστημα και μάλιστα χωρίς να ξεσηκωθούν αντιδράσεις. Δύσκολη υπόθεση…