Η Ford αποκαλύπτει το νέο 2λιτρο κινητήρα ντίζελ EcoBlue | dete

Η Ford αποκαλύπτει το νέο 2λιτρο κινητήρα ντίζελ EcoBlue

Ο εντελώς νέος ντίζελ κινητήρας της Ford είναι πιο οικονομικός, πιο φιλικός προς το περιβάλλον και πιο δυνατός. Θα κάνει το ντεμπούτο του στα επαγγελματικά μοντέλα της Ford.

Η απαίτηση για όλο και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων καθώς και η ανάγκη για συνεχώς βελτιωμένες επιδόσεις οδήγησαν στην εξέλιξη του νέου EcoBlue. Ο 2λιτρος κινητήρας ντίζελ θα κάνει το ντεμπούτο του στα επαγγελματικά μοντέλα της Ford, στο Transit και το Transit Custom.

Η αρχική κλιμάκωση της ισχύος θα είναι 105, 130 και 170 ίπποι, ενώ η ροπή θα κυμαίνεται από 36,7 έως 41,3 kgm. Ήδη υπάρχουν πλάνα για έκδοση με περισσότερους από 200 ίππους. Σύντομα θα προσφέρει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα και σε άλλα μοντέλα της γκάμας, ενώ σχεδιάζεται και η προσαρμογή του σε χωρητικότητα 1.5 lt.

Ξεκινώντας από τα χαρακτηριστικά του κατά την οδήγηση, έχει 20% αυξημένη ροπή στις 1.250 rpm, σε σύγκριση με τον απερχόμενο 2.2 TDCi, κάτι που βοηθά σημαντικά τα επαγγελματικά αυτοκίνητα στο ξεκίνημα με φορτίο. Επίσης, ξεχωρίζει για τα χαρακτηριστικά θορύβου και κραδασμών, που μειώνουν το θόρυβο στην καμπίνα έως και 4 db στο ρελαντί. Οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένες κατά 10% (στο παράδειγμα του Transit), βελτιώνοντας σημαντικά τη θέση των επαγγελματικών της Ford στην παγκόσμια αγορά.

Με μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική ο EcoBlue εγγυάται μειωμένες εσωτερικές τριβές και πιο καθαρή καύση. Σύμφωνα με το πρότυπο Euro VI, που θα ισχύσει από το Σεπτέμβριο του 2016, απαιτείται περαιτέρω μείωση των εκπομπών NOx κατά 55%. Για την ακρίβεια, τοποθετώντας το στρόφαλο 10 mm εκτός του κατακόρυφου άξονα συμμετρίας, πετυχαίνει να ελαχιστοποιήσει τις πλευρικές δυνάμεις στα πιστόνια και την τριβή τους στα χιτώνια. Η νέα σχεδίαση χρειάζεται μικρότερα ρουλεμάν, που έχουν επίσης μειωμένες απώλειες. Επίσης, ο ιμάντας εκκεντροφόρου και ο ιμάντας της αντλίας λαδιού λιπαίνονται.

Έχοντας νέα δεδομένα για το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου, για την αντλία καυσίμου των 2.000 bar και για τα μπεκ ψεκασμού 8 οπών, η μελέτη πλήρωσης του θαλάμου καύσης είναι εντελώς καινούργια. Τα μπεκ μπορούν να δίνουν μέχρι και 6 ψεκασμούς σε κάθε κύκλο, με ελάχιστο χρόνο έκχυσης 250 μsec.

Στο κύκλωμα υπερτροφοδότησης, όλο το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στο νέο turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Κατασκευάζεται από την Inconel, έχει μειωμένες εξωτερικές διαστάσεις, αντέχει σε υψηλότερα θερμικά φορτία και μπορεί να ανεβάζει μέχρι 240.000 rpm, σε μέγιστο φορτίο.